Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 4.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Maak altijd een backup!

opgelost Krijg de menu's niet werkend in J4

Krijg de menu's niet werkend in J4

14 nov 2022 18:43
#1
Hallo.
Ik heb middels een kopie website een upgrade doorgevoerd naar J4. Ik heb in de root van httpsdocs in een aparte map die kopiewebsite geplaatst en ben daarmee aan het werk gegaan. Ik heb ook een kopie gemaakt van de database en configuration PHP aangepast.
De upgrade is met wat hindernissen goed verlopen. Voorlopig werk ik even in de template cassiopeia.
Alle bestanden (pagina’s, modules etc) zijn zichtbaar in de backend.
Op de Frontend van de testwebsite zijn ook de menu’s zichtbaar, maar als ik een menu item aanklik dan krijg ik bij alle menu-items een 404 error. Dat geldt voor zowel het hoofdmenu als het ledenmenu.
Ik heb alle instellingen nagekeken, maar ik kan er geen vinger achter krijgen.
Wat ook opvalt (en mogelijk is er een verband?) is dat als ik probeer in te loggen in het ledenmenu, dan verschijnt het ledenmenu uit de nog steeds actieve J3 website. Deze J3 website wil ik voorlopig in de lucht houden totdat de J4 website klaar is.
Kan iemand mij vertellen hoe ik de menu’s weer aan de praat krijg?
Vr.Gr.
Frans
Discussie gesloten.
  • fbennenb
  • fbennenb's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 182

Krijg de menu's niet werkend in J4

14 nov 2022 19:21
#2
Ik vermoed dat je de bestanden hebt gekopieerd en een export/import van de database hebt uitgevoerd.
Daarmee heb je denk ik de configuration.php niet aangepast, denk dat daar nog onjuiste verwijzingen in zitten.

Het beste is trouwens altijd met behulp van een akeeba backup een kopie van je site te maken. je maakt een back-up van de oorspronkelijke site en plaatst deze backup terug in de nieuwe map met een nieuwe database. Je weet dan nagenoeg zeker dat je een goede kopie hebt.

Wat betreft de leden inlog, dan staat daar inderdaad geen goede verwijzing. Dat menu-item of module instellingen zul je even moeten nalopen.
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Romke
  • Romke's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 3629

Krijg de menu's niet werkend in J4

15 nov 2022 17:22
#3
Ik kom nog steeds niet verder. Ik had overigens configuration.php wel aangepast, maar alleen de nieuwe databasenaam, user en userwachtwoord. M.i. heb ik alle stappen bij het upgraden en het kopiëren van de website correct uitgevoerd volgens de beschikbare handleidingen. Alles werkt ook correct en in de backend zie ik ook geen meldingen of waarschuwingen. Maar ik krijg nog steeds een 404 error als ik een menu-item aanklik. Ook krijg ik nog de originele website te zien als ik op de testsite probeer in te loggen in het ledenmenu (dat dan wel goed werkt).
Misschien geeft e.e.a. meer duidelijkheid als ik hieronder de url's geef van de originele site en de (nog onvolledige) testwebsite.
www.mannenkoordenachtegaal.nl
www.mannenkoordenachtegaal.nl/testwebsite
Discussie gesloten.
  • fbennenb
  • fbennenb's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 182

Krijg de menu's niet werkend in J4

15 nov 2022 17:50 - 15 nov 2022 18:23
#4
Heb je url herschrijven op ja staan en je htaccess.txt hernoemd naar .htaccess?
En heb je de paden naar /tmp en /logs ook aangepast?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Laatst bewerkt 15 nov 2022 18:23 door Astrid.
Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37151

Krijg de menu's niet werkend in J4

16 nov 2022 10:34
#5
Het wil maar niet lukken.
De volgende acties heb ik ondernomen:
- "gebruik URL schrijven stond al op "ja".
Wel zie ik daaronder het volgende staan:
Code:
Apache en Litespeed: Hernoem htaccess.txt naar .htaccess IIS: Hernoem web.config.txt naar web.config NginX: de configure your server. Andere servers of indien onbekend: Raadpleeg het hostingbedrijf

- Paden naar logs en temp heb ik aangepast (/home/vhosts/mannenkoordenachtegaal.nl/httpdocs/testwebsite/tmp en -/logs).
Dit ook in configuration.php aangepast.

- Verder heb ik htaccess.txt hernoemd naar .htaccess
Het gevolg hiervan was dat ik nu geen testwebsite en de backend daarvan meer zie.
Ik zie dan de volgende melding:
Code:
Interne Server Fout De server heeft een interne fout of verkeerde configuratie aangetroffen en kan uw verzoek niet voltooien. Neem contact op met de serverbeheerder om te informeren over het tijdstip waarop de fout is opgetreden en over alles wat u mogelijk hebt gedaan dat de fout heeft veroorzaakt. Meer informatie over deze fout is mogelijk beschikbaar in het serverfoutenlogboek. ________________________________________ Webserver op mannenkoordennachtegaal.nl

Bij het inloggen naar het ledenmenu zie ik nog steeds de originele website en zie ook de volgende mededeling:
Code:
Fout De sessie is verlopen en/of cookies zijn niet ingeschakeld voor uw browser. Vernieuw/herlaad de pagina voor het invullen.
Discussie gesloten.
  • fbennenb
  • fbennenb's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 182

Krijg de menu's niet werkend in J4

16 nov 2022 10:47
#6
Lijkt me een probleem met de server. Voorlopig wel op te lossen door URL herschrijven op Nee te zetten en geen .htaccess te gebruiken.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37151

Krijg de menu's niet werkend in J4

16 nov 2022 11:32
#7
Hoi,

als ik nu naar klik op bijvoorbeeld Wie is wie menu item dan krijg ik geen foutmelding te zien, maar alleen de blauwe menu balk met daar onder alleen maar een wit vlak.



Als test kun je even een test menu maken met een test artikel eraan en checken of deze wel zichtbaar is.

Groetjesss :)

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Discussie gesloten.
  • Janp
  • Janp's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Krijg de menu's niet werkend in J4

16 nov 2022 11:49
#8
Hallo Astrid,
Ik heb URL herschrijven op "nee" gezet. en htaccess.txt uit een backup teruggezet en toen werkte het menu wel correct. Ik hoopte er al op dat het iets simpels zou zijn.
Bedankt voor je hulp.

Hallo Janp,
Ik zag ook dat het menu nog niet goed werkte. Ik heb in de instellingen van het menu inmiddels aangepast (collapsible dropdown) en dat werkt dus inmiddels ook beter.
Bedankt voor je bijdragen
Discussie gesloten.
  • fbennenb
  • fbennenb's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 182
Tijd voor maken pagina: 1.463 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie