Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Maprechten na update 3.6.0 en 3.6.2

Maprechten na update 3.6.0 en 3.6.2

11 aug 2016 13:07 - 11 aug 2016 13:44
#1
Graag leg ik een probleem voor waar ik maar niet uitkom.
Ik heb een aantal sites geupdate van 3.4.8 naar 3.6.0 en 3.6.2
Ik heb begrepen dat de cache afhandeling veranderd is waardoor de mappen /cache en /administrator/cache schrijfbaar moeten zijn. Als ik ze CHMOD naar 755, zijn de sites niet bereikbaar. Als ik ze naar 777 zet, dan zijn de sites wél bereikbaar.
Maar nu is 777 niet veilig en dat klopt, want zodra ik dat gebruik, zitten er de volgende dag bestanden in de cache map die spam versturen. De FTP laag aanzetten wil ook niet helpen.
Mod_ruid2 heb ik proberen te installeren maar daar snap ik weinig van.

Heeft iemand dé oplossing waarmee ik alle mappen op 755 kan laten staan en de sites wél bereikbaar zijn?

Ps de sites staan op een mini VPS van Flexwebhosting, misschien heeft iemand daar dezelfde ervaring?

Edit Jelle: Ik heb je topic verplaatst naar het juiste forum.
Laatst bewerkt 11 aug 2016 13:44 door Jelle.
  • bertbertbert
  • bertbertbert's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 4

Maprechten na update 3.6.0 en 3.6.2

11 aug 2016 13:13
#2
Ik denk dat het dan handig is om over te stappen naar shared hosting of zo. Als je zelf een VPS in moet richten en je hebt daar moeite mee, dan lijkt me dat niet handig. En ik vind het al heel vreemd dat er direct spam/virusbestanden geplaatst worden. Dat kan er zelfs op duiden dat er al malware aanwezig is op je VPS.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37103

Maprechten na update 3.6.0 en 3.6.2

11 aug 2016 13:38
#3
Dank voor je reactie. Ik heb regelmatig hulp voor het onderhouden van de VPS maar ivm vakantie probeer ik dit nu zelf op te lossen ;-). Alle hulp is welkom.
  • bertbertbert
  • bertbertbert's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 4

Maprechten na update 3.6.0 en 3.6.2

27 aug 2016 08:50
#4
Is niet zo handig als degene die je helpt met je VPS nog niet ruid2 erop gezet hebt... Als je gebruik maakt van Directadmin voor je VPS, had dit ook beter tijdens de installatie al gekozen kunnen worden.

Misschien dat het je lukt met behulp van deze pagina: wiki.amservers.nl/Mod_ruid2#How_to_install_mod_ruid2
Groetjes, Julian.

Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen via dit forum
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Juliank92
  • Juliank92's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 1722
Moderators: Juliank92JellePeterRomke
Tijd voor maken pagina: 0.766 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie