Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 4.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Kan testsite niet bereiken via browser of backend van testsite
Kan testsite niet bereiken via browser of backend van testsite
12 feb 2022 18:50 - 12 feb 2022 18:51
Ik heb een live site en test site met Joomla! 4.0.6, en PHP 8.0.15.
Components als Akeeba, Admin Tools en JCE (alle laatste versies) geïnstalleerd.
Inmiddels kan ik na het verhuizen van de oorspronkelijke testsite naar de live directory op de server in de backend en frontend van de livesite. Die werkt dus prrima.
Ik gebruik een aparte domeinnaam voor de testomgeving (in de map TESTSITE) en een domeinnaam voor de livesite (in de map LIVESITE).
Beide met een eigen, na de omwisseling zelfs opnieuw gemaakte database.
Ik heb na de wisseling van testsite naar livesite de livesite met Akeeba Kickstart opnieuw gïnstalleerd in de map TESTSITE om een verse testomgeving te hebben.
Na lang puzzelen en diverse restores kan ik nu wel in de backend van de testsite met de url: www.depoortzangerswoudenberg.nl/administrator/index.php
Ik kan echter op geen enkele wijze vanuit de backend of via een url in de browser (Chrome, Firefox) naar de front end testsite.
Alle links en http url's gaan direct naar de livesite www.depoortzangers.nl
De setting in de config.php file staan volgens mij correct.
live_site (url van testsite, dus http://www, etc)
Log_path en tmp_path staan op respectievelijk
Database nummer een user nummer staan correct.
Uitschakelelen van component Admin Tools geeft ook geen verandering.
Ik ben nu wel heel nieuwgierig wat ik hier verkeerd doe?
Bedankt alvast voor suggesties.
Components als Akeeba, Admin Tools en JCE (alle laatste versies) geïnstalleerd.
Inmiddels kan ik na het verhuizen van de oorspronkelijke testsite naar de live directory op de server in de backend en frontend van de livesite. Die werkt dus prrima.
Ik gebruik een aparte domeinnaam voor de testomgeving (in de map TESTSITE) en een domeinnaam voor de livesite (in de map LIVESITE).
Beide met een eigen, na de omwisseling zelfs opnieuw gemaakte database.
Ik heb na de wisseling van testsite naar livesite de livesite met Akeeba Kickstart opnieuw gïnstalleerd in de map TESTSITE om een verse testomgeving te hebben.
Na lang puzzelen en diverse restores kan ik nu wel in de backend van de testsite met de url: www.depoortzangerswoudenberg.nl/administrator/index.php
Ik kan echter op geen enkele wijze vanuit de backend of via een url in de browser (Chrome, Firefox) naar de front end testsite.
Alle links en http url's gaan direct naar de livesite www.depoortzangers.nl
De setting in de config.php file staan volgens mij correct.
live_site (url van testsite, dus http://www, etc)
Log_path en tmp_path staan op respectievelijk
Code:
testsite/log en testsite/tmp
Uitschakelelen van component Admin Tools geeft ook geen verandering.
Ik ben nu wel heel nieuwgierig wat ik hier verkeerd doe?
Bedankt alvast voor suggesties.
Groetjes en prettige dag,
Ed
Ed
- kroonsbe
- Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
12 feb 2022 22:51
Als ik je goed begrijp staan beide sites achter hetzelfde domein.
Op beide sites heb je AdminTools draaien.
In dat geval blokkeert AdminTools van de hoofdsite de toegang tot de site in de test-map.
Ga naar de back-end van de hoofdsite.
Dan naar AdminTools en start htaccessmaker.
Scroll naar beneden en vind daat deze regel: Allow direct access, including .php files, to these directories
Zet in het vak daarnaast de mapnaam van je test-map.
Daarna Opslaan.
Nu heb je ingesteld dat de test-site mag werken als submap van de hoofd-site.
Op beide sites heb je AdminTools draaien.
In dat geval blokkeert AdminTools van de hoofdsite de toegang tot de site in de test-map.
Ga naar de back-end van de hoofdsite.
Dan naar AdminTools en start htaccessmaker.
Scroll naar beneden en vind daat deze regel: Allow direct access, including .php files, to these directories
Zet in het vak daarnaast de mapnaam van je test-map.
Daarna Opslaan.
Nu heb je ingesteld dat de test-site mag werken als submap van de hoofd-site.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
12 feb 2022 23:30
Bedankt voor je tip.
Toegepast.
Maar de beide sites staan elk op een aparte directory op de Strato server. Dus de testsite in de map testsite en de live site in de map livesite.
Ik kan dus wel inmiddels bij de backend van de testsite maar niet bij de frontend testsite. De live site werkt prima, zowel backend als frontend.
Beide sites hebben inderdaaad Admin tools geïnstalleerd.
Er stond bij de live site in de aangegeven regel bij directoriess: "installation". Op jouw advies veranderd in testsite.
Ik zie overigens bij mijn andere sites (ook Joomla 4 inmiddels) dat daar soms ook "templates" staat. [code]templates/your_template_name_here
Ook daar werk ik met testsites en livesites naming conventions.
Ik kan dus bij de testsite vanaf de backend en vanaaf de browser niet naar de front end www.depoortzangerswoudenberg.nl site
Ik krijg constant de livesite gepresenteerd.
Zoals al gemeld, herinstallatie etc heeft geeen oplossin ggebracht, dus ergens staat iets niet goed, vraag is waar.
Vanaf die url www.depoortzangers.nl heb ik via Strato keurig een domein forward naar de map "testsite" staan, dus dat staat in principe ook goed. Ik kan bij de backend, dus die forward werkt wel.
PS: ik zag bij bij de completion van kickstart alleen een keuze blokje voor de frontend en NIET voor de backend, wat wel zo zou moeten zijn. Die beide groene keuze menuutjes waar je dan kunt kiezeen om of de frontend of de backend te openen.
Vreemd.
.
Toegepast.
Maar de beide sites staan elk op een aparte directory op de Strato server. Dus de testsite in de map testsite en de live site in de map livesite.
Ik kan dus wel inmiddels bij de backend van de testsite maar niet bij de frontend testsite. De live site werkt prima, zowel backend als frontend.
Beide sites hebben inderdaaad Admin tools geïnstalleerd.
Er stond bij de live site in de aangegeven regel bij directoriess: "installation". Op jouw advies veranderd in testsite.
Ik zie overigens bij mijn andere sites (ook Joomla 4 inmiddels) dat daar soms ook "templates" staat. [code]templates/your_template_name_here
Ook daar werk ik met testsites en livesites naming conventions.
Ik kan dus bij de testsite vanaf de backend en vanaaf de browser niet naar de front end www.depoortzangerswoudenberg.nl site
Ik krijg constant de livesite gepresenteerd.
Zoals al gemeld, herinstallatie etc heeft geeen oplossin ggebracht, dus ergens staat iets niet goed, vraag is waar.
Vanaf die url www.depoortzangers.nl heb ik via Strato keurig een domein forward naar de map "testsite" staan, dus dat staat in principe ook goed. Ik kan bij de backend, dus die forward werkt wel.
PS: ik zag bij bij de completion van kickstart alleen een keuze blokje voor de frontend en NIET voor de backend, wat wel zo zou moeten zijn. Die beide groene keuze menuutjes waar je dan kunt kiezeen om of de frontend of de backend te openen.
Vreemd.
.
Ed
Ed
- kroonsbe
13 feb 2022 09:21
Kijk eens in het bestand configuration.php
Staat daar bij livesite iets ingevuld?
In dat geval moet dat leeg gemaakt worden.
Staat daar bij livesite iets ingevuld?
In dat geval moet dat leeg gemaakt worden.
Code:
public $live_site = '';
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
13 feb 2022 12:11 - 13 feb 2022 12:12
vreemd ik kan beide website aan voorzijde gewoon zien.
en de depoortzangerswoudenbergl/administrator/ ook
alleen bij depoortzangers/administrator die is extra beschermd met een wachtwoord
dus misschien even je webbrowser cache opschonen ?
en de depoortzangerswoudenbergl/administrator/ ook
alleen bij depoortzangers/administrator die is extra beschermd met een wachtwoord
dus misschien even je webbrowser cache opschonen ?
- Leen2012
13 feb 2022 12:13 - 13 feb 2022 12:14
Inmiddels de configuration.php file aangepast conform je suggestie en bij livesite de url van de testsite weggehaald. Alle caches gecleaned en sinds vanochtend werken zowel de livesite als testsite weer zoals voorheen met Joomla3.
Het probleem bleek dus inderdaad in de instellingen van Admin Tools te zitten.
Tip voor anderen: deïnstalleer desnoods Admin tools vòòr een site verhuizing en installeer daarna Admin Tools opnieuw via extension beheer in de nieuwe site.
Bedankt voor de support.
Het probleem bleek dus inderdaad in de instellingen van Admin Tools te zitten.
Tip voor anderen: deïnstalleer desnoods Admin tools vòòr een site verhuizing en installeer daarna Admin Tools opnieuw via extension beheer in de nieuwe site.
Bedankt voor de support.
Ed
Ed
- kroonsbe
Tijd voor maken pagina: 0.656 seconden