Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Goede webhoster voor webshop gezocht

Goede webhoster voor webshop gezocht

29 aug 2014 22:34 - 29 aug 2014 22:36
#1
Via de search heb ik al aantal gelijksoortige topics gevonden. Maar aangezien deze enigszinds gedateerd zijn, wil ik deze vraag toch via een nieuwe post aan jullie voorleggen.

Wat is een goede webhoster voor een joomla webshop? Snelheid, betrouwbaar, stabiel, etc.

Denk zelf aan Siteground. Iemand ervaringen?

Edit Jelle.D: Ik heb je topic verplaatst naar het juiste forum.
Laatst bewerkt 29 aug 2014 22:36 door Jelle.
  • tetoad
  • tetoad's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 22

Goede webhoster voor webshop gezocht

30 aug 2014 07:33
#2
Ook al waren de topics misschien wat gedateerd, de actualiteit zal niet veel verandert zijn.
Ht hangt heel erg af van wat je ervoor wil betalen.
Providers als Byte, Siteground en Protagonist zijn heel goed, maar ook in de duurdere tarieven.
Providers zoals Wned (zie de banner hier linksboven) en Antagonist zijn een stuk aantrekkelijker geprijsd en kunnen eigenlijk hetzelfde.

Dit zijn allen Joomla!vriendelijke providers, dus daar zal je geen problemen met de hosting ervaren.
En voor een webshop ben je niet afhankelijk van een provider.
Het is belangrijk dat je een goede webshop-extensie kiest en dat je die goed inricht.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11163

Goede webhoster voor webshop gezocht

30 aug 2014 09:41
#3
Aangezien ik momenteel bij een budget webhoster zit kies ik nu liever voor kwaliteit. Keuze gaat dan ook in eerste instantie uit naar Siteground.

Siteground is naar mijn weten een zogehete Joomla friendly webhoster toch? Heb ik bij Siteground toegang tot alle functionaliteiten van Joomla zonder zelf aanpassingen te hoeven maken in configuratie of scripts?

Bij mijn huidige webhoster hosting2go werkt namelijk niet alles, zoals extensie update en versie update. Heb ook zelf aanpassingen moeten doen in de configuratie om alles werkende te krijgen.

Is het een probleem dat Siteground een Amerikaans bedrijf is in termen van snelheid van de website. Als de servers niet in Nederland staan??
  • tetoad
  • tetoad's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 22

Goede webhoster voor webshop gezocht

30 aug 2014 09:51
#4
Je kunt ook op een server in Nederland:

Host your website in our Amsterdam datacenter

Met vriendelijke groet,

Peter Reitsma
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Peter
  • Peter's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 2826

Goede webhoster voor webshop gezocht

30 aug 2014 10:37
#5
Het klopt wat Peter schrijft, je kunt daar kiezen voor een locatie van de server. Een Nederlandse webshop die op een Nederlandse server draait heeft bij Google een iets hogere ranking. Dus dat kan in je voordeel werken.
Bij Sitegound hoef je geen snelheidsprobleem te verwachten, want hun servers hangen allemaal aan een snelle internetverbinding.

En tja hier op het forum staat Hosting2Go niet bekend als een joomla!-vriendelijke hoster.
In dezelfde prijs zitten Wned en Antagonist ook,, maar die zijn wel Joomla!vriendelijk.
O.a. dit forum draait bij Wned en daar zijn wij erg tevreden over.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11163

Goede webhoster voor webshop gezocht

04 sep 2014 12:22
#6
Ben sinds een paar dagen overgestapt naar Siteground. O.a. op basis van goede recensies en tips hier op het forum. Mijn conclusie naar een paar dagen Siteground: verschrikkelijk.

Ik controleer met behoorlijke regelmaat mijn Pagespeed via Google Pagespeed. Opvallend is de wijze van flucturering. Erg sterke pieken in de snelheid in korte periods. Uiteraard heeft dit te maken met shared hosting maar de wijze waarop dit gebeurt bij Siteground is opvallend te noemen. Zeker als ik dit afzet ten opzichte van mijn vorige Host.

Een ander heel vreemd ding is dat ik vrijwel iedere dag een stijging in de grote van mijn website waarnaam terwijl ik zelf niets toevoeg aan de site. Dit lijkt mij erg vreemd??

De wijziging in grote van mijn website neem ik waar door de dagelijkse backups die ik maak met Akeeba Backup. Dit is tegelijk de volgende ergenis, ik controleer structureel mijn backups op verschillen met Akeeba SiteDiff. Tot voor kort (bij mijn vorige Host) was dit nooit een probleem. Sinds ik bij Siteground zit lukt het me maar niet om mijn backups met elkaar te vergelijken. Ik snap ook niet hoe dit kan. Kan iemand mij hier a.u.b. bij helpen??

Een andere grote ergernis is de FTP download speed limit van 385 KB/s. Ter vergelijking bij mijn vorige Host was dit 1.6 Mb/s!!

Ik twijfel sterk om wederom over te stappen op een ander Host. Na Byte, SiteGround en Hosting2go geprobeerd te hebben vind ik het ondertussen wel erg lastig welke Nederlandse Joomla Friendly Hoster ik nu moet kiezen.
  • tetoad
  • tetoad's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 22

Goede webhoster voor webshop gezocht

04 sep 2014 12:51
#7
Hmmm, dat is wel vreemd. Siteground staat bekend als goede hoster.
Heb je dit verhaal al gemeld bij hun support?
Het lijkt mij dat je bij hun wel waar voor je geld moet krijgen. Ze zijn niet de goedkoopste..

Ik ben benieuwd naar hun reactie.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11163

Goede webhoster voor webshop gezocht

04 sep 2014 13:19
#8
Uiteraard heb ik dit aangekaart. Meerdere malen.

Over de download speed via FTP wordt gewoon gezegd dat er een limit zit voor gebruikers op een shared hosting. Dan moet je maar upgraden! Belachelijk.

Ik hoop dat andere die op zoek zijn naar Hosting en twijfelen over SiteGround in ieder geval meegeven dat het allemaal zo fantastisch niet is bij SiteGround.

Support is best snel via de chat maar zodra het inhoudelijk wordt geven ze niet thuis.
  • tetoad
  • tetoad's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 22

Goede webhoster voor webshop gezocht

04 sep 2014 13:28
#9
Dit forum draait bij Wned (zie banner hier linksboven).
Je kunt daar ook een testaccount voor twee weken aanvragen.
Misschien is het de moeite waard om het eens te proberen.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11163

Goede webhoster voor webshop gezocht

04 sep 2014 13:32 - 04 sep 2014 13:33
#10
WNed is een sponsor van dit Forum toch?

Ben huiverig voor het feit als ik weer kies voor een budget host dat ik wederom met honderden andere websites op een server wordt gezet en alles tergend langzaam draait.
Laatst bewerkt 04 sep 2014 13:33 door tetoad.
  • tetoad
  • tetoad's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 22

Goede webhoster voor webshop gezocht

04 sep 2014 13:37
#11
WNed is geen sponsor van dit forum. Omdat de service en de kwaliteit van deze hoster ons goed bevalt hebben wij een banner op de site geplaatst.

Er zit groot verschil tussen hostingbedrijven. Dat heb je zelf ook ervaren.
Informeer eens bij Wned naar hun nieuwe SSD-hosting en overleg dan gelijk even of wat de mogelijkheden zijn om een server alleen voor jou te kunnen gebruiken. Er zijn vele mogelijkheden.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11163

Goede webhoster voor webshop gezocht

04 sep 2014 13:45
#12
WNed is in ieder geval Joomla Friendly toch? Althans dat hoorde ik je eerder zeggen in een voorgaande post. Of te wel mijn Joomla site draait probleemloos zonder zelf aanpassingen te doen?

Wat voor Hosting heeft dit forum? SSD?
  • tetoad
  • tetoad's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 22
Moderators: Juliank92JellePeterRomke
Tijd voor maken pagina: 1.030 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie