Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 4.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

admin login

admin login

07 sep 2021 10:54
#1
ik heb Joomla!4 geinstalleerd, maar telkens ik een item aanklik op de backend moet ik opnieuw aanmelden met mijn gebruikersnaam en wachtwoord. Sessie levensduur heb ik ook al gewijzigd van 15 minuten naar een hogere waarde, het probleem blijft hetzelfde. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
alvast bedankt
  • cb
  • cb's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 302

admin login

07 sep 2021 12:02
#2
Ik kan het helaas niet reproduceren op mijn testomgeving.
Maar het zou iets in combinatie met je hostingprovider kunnen zijn.
Tot nu toe heb ik 1 topic op joomla.org gevonden waar men een vergelijkbaar probleem heeft.
forum.joomla.org/viewtopic.php?f=810&t=987866

Er staat helaas nog geen concrete oplossing bij.
Maar misschien kun je met de info uit dat topic eens in contact met het hostingbedrijf gaan.
En mocht daar iets uitkomen, laat dat dan svp hier ook even weten.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11275

admin login

07 sep 2021 12:04
#3
Bedankt voor de info, ik ga alvast ook eens uitproberen op een andere hosting en dan weet ik al meteen dat het aan de hosting ligt.
  • cb
  • cb's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 302

admin login

07 sep 2021 12:08 - 07 sep 2021 12:10
#4
ik heb hier iets gevonden wat er op lijkt en daar hebben ze het over mogelijk vpn gebruikt ?
lees bijna onderaan
  • Leen2012
  • Leen2012's berichtenfoto
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 334

admin login

07 sep 2021 14:21 - 07 sep 2021 21:07
#5
Beste
ik heb die oplossing bekeken:

Found the issue... Finally :)

This issue seemed to be with the combination of my ISP and LTE Router.

This was the solution, just in case the same thing happens with anyone else:

In your browser go to 192.168.8.1
If you haven't changed it, login is admin admin
Select Dial-up -> Profile Management
Click on New Profile
Give the new profile a name (not important what it is)
Leave User name and Password blank
Select IPv4 & IPv6 for IP type (Sometimes not needed)
In APN type unrestricted
Click Apply
Switch the modem off and on..

Problem solved!

Maar dit heeft te maken met een sim-kaart, dus bij mij kan ik dit niet wijzigen. Toevallig vandaag proximus aan de lijn en daarover info gevraagd, hij raadt mij aan om eens te testen met een kabel ipv wifi. Dus dit zal ik eerst uitproberen en zien wat het resultaat is!

Edit Astrid: Ik heb de melding tussen tags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
  • cb
  • cb's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 302

admin login

07 sep 2021 14:29
#6
Dat dit dus geen Joomla-probleem is, maar iets wat met je internetverbinding te maken heeft is dus wel duidelijk.
Maar als ik het goed begrijp heb je nog niet de definitieve oplossing gevonden.
Voor anderen die hetzelfde ervaren is het wel handig als je met Proximus toto een oplossing bent gekomen om dat dan hier ook even te delen.

Dus als je de oplossing hebt, plaats die dan nog even hier.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11275

admin login

07 sep 2021 14:48
#7
Inderdaad, nog geen oplossing gevonden. Mijn pc heeft geen netwerk-poort voor een kabel, dus ik probeer het deze avond even op een andere locatie (met en zonder kabel).
Van zodra een oplossing, dan post ik het resultaat!
  • cb
  • cb's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 302

admin login

10 sep 2021 18:27
#8
Probleem is opgelost met een netwerk-kabel, een verklaring hiervoor weet ik niet. Ondertussen sprak ik met iemand anders met hetzelfde probleem en bij dezelfde provider. Ook daar met de netwerkkabel geen probleem, via wifi constant opnieuw aanmelden.
Ondertussen had ik contact met mijn provider (Proximus) en daar beweerden ze dat zoiets onmogelijk was, maar vanaf gisteren werkt alles zonder probleem. Raar toch :)
  • cb
  • cb's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 302

admin login

10 sep 2021 20:04 - 10 sep 2021 20:48
#9
Inderdaad. Maar wel fijn dat je weer verder kunt met je website.
Ik sluit dit topic af.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11275
Tijd voor maken pagina: 0.870 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie