Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 4.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De naam en de versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Geplande taken

Geplande taken

24 nov 2022 19:41 - 25 nov 2022 19:15
#1
Ik probeer de extensie Geplande taken te gebruiken. Ik dacht begrepen te hebben dat je deze eerst moet 'activeren', dat gaat op 3 manieren. Via een interne cron taak (indien mogelijk, maar niet bij mijn hosting), via lazy planner (of luie taakplanner) d.i. als iemand je site bezoekt of via een externe web cron taak.
Ik had de laatste methode ingesteld en dus de voorgestelde opdracht via een externe cron gelanceerd.

Nu doet hij wel de ingestelde taak met id 1 maar niet de andere. Dan had ik ook de lazy planner geactiveerd en dan doet hij ook de andere taken op het moment dat iemand de site bezoekt (voor het ogenblik enkel ik aangezien het echt nog enkel een testsite is).

Ondertussen heb ik wel begrepen dat je via die externe cron ook een id kunt meegeven, en op die manier dan ook die andere taken kan laten uitvoeren maar ik dacht toch niet dat dat de bedoeling was. Ik dacht dat die baseURL het systeem activeert zodat dan alle taken uitgevoerd worden.

Of heb ik het mis?
B.T.W.: ik gebruik de laatste joomla versie 4.2.5

Met vriendelijke groeten,

Edit Jelle: Ik heb je berichten samengevoegd.
Laatst bewerkt 25 nov 2022 19:15 door Jelle.
  • FilMar
  • FilMar's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 6
Tijd voor maken pagina: 0.909 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie