Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 4.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Berichten

Berichten

30 aug 2022 21:28
#1
Hallo forum,

Ik zit aan Joomla 4.1.5

Als een gebruiker een frontend artikel schrijft, kwam er in Joomla 3 een mail in de administrator-mailbox met o.a. deze meldingen: datum - auteur - aard en het eigenlijke bericht.

Nu in Joomla 4 blijkt dit een droge mail te zijn met onderwerp "COM_MESSAGES_NEW_MESSAGE" en met de tekst "COM_MESSAGES_NEW_MESSAGE_BODY" zonder verdere specificatie. In de backend kan ik dan weliswaar op de de knop "Private messages" klikken voor meer info, maar telkenmale de backend moeten openen is natuurlijk niet handig.

Wordt dit nog verder ontwikkeld binnen Joomla ( Joomla 4.2.1 ? ) of is dit iets waar ik als de administrator zelf de nodige configuratie voor moet doen en waar ?

Ik vond dit: maar dit brengt mij niet verder.
  • Luk
  • Luk's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 189

Berichten

31 aug 2022 07:43
#2
Misschien heb je hier wat aan: www.joomlashack.com/blog/tutorials/joomla-4-templates/
En daarnaast vermoed ik dat je nog geen NL-taalpakket hebt geïnstalleerd of dat het is verouderd.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11169

Berichten

31 aug 2022 09:02
#3
Goede morgen Wouter,

Dank voor de snelle reactie.

Het is een 3-talige website (NL-EN-FR) en de 3 talen zijn geïnstalleerd en up-to-date. Het bericht is identiek voor het maken van een frontend artikel in elk van de 3 talen. Dus dat kan het probleem niet zijn.

Het artikel van Joomlashack daarentegen geeft aan hoe Joomla deze zaken beheert of door de administrator zal kunnen geconfigureerd worden. Maar het email-template voor "create an article" is niet aanwezig en een bestaand email-template aanpassen en kopieren is niet beschikbaar... Ik vermoed dat dit bij de ontwikkelaars nog op hun todo-lijst zal staan ???

Alleszins geeft mij dit toch deels een antwoord.

Mochten er andere invalshoeken zijn bij de forumgebruikers dan verneem ik het graag.
  • Luk
  • Luk's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 189

Berichten

31 aug 2022 09:30
#4
Ik zou het eerder zoeken bij Gebruikers Actie log berichten. Dan zou je een bericht moeten krijgen als iemand ook maar iets heeft aangepast/aangemaakt op de site.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37105

Berichten

31 aug 2022 17:48
#5
Bedankt Astrid, u heeft mij op weg gezet.

In het user profile van de administrator moet bij "user actions log options" de "email notifications" op Yes gezet worden, dit staat standaard nl. op No.
Ik heb alle "events to email" dan eens aangevinkt en dan komen er diverse emails binnen maar ook nog steeds de email met onderwerp "COM_MESSAGES_NEW_MESSAGE" en met de tekst "COM_MESSAGES_NEW_MESSAGE_BODY". Ik kan niet goed uitvissen waarom dit gebeurt en heb al wat geëxperimenteerd met diverse "events" aan en uit te zetten, maar voorlopig nog geen duidelijk zicht op het geheel.
  • Luk
  • Luk's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 189

Berichten

31 aug 2022 22:48
#6
Dat je e-mails met die taalconstantes ontvangt geeft mij toch te denken dat je nl-NL taalpakket niet actueel is.
Download eens de laatste versie: downloads.joomla.org/nl/language-packs/t...nloads/joomla4-dutch
En installeer die eens over je site heen.
Lost dat het probleem op?
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11169

Berichten

31 aug 2022 23:26
#7
Goedenavond Wouter,

Mijn versie van het NL-taalpakket is 4.2.1, m.i. de meest recente, werd overigens gisteren nog automatisch geüpdated.

Na wat experimenteren lukt het mij om enkel messages te krijgen van uitsluitend Articles (aangevinkt in Events to Email in Users Action Log Options).
Niettemin blijft de email met COM_MESSAGES_NEW_MESSAGE samen komen met de mail ivm articles.

Dit is op zich natuurlijk geen groot probleem, maar eerder vervelend en het ligt in mijn aard om hier het fijne over te weten waarom dit gebeurt.
  • Luk
  • Luk's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 189
Tijd voor maken pagina: 1.343 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie