Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 4.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Maak altijd een backup!

zie artikelen niet na handmatige toevoeging content via phpmyadmin

zie artikelen niet na handmatige toevoeging content via phpmyadmin

05 mrt 2023 12:38
#1
Hallo,

de update van 3 naar 4 wou niet echt lukken, dus ik ben maar met een nieuwe 4 begonnen.

Daarna heb ik de inhoud van een aantal tabellen over gezet via phpmyadmin

gaat om de tabellen avg7q_assets, avg7q_categories, avg7q_content, avg7q_menu, avg7q_modules

rekening houdend met de id's die er al in joomla 4 stonden van de schone installatie.

bij avg7q_content 1 veld even toegevoegd aan joomla 4, na import gegevens, deze weer verwijderd
bij avg7q_menu 2 velden aan de joomla 3 database toegevoegd, gegevens geëxporteerd en daarna deze twee velden weer verwijderd.

Na hier en daar wat aangepast te hebben zoals created by and modified_by aan de nieuwe id van de supervisor gekoppeld.

alles is weer zichtbaar te krijgen, maar ik blijf nog met een dingetje zitten.

De artikel zie ik niet in de admin console

Als ik dan vervolgens bij een menu kies voor Categorielijst en daar de categorie kies waar ik een aantal artikelen aan heb hangen laat hij ze wel zien, en kan ik het artikel bekijken.

Nieuwe artikelen die ik toevoeg zie ik wel onder de artikelen.

In de database heb ik al van allerlei koppelingen tussen de bestanden bekeken en zo nodig aangepast, maar blijf ze niet zien.

Heeft iemand een idee waar ik naar moet kijken of een manier om ze toch gezien te krijgen?

Henk
  • hdelange
  • hdelange's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 21

zie artikelen niet na handmatige toevoeging content via phpmyadmin

05 mrt 2023 15:06 - 05 mrt 2023 15:08
#2
Ik ben bang dat het zo ook niet gaat werken.
Met de overgang van J3 naar J4 zijn er vrij veel database-wijzigingen doorgevoerd,
Het klakkeloos overzetten van de tabellen van J3 naar J4 kan heel goed tot dergelijke problemen leiden.

Je zou eventueel een (betaalde) extensie kunnen gebruiken om de content wel netjes van J3 over te zetten naar J4.
Of verder onderzoeken waarom de migratie niet wilde lukken.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Laatst bewerkt 05 mrt 2023 15:08 door Jelle. Reden: typo's
  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11170

zie artikelen niet na handmatige toevoeging content via phpmyadmin

06 mrt 2023 16:29
#3
het is me gelukt, op deze manier heb ik de hele site nu over kunnen zetten, er zijn een paar zaken waar je op moet letten inderdaad, de paar dingen die ik eerder al noemde en dan gaat het vooral om te kijken of de wijzigingen nog kloppen tussen de gekoppelde id's.

Het probleem wat ik had dat ik de eerdere artikelen niet kon zien in het admin gedeelte heb ik ook gevonden.

Het zit in de tabel workflow_associations, die is extra in 4 en als je die vult met de gebruikte content id's zie je alles weer.

Zo, ga nu de extenties van derden toevoegen en dan heb ik weer een mooie nieuwe schone site.

Ik ben blij dat het gelukt is :)
  • hdelange
  • hdelange's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 21

zie artikelen niet na handmatige toevoeging content via phpmyadmin

06 mrt 2023 16:51
#4
Redelijk omslachtig, maar fijn dat het gelukt is en dank je wel voor de terugkoppeling. Ik zal dit draadje sluiten.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37115
Tijd voor maken pagina: 1.521 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie