Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Heeft K2 nog toegevoegde waarde in Joomla! 3.X?

Heeft K2 nog toegevoegde waarde in Joomla! 3.X?

04 dec 2013 19:12 - 04 dec 2013 19:13
#1
Hallo

Ik ga straks beginnen met een kersverse Joomla 3.2 installatie. Voorheen gebruikte ik nog wel eens K2 vanwege de Tags, onbeperkte aantal categorieën en verschillende module posities. Zaken die tegenwoordig allemaal in Joomla zijn opgenomen of via een simpele module te regelen zijn.

Nu spreekt de titel van dit onderwerp eigenlijk voor zich: heeft K2 nog wel een toegevoegde waarde in een 3.X installatie?

Wat vind jij? Waarom gebruik jij K2 wel of niet? Of gebruik je liever een alternatief zoals ZOO van Yootheme?
Laatst bewerkt 04 dec 2013 19:13 door dconel.
  • dconel
  • dconel's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 39

Heeft K2 nog toegevoegde waarde in Joomla! 3.X?

03 jan 2014 16:22
#2
Ik werk zelf niet met K2.
Ik probeer eigenlijk altijd zoveel mogelijk met de standaard van Joomla! te werken.
Maar gavick heeft onlangs wel een mooie vergelijking geschreven met mogelijkheden die Joomla! 3.1 versus K2 biedt.
Kijk hier maar eens voor dat overzicht.

Ik kan mij voorstellen dat als je al gewent bent aan werken met K2 dat je er toch in Joomla! 3 weer mee verder gaat.

Succes met je nieuwe site!
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11168

Heeft K2 nog toegevoegde waarde in Joomla! 3.X?

04 jan 2014 15:04
#3
Als je de extra opties van K2 niet nodig hebt dan raad ik aan om voor Joomla 3.2 core te gaan. Minder onderhoud, content versioning , content in de #__content database tabel zodat meer extensies compatible zullen zijn (alhoewel ook veel extensies K2 ondersteunen). Het migreren van K2 naar Joomla core is geen pretje(!).

Als je de extra's van K2 nodig hebt dan kan je K2 overwegen. Denk hierbij met name aan extra velden, automatisch resizen van afbeeldingen (dit vind ik een grote +) en auteur pagina's. Zo gebruik ik K2 voor een recepten site (enkel niet voor de homepage) van een klant. Een andere Content Construction Kit had ook gekund, maar ik was bekend met K2 en ivm budget was dit een goede optie.

Aan de andere kant gebruik ik Joomla core voor mijn eigen (redelijk eenvoudige) blog. Als je wilt bloggen dan kan je EasyBlog ook overwegen. Mijn voorkeur is echter om het zo eenvoudig mogelijk te houden en als het kan Joomla core gebruiken. Zoo heb ik geen ervaring mee.

Idd succes met je nieuwe website, Joomla 3.2 is i.i.g. een goede keuze! :cheer:
  • Jurian
  • Jurian's berichtenfoto
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 80
Moderators: Juliank92JellePeterRomke
Tijd voor maken pagina: 0.763 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie