Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 4.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De naam en de versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Problemen met JEvents op een gemigreerde Joomla 4 site

Problemen met JEvents op een gemigreerde Joomla 4 site

21 jun 2022 12:01
#1
Wie heeft er ervaring met JEvents (op Joomla 4)? Ik ben een vernieuwde website aan het bouwen (ooit gestart in Joomla 1.5 en via 2.5 en 3 nu gemigreerd naar Joomla 4). We hebben hier als nieuw onderdeel JEvents geïinstalleerd. We hebben, naar blijkt, problemen met het invoeren van events in de frontend. Welke rechten ik ook instel voor de Joomla usergroup die events mag invoeren, het systeem geeft steeds aan dat de gebruiker niet de juiste rechten heeft.

Nu heb ik JEvents getest op een kale Joomla 4 site en daar gaat het wel goed. Vervolgens heb ik uit de assets tabel van Joomla de access settings gekopieerd en in mijn ontwikkelomgeving direct in de database toegevoegd. Dat levert in ieder geval op dat de gebruiker nu wel events mag toevoegen, maar ondanks de settings, niet de eigen events mag bewerken. Ook niet als ik niet gebruik maak van Joomla's acl, maar JEvents users.

Wie kan mij helpen? Ik heb haast het vermoeden dat er met de migratie iets mis is gegaan.
  • stevent
  • stevent's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 5

Problemen met JEvents op een gemigreerde Joomla 4 site

16 jul 2022 08:25
#2
Ik zag net dat dit topic nog geen reactie heeft.
Het is inderdaad lastig te beoordelen waar het verschil tussen de lokale site en de online site zit.
Het klinkt aannemelijk dat er met de migratie iets is misgegaan.
Heb je nog een back-up van net daarvoor en kun je zo die migratie herhalen?
Verder kun je het beste instellingen in de beheerschermen van je website aanpassen dan dat je tabellen gaat kopiëren.
De kans dat daar essentiële verschillen in zitten is aanwezig waardoor je dan mogelijk ook dit soort fouten laat ontstaan.

Verder zou je ook op het forum va JEvents ondersteuning kunnen vragen.
Als je voor een betaalde versie gaat is de ondersteuning vaak erg goed.

En laat even weten of dit topic nog open moet blijven of dat je et misschien al hebt opgelost.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11170

Problemen met JEvents op een gemigreerde Joomla 4 site

16 jul 2022 12:01 - 16 jul 2022 12:03
#3
We zijn inmiddels twee weken live, dus een nieuwe migratie is geen optie meer. De developers van JEvents zijn super behulpzaam. Het oorspronkelijke probleem is getraceerd en bleek heel suf: in de custom layout was de bewerk knop niet meegenomen.

Er is wel een ander gerelateerd probleem: we hebben twee gebruikersgroepen. Een groep redacteuren die artikelen mogen indienen. En een gebruikersgroep op het zelfde niveau (onder geregistreerd) die we ooit zelf hebben aangemaakt en die organisaties de rechten geeft om events in de kalender te plaatsen. Het komt voor dat iemand aan beide groepen toegekend wordt, omdat sommigen van onze redacteuren ook events organiseert en in de agenda wil plaatsen.
In ons oude systeem, Joomla Event Manager, was dat geen probleem. Iemand werd aan beide groepen toegevoegd en beide rechten werden meegenomen. In JEvents kan een redacteur wel artikelen plaatsen, maar geen events toevoegen, ook al zit hij óók in de groep organisaties. We kunnen er maar niet achterkomen waarom de rechten niet cumulatief worden toegekend. Ook JEvents staat voor een raadsel. Iemand enig idee?
Laatst bewerkt 16 jul 2022 12:03 door stevent.
  • stevent
  • stevent's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 5
Tijd voor maken pagina: 0.796 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie