Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 4.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Maak altijd een backup!

opgelost PHP uitvoer buffering AAN of UIT

PHP uitvoer buffering AAN of UIT

16 sep 2021 16:17
#1
Hallo forum,

Ik ben nog niet zover om mijn sites up te daten naar versie 4.0.3 vermits de voor-update check aangeeft dat nog niet alle extensies klaar zijn. Ik neem dus mijn tijd en volg in afwachting de beschikbare informatie om later probleemloos te kunnen updaten.

In de voor-update check zie ik echter een waarschuwing bij de aanbevolen php-instellingen dat de "uitvoer buffering" bij al mijn sites op AAN staat, terwijl Joomla blijkbaar liever UIT ziet. Deze instelling wijzigen is geen probleem, ik gebruik AdminTools en kan in htaccess-maker deze custom-regel toevoegen: "php_value output_buffering Off" en dan is de waarschuwing weg.

Maar wat is eigenlijk het belang van deze parameter ? Wat zijn de voor/nadelen van uitvoer buffering AAN/UIT ? En is er een probleem om up te daten naar versie 4 als de parameter toch op AAN blijft staan ?
  • Luk
  • Luk's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 189

PHP uitvoer buffering AAN of UIT

16 sep 2021 18:56
#2
Misschien een beetje technisch, maar ik hoop datje hier iets aan hebt:

- M met uitvoerbuffering uitgeschakeld, wordt een script als één stuk naar de browser gestuurd aan het einde van het script.
- Met output buffering aan - wordt het niet in stukjes naar de browser gestuurd omdat PHP dan de HTML verwerkt.

Het inschakelen betekent dus dat het minder tijd kost om een ​​HTML-pagina of script te downloaden en in de browser te tonen.

Joomla! gebruikt altijd outputbuffering, behalve wanneer het alleen een verwijzing (redirection) hoeft uit te voeren.
Schakel het daarom uit om geen conflicten met Joomla! te krijgen en de scriptafhandeling soepel te laten verlopen.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11166

PHP uitvoer buffering AAN of UIT

16 sep 2021 20:54
#3
Beste Wouter,

Dank voor je snelle antwoord.
Ik heb mij echter lazarus gepiekerd, en jouw antwoord is deskundig en correct, maar kan het zijn dat je in de tekst de beide betekenissen per vergissing hebt omgewisseld ?

Ik las dit: stackoverflow.com/questions/2832010/what...ut-buffering#2832179 en denk dat het moet zijn:

Output buffering UIT: het script wordt in stukjes naar de browser gestuurd en dit duurt dus ietsje langer
Output buffering AAN: het script wordt op de server verwerkt en de html wordt als één blok gestuurd en gaat dus een fractie sneller

Hoedanook, voor Joomla 4 wordt de instelling UIT aanbevolen terwijl voorheen AAN blijkbaar de default was.
Is het een goede strategie om de instelling op UIT te zetten, dan de upgrade naar Joomla 4 te doen en achteraf de keuze te maken tussen UIT behouden of wijzigen in AAN ?

Ik wacht alleszins met de upgrade, mede in het licht van jouw andere topic over de onbetrouwbare update-checker. Ik volg o.a. het forum van AdminTools en was reeds tot dezelfde conclusie gekomen dat de update-checker momenteel voor verwarring zorgt.
  • Luk
  • Luk's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 189

PHP uitvoer buffering AAN of UIT

16 sep 2021 22:13
#4
Ja het moet inderdaad andersom zijn.
Als je Output Buffering op Aan zet, wordt de buffergrootte onbeperkt, wat het verwerken wel sneller maakt, maar de stabiliteit kan verminderen.
Als je het uitschakelt, neemt de snelheid af, maar het is de meest stabiele waarde.
Voor zover ik het heb begrepen zorgt Aan dus voor een snellere website, maar is de kans op problemen met de verwerking groter.
Daarom adviseren de Joomla-ontwikkelaars om Output Buffering Uit te zetten, wat ervoor zorgt dat alle verwerking goed loopt, maar dus wel een ietsje langzamer.
Doordat de PHP-software en de hardware in de servers de laatste jaren sterk is verbeterd zal je in de praktijk niet of nauwelijks merken dat met de instelling op Uit je website trager zou zijn.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11166

PHP uitvoer buffering AAN of UIT

17 sep 2021 09:07
#5
Beste Wouter,

Dank voor het delen van je steeds weer deskundige visie.
Hiermee is mijn vraag beantwoord.

Prettige dag verder.
Luk.
  • Luk
  • Luk's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 189
Tijd voor maken pagina: 0.894 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie