Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 4.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
overschakelen naar PHP 8.0 lukt niet voor mijn subsite
29 okt 2024 16:34 - 29 okt 2024 17:03
Hallo, ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.
In functie van de migratie naar joomla4 krijg ik volgend probleem :
Voor ik de migratie kan uitvoeren moet ik eerst mijn PHP versie veranderen naar 8.0. Mijn hoofdsite blijft perfect werken maar mijn subsite werkt niet meer. Ik krijg van de helpdesk waarbij ik mijn hosting heb volgende mededeling. Is er iemand die weet wat ik nu best doe?
In functie van de migratie naar joomla4 krijg ik volgend probleem :
Voor ik de migratie kan uitvoeren moet ik eerst mijn PHP versie veranderen naar 8.0. Mijn hoofdsite blijft perfect werken maar mijn subsite werkt niet meer. Ik krijg van de helpdesk waarbij ik mijn hosting heb volgende mededeling. Is er iemand die weet wat ik nu best doe?
Code:
[Tue Oct 29 15:51:38.717116 2024] [error] [pid 4186969] mod_proxy_fcgi.c(887): [client 81.165.4.37:0] AH01071: Got error 'PHP message: PHP Fatal error: Uncaught Error: Undefined constant "MB_OVERLOAD_STRING" in /data/sites/web/kwb-larumbe/subsites/www.dezotte50vangheel.be/libraries/vendor/joomla/string/src/phputf8/utf8.php:38\nStack trace:\n#0 /data/sites/web/kwb-larumbe/subsites/www.dezotte50vangheel.be/libraries/vendor/composer/autoload_real.php(66): require()\n#1 /data/sites/web/kwb-larumbe/subsites/www.dezotte50vangheel.be/libraries/vendor/composer/autoload_real.php(56): composerRequire205c915b9c7d3e718e7c95793ee67ffe('2fb9d6f23c8e8fa...', '/data/sites/web...')\n#2 /data/sites/web/kwb-larumbe/subsites/www.dezotte50vangheel.be/libraries/vendor/autoload.php(7): ComposerAutoloaderInit205c915b9c7d3e718e7c95793ee67ffe::getLoader()\n#3 /data/sites/web/kwb-larumbe/subsites/www.dezotte50vangheel.be/libraries/cms.php(36): require('/data/sites/web...')\n#4 /data/sites/web/kwb-larumbe/subsites/www.dezotte50vangheel.be/includes/framework.php(18): require_once('/data/sites/web...')\n#5 /data/sites/web/kwb-larumbe/subsites/www.dezotte50vang...'
Edit Astrid: Ik heb de code en melding tussen tags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.De foutmelding die je ziet, is een PHP Fatal error en heeft te maken met de constante MB_OVERLOAD_STRING die in de code wordt gebruikt. Deze constante maakt deel uit van de mbstring-extensie van PHP, maar wordt niet meer ondersteund in nieuwere PHP-versies (vanaf PHP 8.0).
Inloggen of Een account aanmaken om te kunnen reageren.
- KoenGeel
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
29 okt 2024 17:07
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Overigens is het sowieso niet handig om een upgrade uit te voeren op een live site, maar dat terzijde.
Waar heb je die info vandaan? Je subsite draait zo te zien op Joomla 3.9.8. dus ik zou eerst updaten naar 3.10.12, dan upgraden naar Joomla 4, dan pas je PHP versie verhogen en dan updaten naar Joomla 5. Joomla 4 werkt nog wel onder PHP 7.4 namelijk.Voor ik de migratie kan uitvoeren moet ik eerst mijn PHP versie veranderen naar 8.0
Overigens is het sowieso niet handig om een upgrade uit te voeren op een live site, maar dat terzijde.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
29 okt 2024 21:05
Dag Astrid bedankt voor de info. Ik heb die websites ooit overgenomen en is allemaal onduidelijk voor mij, maar zal een poging doen.
- KoenGeel
- Nieuw op Joomla!NL
30 okt 2024 17:57 - 30 okt 2024 17:57
Dag allemaal,
Dit is voor mij niet helemaal duidelijk . Mijn hoofdwebsite www.kwb-larum.be draait op versie : 3.10.12. Mijn subwebsite : www.dezotte50vangheel.be werkt nu op versie 3.9.8. Ik zou die dan eerste moeten aanpassen naar 3.10.12 maar zie niet hoe ik dit moet doen. Kan mij iemand vertellen hoe ik dit best aanpak?
alvast bedankt.
Koen
Dit is voor mij niet helemaal duidelijk . Mijn hoofdwebsite www.kwb-larum.be draait op versie : 3.10.12. Mijn subwebsite : www.dezotte50vangheel.be werkt nu op versie 3.9.8. Ik zou die dan eerste moeten aanpassen naar 3.10.12 maar zie niet hoe ik dit moet doen. Kan mij iemand vertellen hoe ik dit best aanpak?
alvast bedankt.
Koen
- KoenGeel
- Nieuw op Joomla!NL
30 okt 2024 18:56
Krijg je geen melding in de backend dat er een update klaar staat dan?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Tijd voor maken pagina: 0.668 seconden