Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 4.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Maak altijd een backup!

vreemde signalering na een update

vreemde signalering na een update

08 apr 2023 12:48 - 08 apr 2023 13:01
#1
Hallo,

ik had wat achterstand opgelopen met het updaten van mijn Joomla site. Ik heb net Joomla kunnen bijwerken naar de laatste versie (4.2.9), tevensheb ik een aantal extensies bij kunnen werken. Ik laat updates uitvoeren direct vanaf de centrale server.

Die groep extensies heb ik allemaal in 1x laten updaten. Nadien kreeg ik van alle extensies een bevestiging dat het updaten was gelukt.

Er stond echter ook onderstaande melding/signalering bij;

Geen checksum gevonden op de updateserver.
JInstaller: :Install: Kan geen XML instellingenbestand vinden.


Ik vermoed zelf dat het met de extensie van 'NicePage' maar weet dat niet met zekerheid. De signalering zelf is voor mij ook niet duidelijk of dat één signalerinf is of dat het twee afzonderlijke meldingen zijn die onder elkaar worden getoond.

Gezien het gegeven dat wel updates als correct uitgevoerd worden bevestigd is de signalering schijnbaar niet van levensbelang. Maar als ik die kan verhelpen heeft dat wel mijn voorkeur, is wel zo overzichtelijk.

Edit Astrid: Ik heb de melding ALWEER! tussen tags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Laatst bewerkt 08 apr 2023 13:01 door Astrid.

Inloggen of Een account aanmaken om te kunnen reageren.

  • teejoo
  • teejoo's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 41

vreemde signalering na een update

08 apr 2023 14:54
#2
Blijkbaar was de pagina met up[date-sites niet meer actueel waardoor er een updatepakket werd gedownload waarin niet direct het xml-bestand werd gevonden om de update mee uit te voeren.
De melding is te onduidelijk om te zeggen weke extensie het om gaat.
Als je het echt goed wil hebben, moet je van alle geïnstalleerde extensies de nieuwste versie zelf downloaden en installeren.
Door het zo 1 voor 1 te doen kom je er achter welke het was of dat daarna in ieder geval alle extensies up to date zijn.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Inloggen of Een account aanmaken om te kunnen reageren.

  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11169

vreemde signalering na een update

15 apr 2023 12:26
#3
Hoi,
ik ben er inmiddels achter welke updates die vreemde melding veroorzaken. Ik weet nu zeker dat updates die door 'NicePage' worden aangeboden de veroorzaker zijn.

Ik heb dit inmiddels daar aangekaart en als ik een duidelijk antwoord krijg zal ik het hier terugkoppelen.

Grtzzzz

Inloggen of Een account aanmaken om te kunnen reageren.

  • teejoo
  • teejoo's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 41
Tijd voor maken pagina: 0.905 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie