Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 4.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
aanpassen naam database
aanpassen naam database
12 jun 2023 10:49
Ik zag al een onderwerp over het aanpassen van de naam van de database maar ik kom er toch niet helemaal uit.
De migratie naar versie 4.x is goed gegaan. Ik heb daarvoor een testomgeving aangemaakt in een nieuwe map + een testdatabase om daar de migratie te doen. Nu is alles klaar en de oude websitebestanden heb ik nu vervangen door de nieuw bestanden (werkt ook prima). Eem ding is me niet helemaal duidelijk. Ik zou nu toch de ‘oude’ database kunnen verwijderen? Maar kan ik dan zonder problemen de naam van de testdatabase wijzigen. Die heet nu mijntestsite maar ik zou daar liever een logische naam willen hebben. Kan ik dat dan zonder problemen in Algemene instellingen-->Server-->Database gebruikersnaam aanpassen + de naam van de Database?
Ik heb het pad naar de tijdelijke opslag (in server en loggen) aal aangepast door daar de verwijzing naar de testwebsite weg te halen.
Dank alvast voor je reactie.
mvg
Roland de Zeeuw
De migratie naar versie 4.x is goed gegaan. Ik heb daarvoor een testomgeving aangemaakt in een nieuwe map + een testdatabase om daar de migratie te doen. Nu is alles klaar en de oude websitebestanden heb ik nu vervangen door de nieuw bestanden (werkt ook prima). Eem ding is me niet helemaal duidelijk. Ik zou nu toch de ‘oude’ database kunnen verwijderen? Maar kan ik dan zonder problemen de naam van de testdatabase wijzigen. Die heet nu mijntestsite maar ik zou daar liever een logische naam willen hebben. Kan ik dat dan zonder problemen in Algemene instellingen-->Server-->Database gebruikersnaam aanpassen + de naam van de Database?
Ik heb het pad naar de tijdelijke opslag (in server en loggen) aal aangepast door daar de verwijzing naar de testwebsite weg te halen.
Dank alvast voor je reactie.
mvg
Roland de Zeeuw
- Roland377
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
aanpassen naam database
12 jun 2023 10:59
Heb je deze handleiding gevolgd?
docs.joomla.org/Moving_the_site_among_di...s/sub-directories/nl
docs.joomla.org/Moving_the_site_among_di...s/sub-directories/nl
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
aanpassen naam database
12 jun 2023 11:30
Als je de databasenaam aan kunt passen in het controlepaneel van je hoster, dan kan je dat doen, maar dan moet je ook je configuration.php aanpassen.
Maak wel altijd eerst een backup.
Maak wel altijd eerst een backup.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
aanpassen naam database
12 jun 2023 14:43
Top dank voor de tips (WoodyF4u & Astrid). Ik ga ermee aan de slag.
- Roland377
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
aanpassen naam database
12 jun 2023 15:44
Je had je topic afgesloten met de knop "Oplossing". Maar omdat de door jou geselecteerde post geen oplossing voor jouw vraag bevat, heb ik dit verwijderd en je draadje gesloten. Deze knop is namelijk alleen bedoeld om te gebruiken op een bericht waarin de oplossing staat beschreven.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Tijd voor maken pagina: 0.729 seconden