Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 4.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De naam en de versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost Gebruikerslijsten aanmaken in community builder

Gebruikerslijsten aanmaken in community builder

27 mrt 2023 12:22
#1
Hallo,

Ik onderhoud de website van een vrouwenvereniging. In het ledenmenu is een ledenlijst in community builder opgenomen. Nu kent de vereniging een aantal subclubs zoals een Lees-, Crea en Museumclub. Leden kunnen lid zijn van meerdere subclubs.
In Field-management heb ik dus meerdere invulvelden gemaakt om aan te geven van welke subclubs het lid deel uitmaakt (lid subclub (1), lid subclub (2) enz.)
Nu wil ik op verzoek van de vereniging in 'list-management' gebruikerslijsten aanmaken. Ik moet dan filters invoeren. Daarin loopt ik echter vast.
Ik gaf al aan dat leden van meerdere subclubs lid kunnen zijn en daarom ook meerdere invulvelden daarvoor heb. Dat betekent volgens mij ook dat ik meerdere filters moet invoeren en dat kan ook. Als ik één filter invoer dan gaat het goed, maar als ik een tweede filter wil invoeren, dan zie ik geen leden verschijnen als ik die lijst aanklik). Zie onderstaand screenshot.

Ik heb me suf gezocht in de beschikbare documentatie, maar heb niets kunnen vinden. Wie kan mij helpen?

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

  • fbennenb
  • fbennenb's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 182

Gebruikerslijsten aanmaken in community builder

27 mrt 2023 13:20
#2
Volgens mij kun je beter voor de gebruikers 1 invoerveld aanmaken met daarin alle subclubs als keuze.
Als ze dan van meerdere lid zijn moeten er meerdere opties in dat ene veld worden geselecteerd.
Daarna hoef je alleen te filteren op dat veld om leden van bepaal;de subclubs bij elkaar te tonen.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11163

Gebruikerslijsten aanmaken in community builder

27 mrt 2023 19:06
#3
Ik heb het voorstel van Woody uitgewerkt en dat werkt prima. Dank voor het meedenken Woody.
Blijft toch een beetje de vraag waarom het niet werkt als ik meer dan 1 filter invoer, terwijl die mogelijkheid wel wordt geboden.
Wat mij betreft kan het item echter worden gesloten.
  • fbennenb
  • fbennenb's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 182
Tijd voor maken pagina: 0.851 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie