Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

opgelost Problemen met phpbb3 en vendor map

Problemen met phpbb3 en vendor map

18 jan 2020 13:13 - 19 jan 2020 14:32
#1
Hoi,

Mijn website is opgebouwd met Joomla en ook voorzien van de recentste updates Joomla! 3.9.14.
In de map van de site heb ik een phpbb3 forum geplaatst, maar heb ik bij de vorige update van dat forum de inhoud van de 'install' map en de 'vendor' map gekopieerd naar de map van Joomla en niet naar het forum.
De 'install' map kon ik wel uit de Joomla map verwijderen, maar de wijzigingen in de 'vendor' map van Joomla kon ik niet ongedaan maken omdat ik geen backup had gemaakt van die 'vendor' map in Joomla.
Het probleem dat zich nu voordoet is dat de update van het forum fout gaat.
Want om de update uit te voeren moet je een aantal stappen doen:
De download van de recentste automatische updater en daarna uitpakken.
Na de backup maken vanuit het forum en het wegkopieren van de forum map naar een andere locatie en de stijlen naar de standaard instellingen terugzetten en de cache legen, heb ik met de FTP client de uitgepakte mappen 'install' en 'vendor' uit de automatische updater, geupload naar de forum map.
Als ik vervolgens met Firefox naar het adres ga om de update uit te voeren, door achter het forum adres '/install' te typen en [enter] geven, dan zie ik op het adres '' mkservices.nl/computerhulp/install/app.php " alleen een leeg venster.
Wanneer ik vanuit de FTP client de map 'install' hernoem naar '_install' en opnieuw het adres van het forum intyp, dan blijft het forum venster toch leeg.
Pas als ik ook de 'vendor' map hernoem naar '_vendor' en de 'vendor' map uit de weg gekopieerde forum map terug zet, dan is het forum wel weer gewoon te benaderen.
Voor mij lijkt het er dan ook op dat het probleem in de 'vendor' map van het forum wordt veroorzaakt.

Maar ik vraag me nu af of dit iets te maken heeft met de (gewijzigde) inhoud van de 'vendor' map uit de Joomla website map, omdat ik daar destijds per ongeluk de inhoud van de 'vendor' map voor de forum updater naar de Joomla 'vendor' map had gekopieerd.
Als dat zo is, kan ik dan de huidige 'vendor' map in Joomla weg kopieren, daarna met FTP client verwijderen uit de website map en deze dan vervangen met de inhoud van de 'vendor' map uit de recentste 'Joomla update'?
Of resulteert dit vervolgens in een crash van mijn online site (of onderdelen ervan) die ik in Joomla heb gebouwd?
Edit Astrid: Ik heb de titel van je topic iets aangepast omdat (Zorgt inhoud 'vendor' forum naar 'vendor' Joomla voor update problemen forum?) mij onduidelijk leek voor andere lezers.
Edit Astrid: Ik heb je topic verplaatst naar het juiste forum.
Aanname is vaak de oorzaak van allerlei ellende

Mario
Laatst bewerkt 19 jan 2020 14:32 door Astrid.
  • mjakarel
  • mjakarel's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 148

Problemen met phpbb3 en vendor map

18 jan 2020 16:22 - 18 jan 2020 16:23
#2
Ik neem aan dat je de map libraries/vendor bedoelt? Die is essentieel voor de werking van Joomla. Dus ik denk dat ik je vraag niet helemaal begrijp. En ja, je kunt in principe altijd een map uit een installatiebestand terugzetten, mits de inhoud van deze map niet gekoppeld is aan de database.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Laatst bewerkt 18 jan 2020 16:23 door Astrid.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37119

Problemen met phpbb3 en vendor map

18 jan 2020 23:30 - 18 jan 2020 23:43
#3
Nee, ik bedoel de 'vendor' map in de root van de Joomla (website naam) map.
Daarin heb ik de uitgepakte inhoud van de 'vendor' map voor het forum naar toe gekopieerd in een update poging van het forum.
Vervolgens kreeg ik in de gaten dat de uitvoering van de update niet lukte, omdat ik de uitgepakte mappen naar de verkeerde locatie had geupload, dus i.p.v naar het forum naar de root van de Joomla map geupload.
Toen heb ik eerst 'install' uit de Joomla map verwijderd, maar de wijzigingen uit de 'vendor' map kon ik niet ongedaan maken.
Daarna heb ik de 'install' en 'vendor' mappen naar de root van het forum gekopieerd, waarna de update van het forum wel uitgevoerd kon worden.
Er deden zich daarna geen update problemen voor, niet bij Joomla en ook niet in het phpBB3 forum.
Maar nu zijn er wel ineens update problemen met het phpBB3 forum.
Aanname is vaak de oorzaak van allerlei ellende

Mario
Laatst bewerkt 18 jan 2020 23:43 door mjakarel.
  • mjakarel
  • mjakarel's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 148

Problemen met phpbb3 en vendor map

19 jan 2020 09:19
#4
Ik kan me vergissen, maar zo te zien gebruik je geen Joomla-phpbb3 bridge, maar een stand-alone phpbb3. Dus dan heeft je probleem niets met Joomla te maken en zal je je vraag bij de makers van phpbb3 neer moeten leggen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37119

Problemen met phpbb3 en vendor map

19 jan 2020 14:09
#5
Klopt, ik gebruik geen Joomla-phpbb3 bridge, want dan had ik het forum vanuit Joomla kunnen integreren en dat is hier idd niet het geval.
Maar ik heb al gezien wat het probleem wel was:
Eerder had ik van phpBB3 een backup terug gezet, maar niet in de gaten gehouden dat ik op die datum ook net een upgrade had uitgevoerd zodat ik nu weer terug was van 3.2.9 naar 3.2.8.
Daarna had ik een automatische update phpBB 3.2.9 naar 3.3.0 gedownload en die wilde ik installeren maar dat gaat natuurlijk niet.
Dan had ik eerst een automatische update moeten uitvoeren van 3.2.8 naar 3.2.9 en dat gaat weer niet omdat er een upgrade was uitgevoerd naar PHP 7.3 en de oudere versies van PHP worden niet meer ondersteund.
Dus heb ik het phpBB3 forum geupgrade met een phpBB3 full versie 3.3.0 en dat ging wel goed.
Probleem opgelost, bedankt voor het meedenken :)
Aanname is vaak de oorzaak van allerlei ellende

Mario
  • mjakarel
  • mjakarel's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 148
Moderators: Juliank92JellePeterRomke
Tijd voor maken pagina: 0.780 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie