Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 4.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Test J3 upgrade naar J4 halverwege vast
Test J3 upgrade naar J4 halverwege vast
11 mrt 2022 09:10 - 11 mrt 2022 09:12
Klopt, dat stukje zie ik dus niet.
Maar ik heb een artikel gelezen in het Akeeba forum waar iemand een identiek probleem had (2015).
www.akeeba.com/support/akeeba-backup-3x/...igured-mysql-db.html
Ook hier wijzen de instellingen van de test en live site (na het terugplaatsen van de backup op de testlocatie) toch ook naar dezelfde database.
Het lijkt er dan op dat het script in kickstart ervan uitgaat dat het gaat om een backupherstel op de oorspronkelijke locatie en niet op een nieuwe locatie, dat lijkt hier ook te gebeuren.
Maar ik heb een artikel gelezen in het Akeeba forum waar iemand een identiek probleem had (2015).
www.akeeba.com/support/akeeba-backup-3x/...igured-mysql-db.html
Ook hier wijzen de instellingen van de test en live site (na het terugplaatsen van de backup op de testlocatie) toch ook naar dezelfde database.
Het lijkt er dan op dat het script in kickstart ervan uitgaat dat het gaat om een backupherstel op de oorspronkelijke locatie en niet op een nieuwe locatie, dat lijkt hier ook te gebeuren.
Aanname is vaak de oorzaak van allerlei ellende
Mario
Mario
- mjakarel
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
- Berichten: 148
Test J3 upgrade naar J4 halverwege vast
11 mrt 2022 09:43
Ten eerste is dat een heel oud draadje en er staat ook dat de database gegevens weliswaar overgenomen worden, maar dat je ze kan wijzigen in het databasescherm. Dus het blijft vreemd dat je dat scherm niet te zien krijgt.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
- Berichten: 37431
Test J3 upgrade naar J4 halverwege vast
11 mrt 2022 10:26
mee eens, maar het geeft toch te denken
Aanname is vaak de oorzaak van allerlei ellende
Mario
Mario
- mjakarel
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
- Berichten: 148
Test J3 upgrade naar J4 halverwege vast
11 mrt 2022 10:39 - 11 mrt 2022 10:55
Na de herstel installatie op het subdomein kon ik gewoon inloggen (al was de site verbonden met de oorspronkelijke database van de live site).
Ik heb de extra stappen moeten doen door in de database van de live site het tabel voorvoegsel te wijzigen en vervolgens de export van de database tabel te doen.
Daarna heb ik het tabel voorvoegsel in de database van de live site teruggezet naar hoe deze was en dat gaf eerst problemen zonder omschrijving wat het probleem veroorzaakte.
Daarom heb ik kickstart.php en de nieuwste backup (*.jpa) in de root van de live site geplaatst en de herstelinstallatie ook daar gedaan, daarmee was dat probleem verholpen.
In de database van de testsite (subdomein) heb ik een import gedaan van de database tabel met andere tabel voorvoegsel en daarna in algemene instellingen van de testsite de gegevens van de nieuwe database ingevoerd.
Die database wijzigingen kon ik echt niet in kickstart doen.
Uiteindelijk veel extra werk, maar de testsite werkt nu tenminste op het subdomein en de live site werkt ook gewoon.
Wat het probleem nu heeft veroorzaakt weet ik nog steeds niet en als jullie het hier ook niet weten dan laat ik het hierbij als iets 'mysterieus'.
Voor mij lijkt het er toch sterk op dat kickstart er om onbekende reden vanuit lijkt te gaan dat het gaat om een herstelinstallatie op de live site en niet een herstelinstallatie op een andere locatie (subdomein) met een andere (nieuwe) database.
Misschien komt er nog ooit opheldering, ik wacht gewoon af of er nog meer mensen zijn met identieke problemen in het hier en nu.
Ik heb de extra stappen moeten doen door in de database van de live site het tabel voorvoegsel te wijzigen en vervolgens de export van de database tabel te doen.
Daarna heb ik het tabel voorvoegsel in de database van de live site teruggezet naar hoe deze was en dat gaf eerst problemen zonder omschrijving wat het probleem veroorzaakte.
Daarom heb ik kickstart.php en de nieuwste backup (*.jpa) in de root van de live site geplaatst en de herstelinstallatie ook daar gedaan, daarmee was dat probleem verholpen.
In de database van de testsite (subdomein) heb ik een import gedaan van de database tabel met andere tabel voorvoegsel en daarna in algemene instellingen van de testsite de gegevens van de nieuwe database ingevoerd.
Die database wijzigingen kon ik echt niet in kickstart doen.
Uiteindelijk veel extra werk, maar de testsite werkt nu tenminste op het subdomein en de live site werkt ook gewoon.
Wat het probleem nu heeft veroorzaakt weet ik nog steeds niet en als jullie het hier ook niet weten dan laat ik het hierbij als iets 'mysterieus'.
Voor mij lijkt het er toch sterk op dat kickstart er om onbekende reden vanuit lijkt te gaan dat het gaat om een herstelinstallatie op de live site en niet een herstelinstallatie op een andere locatie (subdomein) met een andere (nieuwe) database.
Misschien komt er nog ooit opheldering, ik wacht gewoon af of er nog meer mensen zijn met identieke problemen in het hier en nu.
Aanname is vaak de oorzaak van allerlei ellende
Mario
Mario
- mjakarel
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
- Berichten: 148
Test J3 upgrade naar J4 halverwege vast
11 mrt 2022 12:53
Volgens mij zul je weinig lotgenoten tegenkomen.
Het enige wat ik nog kan bedenken dat het door een serverconfiguratie bij jouw hoster misgaat.
Want over de hele wereld wordt ontzettend veen van Akeeba Backup en kickstart gebruik gemaakt.
Als dat bij meer mensen een probleem was had de support van Akeeba er wel heel veel werk aan gehad en ze maken juist iets wat vrijwel 100% probleemloos werkt.
Je kunt je vraag wel bij hun stellen zodat ze kunnen meedenken voor een oplossing in jouw situatie.
Het enige wat ik nog kan bedenken dat het door een serverconfiguratie bij jouw hoster misgaat.
Want over de hele wereld wordt ontzettend veen van Akeeba Backup en kickstart gebruik gemaakt.
Als dat bij meer mensen een probleem was had de support van Akeeba er wel heel veel werk aan gehad en ze maken juist iets wat vrijwel 100% probleemloos werkt.
Je kunt je vraag wel bij hun stellen zodat ze kunnen meedenken voor een oplossing in jouw situatie.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
- Berichten: 11276
Test J3 upgrade naar J4 halverwege vast
11 mrt 2022 14:55
Die vraag kan je alleen bij Akeeba stellen als je een product met support hebt gekocht, dat geldt niet voor de gratis versie ... dan moet je het zelf uitzoeken.
Vervelende bij de hoster is dat ik geen ondersteuning krijg bij problemen veroorzaakt door software van derden.
Mijn probleem is (met een workaround) voor nu opgelost.
Maar ik dacht er verstandig aan te doen om mijn probleem hier in het Nederlandstalig forum voor te leggen om er een werkbare oplossing voor te vinden zodat anderen (als zij ook dergelijke problemen ondervinden) hiervan kunnen leren.
Ben benieuwd of er in het internationale Joomla forum vergelijkbare voorvallen bekend zijn (met mogelijke oplossingen) waar ik wel mee verder kan.
Bedankt voor het meedenken.
Vervelende bij de hoster is dat ik geen ondersteuning krijg bij problemen veroorzaakt door software van derden.
Mijn probleem is (met een workaround) voor nu opgelost.
Maar ik dacht er verstandig aan te doen om mijn probleem hier in het Nederlandstalig forum voor te leggen om er een werkbare oplossing voor te vinden zodat anderen (als zij ook dergelijke problemen ondervinden) hiervan kunnen leren.
Ben benieuwd of er in het internationale Joomla forum vergelijkbare voorvallen bekend zijn (met mogelijke oplossingen) waar ik wel mee verder kan.
Bedankt voor het meedenken.
Aanname is vaak de oorzaak van allerlei ellende
Mario
Mario
- mjakarel
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
- Berichten: 148
Test J3 upgrade naar J4 halverwege vast
11 mrt 2022 15:19
Omdat dit echt een lokaal/serverprobleem is, sluit ik dit draadje. We kunnen hier eindeloos over doorgaan, maar zowel Wouter als ik gebruiken regelmatig kickstart zonder problemen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
- Berichten: 37431
Tijd voor maken pagina: 0.716 seconden