Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 4.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Prefix missing bij installatie
08 nov 2021 11:25
Bij de installatie van een nieuwe Joomla 4 site, php 8.0 krijg ik na het instellen van de gegevens van de database, de volgende melding:
Fout
Joomla\CMS\Installation\Form\Field\Installation\PrefixField::validate() rule `prefix` missing.
Ik weet niet wat te doen hiermee ...
Fout
Joomla\CMS\Installation\Form\Field\Installation\PrefixField::validate() rule `prefix` missing.
Ik weet niet wat te doen hiermee ...
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Login of registreer om deze te zien.
- smirlala
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
08 nov 2021 11:45
Als ik op jou fout melding beetje zoekt met google vind ik soort gelijk melding.
en het lijkt er op dat dan iets met Uploaden van de Installatie mappen iets is mis gegaan dus mogelijk
gewoon nog eens geheel opnieuw beginnen ?
en het lijkt er op dat dan iets met Uploaden van de Installatie mappen iets is mis gegaan dus mogelijk
gewoon nog eens geheel opnieuw beginnen ?
hier zoiets gevondenEindelijk de oplossing gevonden. Tijdens gebruik van FT (FileZilla) om bestanden over te zetten worden bestanden wel eens 2x verzonden omdat ze niet goed zijn aangekomen. Hierna mislukte de installatie altijd. Oplossing blijkt nu te zijn om de installatie-folder nogmaals te versturen. Daarna lukt de installatie altijd.
- Leen2012
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
08 nov 2021 13:26
Ik heb de joomla-installatie volledig verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Maar ik krijg toch nog dezelfde foutmelding ...
- smirlala
- Bekend met Joomla!NL
-
08 nov 2021 13:59
Heb je daarbij ook de database geleegd of een nieuwe aangemaakt?
Zonder lege of nieuwe database neem je bij de nieuwe installatie informatie over uit de mislukte installatie.
Zonder lege of nieuwe database neem je bij de nieuwe installatie informatie over uit de mislukte installatie.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
08 nov 2021 15:18
Na het aanmaken van een nieuwe database werkte het ook niet. Ik heb de Joomla 4 package van deze site gehaald.
Nadat ik het pakket (engelstalige versie) gedownload heb van een andere site, liep de installatie vlotjes zoals het hoort. Toch vreemd?
Nadat ik het pakket (engelstalige versie) gedownload heb van een andere site, liep de installatie vlotjes zoals het hoort. Toch vreemd?
- smirlala
- Bekend met Joomla!NL
-
09 nov 2021 10:14
Heel vreemd. Het ligt in ieder geval niet aan het pakket van onze site. Dit is uitgebreid getest en ook al meerdere keren gedownload zonder dat er iemand dit probleem gemeld heeft.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Tijd voor maken pagina: 0.684 seconden