Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 4.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Maak altijd een backup!

opgelost Verschillende domeinnamen verwijzen naar dezelfde url ipv forward map

Verschillende domeinnamen verwijzen naar dezelfde url ipv forward map

07 feb 2022 20:52
Ik heb een goed werkende testsite met Joomla4 gebouwd ter vervanging van de "oude"Joomla3 site.
De testsite werd keurig gebouwd in een aparte map genaaamd "testsite". So far so good.
De oorsprronkelijke Joomla3 was dus de live site, ook in een aprte map "livesite".
Daarnaast had ik ook nog een Joomla4 testsite onde de naam "joomla4", ook in de map joomla4.
Alles prima werkend. Dus 3 verschillende sites, 1 live (joomla3) en 2 test sites met joomla4.

Echter, ik wilde de testsite weer keeurig in de map livesite hebben.
Om een lang verhaal nu heel kort te houden. De nieuwe Joomla4 site werkt prima met de oorspronkelijke domeinnaaam www.depoortzangers.nl
Echter, alle andere domeinnamen (onder andere www.depoortzangerswoudenberg.nl ) die ik voor de test doeleinde geebruikte verwijzen nu allemaal naar de Joomla4 live gezette site.
Ik heb al vaan alles in de config.php file gewijzigd. Nieuwe databases aangemaakt en gerestored. Kortom leuk bezig geweest maar het resultaat is nu dat ondanks de forwards die ik via Strato domeinbeheer hanteer en welke map (test, joomla4, livesite, testsite) ik ook via de browser benader. Allemaal geven hetzelfde resultaat, ze verwijzen allemaal naaar de url van de nieuwe Joomla4 site: www.depoortzangers.nl

Iemand eeen idee wat ik behalve de bekende config.php file zou moeeten wijzigen om o.a. weer bij mijn oorspronkleijke Joomla3 site te kunneenn komen?
Ergens staat dus iets helemaal verkeerd, maar ik vind het niet.

Normaal zou bijv. de url www.depoortzangerswoudenberg.nl naar de (map) testsite moeten verwijzen en www.depoortzangers.nl of www.poortzangers.nl naar de (map) livesite. Het lijkt of alles nu standaard naar de root verwijst.

Overigens heb ik nog 2 verschillende sites waarvan er nu 1 meet Joomla4 draait (die had echter geen testsite, daaar heb ik een converzie gedaan van 3 naar 4 om te kijken of dat goed ging. Die andere Joomla3 site wacht ik nu maar even mee om te migreren naar Joomla4 alhoewel ik daar dus al wel een goed werkende testsite (inde map "testsite") heb werken.

Iemand suggesties hoe ik die verwijzkingen weer in orde krijg? Alvast bedankt.
Groetjes en prettige dag,
Ed
  • kroonsbe
  • kroonsbe's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL

Verschillende domeinnamen verwijzen naar dezelfde url ipv forward map

07 feb 2022 21:54
Inmiddels alle mogelijke caches gecleaned incl. browser. Lijkt op een caching probleem aangezien ik nu de juiste response krijg op de url's als ik die invoer in Chrome.
Topic sluiten omdat oplossing ligt in het correcte forwarden van (sub)domeinen en vooral all cahe cleanen voordat changes zichtbaar worden.
Groetjes en prettige dag,
Ed
  • kroonsbe
  • kroonsbe's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
Tijd voor maken pagina: 0.709 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie