Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 4.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost geen update van 4.0.3 naar 4.0.4
geen update van 4.0.3 naar 4.0.4
12 dec 2021 20:10 - 12 dec 2021 20:12
Vandaag de stoute schoenen aan getrokken, ik heb een nieuwe database aangemaakt, een helix ultimate installatie bestand gedownload en in de public_html map uitgepakt(deze eerst leeg gemaakt), daarna de installatie van joomla 4.0.3 aangevangen en afgerond en toen wou ik updaten naar 4.0.4. Dit alles nadat ik hierover op YouTube een tutorial had bekeken en precies zo gevolgd. Alleen ging daar het update probleemloos, maar ik krijg een oranje joomla 500 foutmelding. En als ik dan de oplossing bekijk kon het verkeerde php versie zijn die problemen gaf. Nu had ik PHP 8.0 actief, maar ben stapje lager gegaan, maar dat had geen effect. Nu stond er ook iets over configuration .php daarin zou je debug false in true moeten zetten, maar dat durf ik nog niet aan. Ik heb tijdens de installatie van Joomla gekozen voor Nederlands nl-nl, en heb ook nog het standaard kanaal voor update in joomla volgende gezet, maar ook dit bracht niks. iemand enig idee waarom de update mogenlijk niet lukt?
O ja, tutorial was recent, want ook daar werd 4.0.3 geïnstalleerd en deed hij ene update naar 4.0.4
groet
Henk
O ja, tutorial was recent, want ook daar werd 4.0.3 geïnstalleerd en deed hij ene update naar 4.0.4
groet
Henk
- Goosemaster
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
12 dec 2021 20:38
Hoi,
heb je de website en browser cache opgeschoond.
Groetjesss
heb je de website en browser cache opgeschoond.
Groetjesss
- Janp
- Bezoeker
12 dec 2021 20:48
Waarom installeer je niet direct joomla 4.0.4?
En waar staat dat filmpje? Vind het vreemd dat er een filmpje specifiek voor deze update gemaakt is, temeer omdat het een een-klik update is.
En waar staat dat filmpje? Vind het vreemd dat er een filmpje specifiek voor deze update gemaakt is, temeer omdat het een een-klik update is.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
12 dec 2021 22:12
Ik denk dat ik niet duidelijk ben. Ik wil gaan werken met helix ultimate. Je kunt die bij Joomshaper dowloaden. Dit is een versie met Helix Ultimate en Joomla4 en rs page builder in een zip file. Ik vond de tutorial die ik verder heel duidelijk vind op YouTube
. Hier gaat men stap voor stap, dus eerst database aanmaken met Cpanel en dan de zipfile uitpakken in public_html map en dan de installatie van het geheel. Joomla 4.0.3 wordt dan geïnstalleerd. Naderhand doet hij wat instellingen in Joomla en kijkt of er een update is. Joomla geeft aan 4.0.4 en dan doet hij deze update. En daar gaat het bij mij dus fout, ik krijg een error 500 terug koppelings scherm.
- Goosemaster
- Bekend met Joomla!NL
12 dec 2021 22:31
Vreemd. Je zou in de error logs van de server kunnen kijken, of in je configuration.php de error reporting op development kunnen zetten.
Of even opnieuw beginnen en voordat je de update doet eerst alle extensies updaten en dan de foutrapportage op ontwikkeling zetten voordat je de update naar 4.0.4 doet.
Of even opnieuw beginnen en voordat je de update doet eerst alle extensies updaten en dan de foutrapportage op ontwikkeling zetten voordat je de update naar 4.0.4 doet.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
13 dec 2021 15:17 - 13 dec 2021 15:23
Ik heb vandaag alles opnieuw uitgevoerd, dus database leeg gemaakt, en hele installatie opnieuw gedaan. Nu de taal gewoon op Engels laten staan, en gelijk na installatie de update uitgevoerd: Enige wat ik gelijk aangepast heb(maar dat deed de tutorial ook is htacces.txt ombenoemd naar .htacces (waarom moet je dat eigenlijk zelf doen?)Helaas zelfde resultaat, toen als oplossing geboden advies van aanpassing configuration.php uitgevoerd waarna het laatste plaatje tevoorschijn kwam. Lijkt op geheugen probleem of zo?
Plaatjes in bijlage.
Plaatjes in bijlage.
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
- Goosemaster
- Bekend met Joomla!NL
13 dec 2021 15:59
Klopt. Vermoed dat je memory_limit op de server te laag staat. Ik weet niet of je dit bij jouw hoster zelf aan kunt passen. Maar moet in ieder geval minimaal 128M zijn.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
13 dec 2021 17:30
Bedoel je hiermee deze php instellingen die ik via cpanel multiphp ini editor kan aanpassen, en welke moet ik dan precies aanpassen?
- Goosemaster
- Bekend met Joomla!NL
13 dec 2021 17:35
Geheugen limiet
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
13 dec 2021 17:40
Ik heb alleen de geheugen van 32M naar 128M gezet, en het is nu gelukt!
Duurde wel best lang voordat de installatie van de bestanden begon(blauwe balk) en ook dat duurde veel langer als ik bij J3 gewent was.
Zijn er nog meer PHP instellingen die ik zou moeten aanpassen?
Anders kan er een slotje op dit draadje en dank ik jullie hartelijk!
Duurde wel best lang voordat de installatie van de bestanden begon(blauwe balk) en ook dat duurde veel langer als ik bij J3 gewent was.
Zijn er nog meer PHP instellingen die ik zou moeten aanpassen?
Anders kan er een slotje op dit draadje en dank ik jullie hartelijk!
- Goosemaster
- Bekend met Joomla!NL
Tijd voor maken pagina: 0.735 seconden