opgelost Joomla werkt niet meer na installatie van PHPmyAdmin
Joomla werkt niet meer na installatie van PHPmyAdmin
15 jul 2013 17:05 - 15 jul 2013 18:27
Hallo,
Ik wilde ook wel eens werken met PHPmyAdmin en installeerde de versie van BitMani (zie plaatje). De installatie verliep zonder problemen, maar op mijn Apache Service Monitor zag ik dat ik twee services heb. Als ik Apache2.2 kies, dan kom ik uit bij mij oude MySQL server 5.5 (Apache/2.2.22 (Win32) PHP/5.4.12). Als ik de whamstackApache start dan kom ik uit bij de nieuwe MySQL server 5.5.32 (Apache/2.4.4 (Win32) OpenSSL/1.0.1e PHP/5.4.0). Nu wil Joomla! helemaal niet met die nieuwe Apache samenwerken. Hoe krijg ik het voor elkaar dat Joomla! dat wel doet? Ik werk met Jommla! 2.5.11.
Groeten,
Liejan
Edit Astrid: Ik heb je topic verplaatst naar het juiste forum.
Ik wilde ook wel eens werken met PHPmyAdmin en installeerde de versie van BitMani (zie plaatje). De installatie verliep zonder problemen, maar op mijn Apache Service Monitor zag ik dat ik twee services heb. Als ik Apache2.2 kies, dan kom ik uit bij mij oude MySQL server 5.5 (Apache/2.2.22 (Win32) PHP/5.4.12). Als ik de whamstackApache start dan kom ik uit bij de nieuwe MySQL server 5.5.32 (Apache/2.4.4 (Win32) OpenSSL/1.0.1e PHP/5.4.0). Nu wil Joomla! helemaal niet met die nieuwe Apache samenwerken. Hoe krijg ik het voor elkaar dat Joomla! dat wel doet? Ik werk met Jommla! 2.5.11.
Groeten,
Liejan
Edit Astrid: Ik heb je topic verplaatst naar het juiste forum.
- Liejan
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
15 jul 2013 17:17
Ik neem aan dat je Joomla! dus al wel werkend had.
Dan had je als het goed is al een werkende server of lokale server.
Ik kan zo 123 op de site van BitNami geen downloadlink voor alleen phpMyAdmin vinden.
Kun je de lnk even posten waar je die tool hebt gevonden?
Ik vermoed namelijk dat je een pakket hebt gedownload waar ook een Apache-server bij inzat, waardoor je er nu twee hebt draaien.
Dan had je als het goed is al een werkende server of lokale server.
Ik kan zo 123 op de site van BitNami geen downloadlink voor alleen phpMyAdmin vinden.
Kun je de lnk even posten waar je die tool hebt gevonden?
Ik vermoed namelijk dat je een pakket hebt gedownload waar ook een Apache-server bij inzat, waardoor je er nu twee hebt draaien.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
15 jul 2013 17:59
Hoi Woody4u,
Ik heb inderdaad een pakketje gedownload en wel WAMP Stack van BitMani . Ik heb nu inderdaad nu twee lokale Apache servers en ook twee MySQLs.
Groeten,
Liejan
Ik heb inderdaad een pakketje gedownload en wel WAMP Stack van BitMani . Ik heb nu inderdaad nu twee lokale Apache servers en ook twee MySQLs.
Groeten,
Liejan
- Liejan
- Bekend met Joomla!NL
15 jul 2013 18:10Had je dan eerst xampp of wamp geinstalleerd? Dan zou daar wel eens een conflict kunnen zijn.dan kom ik uit bij mij oude MySQL server 5.5 (Apache/2.2.22 (Win32) PHP/5.4.12).
Ben persoonlijk overigens geen fan van Bitnami, heb het even getest in het verleden, maar ben weer snel teruggegaan naar xampp.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
15 jul 2013 19:08
Hoi Astrid,
Ik heb ooit een keer geprobeerd om XAMMP te installeren, maar dat lukte niet. Ik heb het gedeïnstalleerd. Zou er ergens nog een restje zijn blijven hangen?
Groeten,
Liejan
Ik heb ooit een keer geprobeerd om XAMMP te installeren, maar dat lukte niet. Ik heb het gedeïnstalleerd. Zou er ergens nog een restje zijn blijven hangen?
Groeten,
Liejan
- Liejan
- Bekend met Joomla!NL
15 jul 2013 20:13
Die kans lijkt mij vrij groot.
Op wat voor besturingssysteem draait je server?
Je zou bijvoorbeeld op een Windows-server eens de gestarte services en processen kunnen bekijken om te zien of er bijvoorbeeld twee Apache-servers actief zijn.
Op wat voor besturingssysteem draait je server?
Je zou bijvoorbeeld op een Windows-server eens de gestarte services en processen kunnen bekijken om te zien of er bijvoorbeeld twee Apache-servers actief zijn.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
15 jul 2013 20:58
Hallo WoodyF4u,
In de bijlagen de services en processen van Windows Vista. Bij de services heb ik alleen die van Apache en MySQL op het plaatje gezet.
Groeten,
Liejan
In de bijlagen de services en processen van Windows Vista. Bij de services heb ik alleen die van Apache en MySQL op het plaatje gezet.
Groeten,
Liejan
- Liejan
- Bekend met Joomla!NL
15 jul 2013 22:22 - 16 jul 2013 09:14
WAMPstackApache en Apache 2.2 zijn volgens mij de twee Apache-servers die je beschikbaar hebt.
Eentje is genoeg.
Je zou er natuurlijk voor kunnen kiezen om te proberen alles van WAMP, Apache en MySQL eens te verwijderen.
Uiteraard opnieuw starten.
Dan kijken wat er eventueel nog aan Services of Processen draait.
En ls het schoon lijkt, de installatie die je graag wil hebben opnieuw uitvoeren.
Maak wel voor de zekerheid een backup van je Joomla-site (als die er al op draait), zodat je als er per ongeluk te veel wordt verwijderd tijdens het verwijderen van de software, je wel de site weer kunt herstellen als je lokale servers het weer goed doen.
Eentje is genoeg.
Je zou er natuurlijk voor kunnen kiezen om te proberen alles van WAMP, Apache en MySQL eens te verwijderen.
Uiteraard opnieuw starten.
Dan kijken wat er eventueel nog aan Services of Processen draait.
En ls het schoon lijkt, de installatie die je graag wil hebben opnieuw uitvoeren.
Maak wel voor de zekerheid een backup van je Joomla-site (als die er al op draait), zodat je als er per ongeluk te veel wordt verwijderd tijdens het verwijderen van de software, je wel de site weer kunt herstellen als je lokale servers het weer goed doen.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
16 jul 2013 16:27
Hallo WoodF4u,
Het probleem is opgelost Ik heb de bestaande mappen conf en htdocs een andere naam gegeven en vervolgens gedaan wat in de bijlage staat. Met dank aan Christopher Heng en zijn 'How to Install Apache 2.2 on Windows Vista'.
Groeten,
Liejan
Het probleem is opgelost Ik heb de bestaande mappen conf en htdocs een andere naam gegeven en vervolgens gedaan wat in de bijlage staat. Met dank aan Christopher Heng en zijn 'How to Install Apache 2.2 on Windows Vista'.
Groeten,
Liejan
- Liejan
- Bekend met Joomla!NL
17 jul 2013 19:11 - 17 jul 2013 19:52
Op verzoek van TS Liejan onderstaande aanvulling.
In de bijlage 'Apache server installeren in Windows Vista' zaten nog twee foutjes. Tevens bleek de service MYSQL55 roet in het eten te gooien. In eerste instantie kon ik die service niet stoppen, maar na een herstart van de service lukte het stoppen wel. Nu krijg ik keurig mijn Joomla! tabellen in phpMyAdmin.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
- Algemeen Moderator
Tijd voor maken pagina: 0.745 seconden