Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 4.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De naam en de versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost Krijg Phocagallery categorieën niet goed ingesteld.

Krijg Phocagallery categorieën niet goed ingesteld.

19 nov 2022 22:28
#1
Hallo,

Ik ben bezig met de upgrade van J3 naar j4 op een testwebsite en ben daarmee bijna rond. Nu zit ik met een probleempje mbt het instellen van Phocagalley categoriiën weergave.
Als ik het menu-item 'fotoalbums' aanklik krijg ik zo te zien een horizontale weergave van de fotoalbums (categoriën).
Zie bijgaande screenshot en eventueel ook mannenkoordenachtegaal.nl/testwebsite/index.php/fotoalbums .
Ik wil graag een vertikaal overzicht van de fotoalbums (evt. in meerdere kolommen).
In j3 kon je dat instellen in opties van Phoca (Categories View Legacy Settings), maar ik zie die instellingsmogelijkheid in J4 niet meer terug.
Ik heb me suf gezocht naar de mogelijkheid om dit in te stellen.
Kan iemand vertellen hoe dit moet?

Vr. Gr.

Frans

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

  • fbennenb
  • fbennenb's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 182

Krijg Phocagallery categorieën niet goed ingesteld.

20 nov 2022 08:29
#2
Hallo,

Kijk een bij het Phoca Gallery Control Panel en klik rechtsboven op knop opties
neem tabblad categoriesview scrol naar beneden en kijk bij Pagination Default Value (Categories View)
als je daar iets invult moet het lukken (lijkt er op dat er een verkeerde tekst is gebruikt)

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

  • Leen2012
  • Leen2012's berichtenfoto
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 318

Krijg Phocagallery categorieën niet goed ingesteld.

20 nov 2022 22:02
#3
Ik ben bekend met "opties" in Phocagallery, alleen kan ik niet vinden waar ik bepaalde categorieënweergave instellingen moet instellen.
Ik zou graag willen dat als het menu-item "fotoalbums" wordt aangeklikt, er een vertikaal overzicht zichtbaar wordt zoals ik hieronder in de bijlage weergeef en zoals ik die nu in Joomla 3 heb ingesteld:


In Joomla 3 (phocaversie 4.4.3.) had/heb je bij categorieënweergave instellingen nog het onderdeel "Categories View - Legacy Settings" waarin je parameters zoals weergavestijl, percentage kolombreedte, breedte vak en het aantal kolommen kon/kan instellen.

Na upgrade naar Joomla 4.2.5. (Phocaversie 4.5.2.) zie ik die parameters niet meer terug in "opties". Wellicht is dat op een andere manier in te stellen, maar zoals gezegd heb ik die niet kunnen vinden.

Vr. Gr.

Frans

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

  • fbennenb
  • fbennenb's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 182

Krijg Phocagallery categorieën niet goed ingesteld.

22 nov 2022 08:54
#4
Hel lijkt ook beetje te maken hebben met welke Style je kiest in Phoca Gallery Control Panel>Styles

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

  • Leen2012
  • Leen2012's berichtenfoto
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 318

Krijg Phocagallery categorieën niet goed ingesteld.

22 nov 2022 09:38
#5
Hallo Leen,

Bedankt voor je antwoord. Ik zag inderdaad dat dat effect heeft. Ik ga daar verder mee aan de slag. (heb echter nu even andere verplichtingen).
Het liefst zou ik een categorieënoverzicht willen instellen zoals in onderstaande bijlage te zien is. Dat is een demo van Phocagallery zelf. Weet iemand hoe je dat realiseert?
Overigens lijken de parameters in opties van Phocagallery 4.5.2. (nog?) niet goed aan te sluiten bij de documentatie daarover, waardoor het instellen voor mij moeilijker wordt.
Ik laat het weten als ik er uit kom.
Gr. Frans

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

  • fbennenb
  • fbennenb's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 182

Krijg Phocagallery categorieën niet goed ingesteld.

22 nov 2022 11:36
#6
ook valt me op dat het met Phoca Gallery Options >Thumbnails Medium Image Width ,Medium Image Height,Small Image Width,Small Image Height
te maken heeft .
ik moest wel op nieuw de Thumbnails laten maken maar ik kom nu tot dit beeld met instelling > Styles simple

als ik bij opties categories view bij Image Size > Medium kiest
en bij Pagination Default Value (Categories View) 4 zet (3 werkt hier niet)

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

  • Leen2012
  • Leen2012's berichtenfoto
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 318

Krijg Phocagallery categorieën niet goed ingesteld.

24 nov 2022 12:15
#7
Ik heb gedaan wat Leen aangaf. Ook opnieuw miniaturen aangemaakt. Ik krijg nu wel een beter overzicht, maar de plaatjes verschillen van hoogte en breedte en dat is niet de bedoeling. (zie onderstaand screenshot als bijlage) Ook is de weergave van de naam wat rommelig, maar waarschijnlijk komt dat omdat ik sommige namen van de fotoalbums wat te lang heb gemaakt.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

  • fbennenb
  • fbennenb's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 182

Krijg Phocagallery categorieën niet goed ingesteld.

27 nov 2022 15:28
#8
Uiteindelijk is het gelukt om alle miniaturen hetzelfde formaat te geven. (hoogte/breedte instellingen van miniaturen) en de thumbnails opnieuw aan te maken.
Verder heb ik een user.css file toegevoegd in het css van de template en daarin bijgaande codes opgenomen. Daardoor is het mapicoon weg (dat volgens mij geen toegevoegde waarde heeft), is de weergave van het aantal foto's in het album weg en heb ik de vette letters veranderd in normale.
Zie de bijlagen. Wat mij betreft kan dit item gesloten worden

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

  • fbennenb
  • fbennenb's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 182
Tijd voor maken pagina: 0.790 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie