Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

verkopen webapplicatie in joomla

verkopen webapplicatie in joomla

11 apr 2013 21:14 - 11 apr 2013 22:30
#1
Hallo allemaal,

Ik heb een webapplicatie gemaakt in joomla met aangepaste extensies. Het is een soort van uitnodigings systeem geworden. Nu heeft een organisatie gevraagd of zij dit systeem van mij mogen kopen. Ik kan uiteraard hier zo een kopie van maken, heb het ook zelf ontwikkeld.

Maar mag je een webapplicatie gemaakt in joomla wel verkopen?

Met vriendelijke groet,

Hans

Edit Jelle.D: Ik heb je topic verplaatst naar het juiste forum.
Laatst bewerkt 11 apr 2013 22:30 door Jelle.
  • hans2406
  • hans2406's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 4

verkopen webapplicatie in joomla

12 apr 2013 01:29
#2
Hoi Hans,

Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.

M.I. mag je wel degelijk een webapplicatie voor Joomla verkopen.Er zijn wel meer bedrijven die commerciële extensies verkopen.

Ik zou wel erop letten wat de "koper" er dan mee wil doen. Vermoedelijk geld verdienen?
groetjes,
Anne
www.numijneigenwebsite.nl + www.nmew.nl - KvK Brabant: 17281897Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • AnneM
  • AnneM's berichtenfoto
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Berichten: 1863

verkopen webapplicatie in joomla

12 apr 2013 08:36
#3
Hoi Anne,

Bedankt voor je reactie.

Oh oke dus ik kan het wel gewoon verkopen. Het is trouwens geen extensie, maar een applicatie die ik in joomla zelf ontworpen heb.

De applicatie is bedoeld als een stukje gebruikersgemak. Maar het is eigenlijk niet de bedoeling dat iemand het van mij koopt en het dan weer door gaat verkopen.

Het is wel ontwikkeld in Joomla, dus iedereen is dan zeker vrij om ermee te doen wat men wil?

Groetjes,

Hans
  • hans2406
  • hans2406's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 4

verkopen webapplicatie in joomla

12 apr 2013 08:48
#4

Het is wel ontwikkeld in Joomla, dus iedereen is dan zeker vrij om ermee te doen wat men wil?

Volgens mij wel. Ik denk dat je anders ergens copyright moet hebben, maar weet het ook niet zeker. Hier vind je er wel meer over.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37115

verkopen webapplicatie in joomla

12 apr 2013 09:06
#5
Bedankt voor de link.

Ik zal het eens doorlezen. Ik hoef er ook niet echt aan te verdienen, maar weggeven is ook weer zoiets. Ik heb er toch heel wat uurtjes inzitten. En echt commercieel ben ik ook niet :)

Misschien is het een idee dat ik een klein bedrag vraag voor het systeem zelf en voor onderhoud/implementatie & ontwikkeling een vast bedrag vraag (wat hoger is). De copyrights claimen van een gratis CMS systeem is denk ik best lastig.

Bedankt voor alle reacties.

Groetjes,

Hans
  • hans2406
  • hans2406's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 4
Moderators: Juliank92JellePeterRomke
Tijd voor maken pagina: 0.886 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie