Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 4.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Installatie Joomla 4.0.5 lukt niet
28 dec 2021 20:02 - 29 dec 2021 09:45
Hallo Allemaal,
Ik heb al gelezen over een verkeerde versie melding van de php versie.
Bij mijn laatste update naar 3.10.4 kreeg ik deze melding.
Het rare is dat mijn versie correct wordt weer gegeven. Ik heb al eerder een Joomla 4.1 op een test domein geprobeerd te installeren dat wilde toen ook al niet. Ik dacht dat wordt wel in de volgende update er uit gehaald. Dus nu heb ik de tijd genomen om Joomla 4.5 te installeren maar die wil nog steeds niet door de controle komen.
Ik heb in de indexfile de controle uitgeschakeld maar er zit er nog een in autoload_real.php en daarvan kan ik niet overzien wat de gevolgen zijn.
Mijn domeinen draaien op een server bij Versio. Als ik de php versie opvraag dan kan ik alleen 7.4 zien. De test in de update laat ook de sub versie zien, dus alle gegevens zijn beschikbaar. Er gaat volgens mij iets mis in de vergelijking.
Kan iemand mij vertellen wat er hier fout gaat en hoe ik dit oplos
Edit Astrid: Ik heb de melding tussen tags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Edit Astrid: Ik heb de titel van je topic iets aangepast omdat (Ik kan het niet installeren) mij onduidelijk leek voor andere lezers.
Ik heb al gelezen over een verkeerde versie melding van de php versie.
Bij mijn laatste update naar 3.10.4 kreeg ik deze melding.
Older PHP version 7.4
Your site is currently using PHP 7.4.25. This version of PHP has entered its Security maintenance” phase since Sunday, 28 November 2021 and has stopped receiving bug fixes. It will stop receiving security updates on Monday, 28 November 2022 at which point it will be unsuitable for use on a live site.
Het rare is dat mijn versie correct wordt weer gegeven. Ik heb al eerder een Joomla 4.1 op een test domein geprobeerd te installeren dat wilde toen ook al niet. Ik dacht dat wordt wel in de volgende update er uit gehaald. Dus nu heb ik de tijd genomen om Joomla 4.5 te installeren maar die wil nog steeds niet door de controle komen.
Ik heb in de indexfile de controle uitgeschakeld maar er zit er nog een in autoload_real.php en daarvan kan ik niet overzien wat de gevolgen zijn.
Mijn domeinen draaien op een server bij Versio. Als ik de php versie opvraag dan kan ik alleen 7.4 zien. De test in de update laat ook de sub versie zien, dus alle gegevens zijn beschikbaar. Er gaat volgens mij iets mis in de vergelijking.
Kan iemand mij vertellen wat er hier fout gaat en hoe ik dit oplos
Edit Astrid: Ik heb de melding tussen tags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Edit Astrid: Ik heb de titel van je topic iets aangepast omdat (Ik kan het niet installeren) mij onduidelijk leek voor andere lezers.
Ik ben niet dom. Ik maak gewoon fouten.
- LudoThijssen
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
28 dec 2021 20:24 - 28 dec 2021 20:25
Sorry, maar ik begrijp helemaal niets van je vraag. Zowel joomla 3 als joomla 4 draaien perfect onder php 7.4.
En als je de melding goed leest, dan zie je dat 7.4 nog wordt ondersteund tot november 2022.
En als je de melding goed leest, dan zie je dat 7.4 nog wordt ondersteund tot november 2022.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
28 dec 2021 23:10
Sorry dat komt door pure frustratie.
Het lijkt er op dat ik de enige ben die dit probleem heb.
Ik kon alleen een melding vinden over de verkeerde php versie bij de update van Akeeba, waar uiteindelijk geen oplossing voor was.
Ik kan Joomla 4.1 en 4.5 niet installeren omdat de controle van de php versie mij tegenhoudt.
In de error message is te zien welke php versie er op al mijn domeinen (6) draait.
Deze is nieuwe als de minimale versie 7.2
De installatie wordt hierdoor op voorhand afgebroken.
De eerste controle heb ik handmatig uitgeschakeld omdat die in de index.php zit en ik wilde weten of dan de installatie zou doorlopen.
Helaas wordt er nogmaals gecontroleerd op de correcte php versie in autoload_real.php.
Omdat ik niet weet of deze controle zonder problemen uitgezet kan worden ben ik hier gestopt en vraag ik om hulp om Joomla 4 te kunnen installeren.
Ik blij dus hangen op een foute vergelijking van de php versie.
Het gaat zover ik weet dus fout in de index.php en in autoload_real.php.
Daar wordt PHP_VERSION gecontroleerd.
Wat kan ik doen zodat ik Joomla 4 nieuw kan installeren en mijn Joomla 3.10.4 installaties migreren (als alle plugins worden ondersteund) naar 4, omdat hiervoor de zelfde beperkingen actief zijn?
Ik hoop dat dit meer duidelijkheid geeft.
Het lijkt er op dat ik de enige ben die dit probleem heb.
Ik kon alleen een melding vinden over de verkeerde php versie bij de update van Akeeba, waar uiteindelijk geen oplossing voor was.
Ik kan Joomla 4.1 en 4.5 niet installeren omdat de controle van de php versie mij tegenhoudt.
In de error message is te zien welke php versie er op al mijn domeinen (6) draait.
Deze is nieuwe als de minimale versie 7.2
De installatie wordt hierdoor op voorhand afgebroken.
De eerste controle heb ik handmatig uitgeschakeld omdat die in de index.php zit en ik wilde weten of dan de installatie zou doorlopen.
Helaas wordt er nogmaals gecontroleerd op de correcte php versie in autoload_real.php.
Omdat ik niet weet of deze controle zonder problemen uitgezet kan worden ben ik hier gestopt en vraag ik om hulp om Joomla 4 te kunnen installeren.
Ik blij dus hangen op een foute vergelijking van de php versie.
Het gaat zover ik weet dus fout in de index.php en in autoload_real.php.
Daar wordt PHP_VERSION gecontroleerd.
Wat kan ik doen zodat ik Joomla 4 nieuw kan installeren en mijn Joomla 3.10.4 installaties migreren (als alle plugins worden ondersteund) naar 4, omdat hiervoor de zelfde beperkingen actief zijn?
Ik hoop dat dit meer duidelijkheid geeft.
- LudoThijssen
- Joomla!NL ontdekker
29 dec 2021 10:05
Zoals al aangegeven moet een installatie van Joomla 4 goed gaan met PHP 7.4
Het is natuurlijk niet handig om zelf te gaan rommelen in corebestanden. Wat doe je precies en op welk moment gaat het dan fout?
Het is natuurlijk niet handig om zelf te gaan rommelen in corebestanden. Wat doe je precies en op welk moment gaat het dan fout?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
29 dec 2021 12:40
Ik upload de uitgepakte installatie bestanden via FTP naar de server.
Dan open ik de webpagina en krijg ik de fout melding dat ik een verkeerde php versie heb in dat oranje scherm met "Sorry, your PHP version is not supported".
Maar ik php versie heb 7.4.25
Ik heb online gekeken wat er fout zou kunnen gaan maar daar was niets over te vinden.
Ik heb de vraag ook bij de gebruikers van Versio neergelegd maar geen reactie gekregen.
Dit was na Joomla 4.1 en toen ben ik gaan wachten en omdat ik me graag bekend wil maken met Joomla heb ik het met 4.5 nogmaals geprobeerd.
Hetzelfde resultaat en na nog weer een halve dag zoeken ben ik pas in de code gedoken.
Ik heb toen de test in de index omzeilt maar er is nog een 2e test.
Meer heb ik niet gedaan.
Dan open ik de webpagina en krijg ik de fout melding dat ik een verkeerde php versie heb in dat oranje scherm met "Sorry, your PHP version is not supported".
Maar ik php versie heb 7.4.25
Ik heb online gekeken wat er fout zou kunnen gaan maar daar was niets over te vinden.
Ik heb de vraag ook bij de gebruikers van Versio neergelegd maar geen reactie gekregen.
Dit was na Joomla 4.1 en toen ben ik gaan wachten en omdat ik me graag bekend wil maken met Joomla heb ik het met 4.5 nogmaals geprobeerd.
Hetzelfde resultaat en na nog weer een halve dag zoeken ben ik pas in de code gedoken.
Ik heb toen de test in de index omzeilt maar er is nog een 2e test.
Meer heb ik niet gedaan.
- LudoThijssen
- Joomla!NL ontdekker
29 dec 2021 12:49
Lijkt er toch op dat de PHP versie niet goed ingesteld is.
Controleer voor de zekerheid de PHP versie. Pak het bestand in de bijlage uit en zet het in de root van de site. Zet dan phpinfo.php achter je url zodat je de juiste info te zien krijgt.
Controleer voor de zekerheid de PHP versie. Pak het bestand in de bijlage uit en zet het in de root van de site. Zet dan phpinfo.php achter je url zodat je de juiste info te zien krijgt.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
29 dec 2021 15:47
Daar gaat het dus fout. In directadmin kan ik instellen wat ik wil maar phpinfo.php blijft aangeven dat ik met 7.1.33 werk.
Bedankt
Dit wist ik maar heb er niet meer aan gedacht omdat ik een flinke tijd niet meer aan het programmeren ben.
Dan moet je gewoon een duw in de goede richting krijgen en die heb je me gegeven.
Wil je nog weten hoe dit afloop?
Bedankt
Dit wist ik maar heb er niet meer aan gedacht omdat ik een flinke tijd niet meer aan het programmeren ben.
Dan moet je gewoon een duw in de goede richting krijgen en die heb je me gegeven.
Wil je nog weten hoe dit afloop?
- LudoThijssen
- Joomla!NL ontdekker
29 dec 2021 16:05
Fijn dat je de oorzaak hebt gevonden. Ik zal dit draadje sluiten.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
Tijd voor maken pagina: 0.707 seconden