Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Beginnen met 2.5 ? gewoon DOEN !

Beginnen met 2.5 ? gewoon DOEN !

06 feb 2012 20:56
#1
Hallo Forum,

In de bibliotheek heb ik onlangs toevallig de uitleg gevonden om lokaal op je PC eerst een website te bouwen naar eigen goedvinden, om die dan later op het internet te plaatsen.

Ik heb zeker niet de nodige kennis om dat zo maar even uit mijn mouw te schudden. Een informatica opleiding bestond in mijn tijd nog niet. Bij mij is een website ontwerpen met joomla meer iets van vallen en opstaan, maar dan veelvuldig ! (vallen bedoel ik) Ik heb al een website gemaakt in 1.5 (ook met veel vallen) maar die migratie binnenkort zie ik helemaal niet zitten. Dat loopt gegarandeerd mis ! (ik ken mezelf :whistle: )

Dus ben ik gewoon uit nieuwsgierigheid eens gaan kijken hoe een versie 2.5 er uit ziet.
De installatie van XAMPP op mijn PC liep relatief probleemloos en Joomla 2.5 er bij plaatsen is ook gelukt. Ik heb er de template ALLROUNDER aan toegevoegd en ben nu aan 't genieten !
Prachtig gewoonweg hoe logisch het programma in elkaar steekt ! De makers van deze versie verdienen een pluim, wat zeg ik ? een hele vogel !

Informatica-analfabeten zoals ik kunnen een relatief eenvoudige site samenstellen zonder problemen ! :P

Ik heb begrepen dat 1.5 nog tot eind dit jaar ondersteund zal blijven, dus ga ik rustig helemaal van nul terug beginnen in 2.5 tot ik weer mijn volledige site klaargestoomd heb.

Ook voor jullie een vogel om dit forum in beweging te houden !

Groetjes
Stef
  • jannemie
  • jannemie's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 29

Beginnen met 2.5 ? gewoon DOEN !

06 feb 2012 21:03
#2
Hallo Stef,

Leuk verhaal, en wat anders dan wat je wel eens links en rechts hoort. :)
Als je er een beetje in gaat verdiepen zie je dat je ver kan komen.
En het idee om gewoon opnieuw te beginnen met 2.5 kan ik onderstrepen heb het zelf ook gedaan.
Bedankt voor dit positief bericht.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum.
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
  • Jelle
  • Jelle's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 13617

Beginnen met 2.5 ? gewoon DOEN !

06 feb 2012 21:20
#3
Hallo Stef,

Leuk om te horen dat je zo veel plezier beleeft aan het testen en experimenteren met Joomla.
Mijn ervaring is dat je van het uitproberen en lekker er op los klooien meer leert dat serieus bezig zijn! ;)

Ook leuk om te horen dat je met de handleiding van de Joomla bibliotheek XAMPP goed en zonder problemen hebt kunnen installeren. Nu weet ik zeker dat ik hem schijnbaar goed heb geschreven :woohoo:

Erg veel plezier en succes met het uit testen en je verdere ervaringen!

n9iels
Kijk op www.joomladocumenten.nl voor handleidingen en documentaties over Joomla!
  • n9iels
  • n9iels's berichtenfoto
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Berichten: 398

Beginnen met 2.5 ? gewoon DOEN !

11 feb 2012 15:23 - 11 feb 2012 15:37
#4
Hallo Forum(leden)
Ik heb ook een site gemaakt in Joomla, eerst versie 1.5. Na wat problemen met toegang naar de database en foutjes en vergissingen was de hele site weg. Daarna weer opnieuw begonnen, nu met versie 1.6, de content via copiën en inscannen weer in kunnen lezen. Daarna door gegaan met upgraden en verder met de volgende versies. Inmiddels draait alles weer zoals gewenst nu onder 2.5.1, Via diverse boeken en adviezen van diverse fora bleek het eigenlijk erg mee te vallen.
Na het maken van een backup via Akeeba heb ik ook de site lokaal staan. Na wat onwennigheden in het begin is het toch een eenvoudig en veelzijdig iets om een site te bouwen met Joomla! Hlde aan de ontwerpers en de mensen van de diverse fora!

Er staat bij :starten met Joomla een opmerking van iemand dat hij wil beginnen met versie 1.5, dat zou ik niet doen omdat de opzet vwb de sectie/cat indeling hierna er niet meer is. Beginnen met 1.6 lijkt mij beter, nu blijft de hele opzet ook bij 2.5 enz min of meer gelijk. Een bruikbaar basis boek kan zijn van Academic Services Basiscursus Joomla 1.6.
Succes.
  • tomtan2
  • tomtan2's berichtenfoto
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 11

Beginnen met 2.5 ? gewoon DOEN !

11 feb 2012 16:02
#5
Hallo tomtan2,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Even een kleine opmerking zodat nieuwe leden niet op het verkeerde been gezet worden: Alles wat je vanaf nu nieuw bouwt moet je (grote uitzonderingen en hele goede redenen daargelaten) in 2.5.1 doen.
Dus 1.6 gewoon vergeten!

Maar fijn dat je het al redelijk onder de knie hebt en veel plezier verder met Joomla!
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37309
Moderators: Juliank92JellePeterRomke
Tijd voor maken pagina: 0.972 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie