Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 4.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Mail werkt alleen met e-mailadres van domein
18 jun 2023 01:04 - 18 jun 2023 07:11
Ik heb deze site al jaren, en hoogst zelden post gekregen vanaf de site. Bij de upgrade naar V4 heb ik die functionaliteit daardoor niet getest.
Nu heb ik reden om aan te nemen, dat ik zondag wat registraties binnen zal krijgen, en aansluitend wat berichten van deze nieuwe users. Dat hoorde ik vanavond...
Dus na de film ging ik e.e.a. testen, want ik meende een poos geleden een mailtje te hebben gezien, dat wees op iets onduidelijks met het mailsysteem
Dus in de Algemene Instelingen keek ik naar de instellingen, en verstuurde een test-mailtje:
E-mail afzender: een gmail-adres
Reply to : een Ziggo-adres
Mailer: PHP (SMTP zelfde resultaat)
Hosting2go (mijn domain host) antwoordde aan het ziggo-adres: (verdeling in 3 secties door mij)
Ik weet bijna niets van e-mail protocollen en zo, dus ik snap hier niets van.
Om de zaak te vereenvoudigen, heb ik zowel E-mail afzender als Reply to gewijzigd in één adres op mijn domein. en toen de drie mailers getes: Mailer: PHP, Sendmail en SMTP leverden allemaal een correct testmailtje op.
Dat is OK voor zondag, maar ik wil dit adres liever niet hiervoor blijven gebruiken.
Wat is wijsheid in deze? Waar vind ik voor- en nadelen en toepasbaarheid van de drie mailers?
Hebben de providers en/of emailreuzen hun beleid veranderd in de afgelopen jaren?
Edit Astrid: Ik heb de titel van je topic iets aangepast omdat (Mail Wordt niet geaccepteerd door Zowel Google als Ziggo servers ) mij onduidelijk leek voor andere lezers.
Nu heb ik reden om aan te nemen, dat ik zondag wat registraties binnen zal krijgen, en aansluitend wat berichten van deze nieuwe users. Dat hoorde ik vanavond...
Dus na de film ging ik e.e.a. testen, want ik meende een poos geleden een mailtje te hebben gezien, dat wees op iets onduidelijks met het mailsysteem
Dus in de Algemene Instelingen keek ik naar de instellingen, en verstuurde een test-mailtje:
E-mail afzender: een gmail-adres
Reply to : een Ziggo-adres
Mailer: PHP (SMTP zelfde resultaat)
Hosting2go (mijn domain host) antwoordde aan het ziggo-adres: (verdeling in 3 secties door mij)
Code:
This is the Email Security Gateway at host mailer-b.hosting2go.nl.
I'm sorry to inform you that the message below could not be delivered.
When delivery was attempted, the following error was returned.
=============================================LtB
<zzz@ziggo.nl>: host mxin5.ziggo.nl[212.54.42.8] said: 554 5.2.0
MXIN603 DMARC validation failed.
;id=AdQ3qBOCy0z75AdQ3qUDay;sid=AdQ3qBOCy0z75;mta=mx8.tb;dt=2023-06-17T23:25:21+02:00;ipsrc=185.135.240.55;
(in reply to end of DATA command)
Reporting-MTA: dns; mailer-b.hosting2go.nl
X-Email-Security-Gateway-Queue-ID: 9A2D336C0FF
X-Email-Security-Gateway-Sender: rfc822; zzz@ziggo.nl
Arrival-Date: Sat, 17 Jun 2023 23:25:15 +0200 (CEST)
Final-Recipient: rfc822; zzz@ziggo.nl
Original-Recipient: rfc822;zzz@ziggo.nl
Action: failed
Status: 5.2.0
Remote-MTA: dns; mxin5.ziggo.nl
Diagnostic-Code: smtp; 554 5.2.0 MXIN603 DMARC validation failed.
;id=AdQ3qBOCy0z75AdQ3qUDay;sid=AdQ3qBOCy0z75;mta=mx8.tb;dt=2023-06-17T23:25:21+02:00;ipsrc=185.135.240.55;
=============================================LtB
Test e-mail van Leo te Braake.eml
Onderwerp:
Test e-mail van Leo te Braake
Van:
Leo te Braake <zzz@ziggo.nl>
Datum:
17-6-2023 23:25
Aan:
Leo te Braake <zzz@ziggo.nl>
Dit is een testmail verzonden door "SMTP". De e-mailinstellingen zijn correct!
Ik weet bijna niets van e-mail protocollen en zo, dus ik snap hier niets van.
Om de zaak te vereenvoudigen, heb ik zowel E-mail afzender als Reply to gewijzigd in één adres op mijn domein. en toen de drie mailers getes: Mailer: PHP, Sendmail en SMTP leverden allemaal een correct testmailtje op.
Dat is OK voor zondag, maar ik wil dit adres liever niet hiervoor blijven gebruiken.
Wat is wijsheid in deze? Waar vind ik voor- en nadelen en toepasbaarheid van de drie mailers?
Hebben de providers en/of emailreuzen hun beleid veranderd in de afgelopen jaren?
Edit Astrid: Ik heb de titel van je topic iets aangepast omdat (Mail Wordt niet geaccepteerd door Zowel Google als Ziggo servers ) mij onduidelijk leek voor andere lezers.
Groet,
Leo
Joomla! 4.4.0 - alle extensie up-to-date, PHP 8.1 MySQLi 5.5.5-10.3.23-MariaDB
www.ltebraake.nl , Thema Casiopeia gemodificeerd
Leo
Joomla! 4.4.0 - alle extensie up-to-date, PHP 8.1 MySQLi 5.5.5-10.3.23-MariaDB
www.ltebraake.nl , Thema Casiopeia gemodificeerd
- LtB
- Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
18 jun 2023 07:08
Het is al jaren zo dat 99% van de hosters alleen e-mailadressen die bij het domein horen accepteren. Dus dat is niets nieuws.
Vraag me ook af waarom niet. Alle Joomla-gebruikers die de mailfunctionaliteit nodig hebben op hun site, werken zo.Dat is OK voor zondag, maar ik wil dit adres liever niet hiervoor blijven gebruiken.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Tijd voor maken pagina: 0.622 seconden