Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 4.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De naam en de versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Adsmanager van Juloa.com CEO Tom Papin

Adsmanager van Juloa.com CEO Tom Papin

31 aug 2022 17:00
#1
Wij hebben het pakket Adsmanager van Juloa.com (Ceo Tom Papin) sedert enkele jaren in gebruik onder Joomla 3.

We gebruiken het voor het tonen van diverse producten die wij aanbieden, het lijkt een beetje op een 'kijk-/ webshop'. Eigenlijk zijn het allemaal advertenties van producten die we gecategoriseerd weergeven. Adsmanager is dan ook ontwikkeld als toepassing voor een advertentiesite zoals bijvoorbeeld Marktplaats. Je kan er een aantal (sub)categorieën in aanmaken en vervolgens daar je producten c.q. je advertenties voor producten onder hangen.

Die aanpak is voor ons meer dan voldoende. We hebben eerder geprobeerd om een volledige webshop hiervoor op te zetten maar dat is onbegonnen werk gebleken. Een gemiddelde webshop veronderstelt dat je alles vanaf één locatie levert, dat je één tarief hanteert voor transport/verzending en niet te vergeten dat je nieuwe producten uit een aanzienlijke voorraad levert. Wij bieden gebruikte materialen aan die zich op diverse plaatsen in het land kunnen bevinden en mede om die redenen is een webshoppakket ongeschikt gebleken.

Adsmanager van Juloa.com liet zich eenvoudig manipuleren en om te bouwen naar een gecategoriseerd overzicht van de diverse producten die we beschikbaar hebben en het werkt zodanig praktisch dat we er het liefst mee verder zouden gaan ook onder Joomla 4. Echter de CEO van Juloa (Tom Papin) heeft ons al in een eerder stadium aangegeven dat men het pakket niet meer zal aanpassen en geschikt maken voor Joomla 4. Wij zijn al naarstig aan het zoeken naar een alternatief stukje software maar hebben helaas t.o.h. geen geschikte kandidaat voor vervanging van Adsmanager kunnen vinden.

We zijn dus doorlopend pakketten aan het uitproberen in de hoop dat we een pakket tegenkomen waar we categorieën kunnen aanmaken, een stukje tekst met product beschrijving kunnen toevoegen en tevens wat foto's. Daarnaast wat velden/attributen waar we een aantal standaard kenmerken in kunnen vermelden (b.v. nieuw of gebruikt, kleur, prijs, productnummer etc. etc.).

Daardoor zit ik vaak wat te rommelen in Joomla 4 'extensies: beheren' en ik zie daar een opmerking staan met een groen vinkje er voor, al vanaf de installatie van de Joomla 4 configuratie. Daar staat een verwijzing naar een component met versienummer 3.2 van TomPap (juloa.com) en er staat vergrendeld 'nee'.

Ik heb zit dus eigenlijk met 2 vragen;
-1- kan die verwijzing naar de component Adsmanager in de Joomla4 installatie er wellicht toch voor zorgen dat Adsmanager toch kan werken onder Joomla 4???
-2- mocht vraag -1- ontkennend beantwoord moeten worden heb ik als vraag of iemand een tip heeft voor een extensie die op een zéér summiere wijze een gecategoriseerde opsomming/lijst met foto's weergeeft met een productoverzicht. Mocht iemand een item in de getoonde lijst interessant vinden dan moet hij op dat item kunnen klikken en dat zich dan een pagina opent met meer toelichtende tekst en fotomateriaal. Ik ben al met meerdere webshoppakketten bezig geweest maar die zijn allemaal veel te uitgebreid. Zo heb ik ook wat zitten stoeien met VirtueMart maar ook die is ongeschikt net als OSclass.

Wie o wie kan me helpen met antwoorden.
  • teejoo
  • teejoo's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 41

Adsmanager van Juloa.com CEO Tom Papin

31 aug 2022 22:58
#2
Zelf ben ik heel tevreden over J2Store in Joomla 3, omdat deze extensie werkt op basis van Joomla-artikelen.
En dus kun je ook met bijvoorbeeld intro-afbeeldingen werken en die in een categroie-blog tonen.
Ook kun je extra velden aanmaken zoals je dat in Joomla misschien al eerder hebt gedaan.
Ik denk dat je daarmee dus uiteindelijk zou kunnen maken wat past bij je wensen.

Echter is de ontwikkelaar van J2Store nog bezig met de J4-versie.
Het lijkt er op dat die met enkele maanden beschikbaar gaat komen.

Misschien een idee om eens in een J3-testsite met J2Store te experimenteren en dan te overwegen of dat ook voor J4 iets voor je is.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11168
Tijd voor maken pagina: 1.157 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie