Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 4.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost Categorie-blog: handmatige volgorde

Categorie-blog: handmatige volgorde

05 okt 2022 17:35
#1
Ik kan voor mijn site niet uit de voeten met de instelbare volgorde van de artikelen per menu-item. Dat is duidelijk in 1940-45. Dat zijn feitelijke verhaaltjes, die een bepaalde volgorde behoevenom doorheen te navigeren. Ik heb uiteindelijk gekozen voor datum van wijziging als volgorde, omdat het resultaat daarna door slim enkele dummy-edits toe te passen de volgorden ingesteld kon worden.
Gisteren kreeg ik nieuwe info over een van de middelste verhaaltjes. Prompt kwam die vooraan te staan, wat niet goed is. Ik heb zuchtend weer wat verhaaltjes ge-edit, tot het weer goed was.
Daarna vond ik een spelfout.
Ik kan alfabetisch op titel sorteren, maar dan moet ik voor de titel een letter of cijfer ztten, en dan weet je zeker dat lelijker niet mogelijk is. Ik kan niet de kleur van zo'n letter veranderen om hem weg te laten vallen.

Ik heb een poos gedacht dat de handmatige volgorde uit de artikellijst in de admin-side bedoeld was om ook de display-volgorde in het front-end te zijn., juist omdat ik dat voor de admin side geheel overbodig acht (plenty sorteer- en filtermogelijkheden aanwezig). Maar dat bleek een deceptie.
  • Heeft Joomla ooit een handmatige sortering voor de front-side gehad? Zo ja, waarom verdween die?
  • Heeft het zin om een functionaliteitsaanvraag bij Joomla neer te leggen voor dit punt?
Groet,
Leo
Joomla! 4.4.0 - alle extensie up-to-date, PHP 8.1 MySQLi 5.5.5-10.3.23-MariaDB
www.ltebraake.nl , Thema Casiopeia gemodificeerd
  • LtB
  • LtB's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 316

Categorie-blog: handmatige volgorde

05 okt 2022 18:03
#2
Je kunt bij je menu-item gewoon kiezen voor volgorde artikelen. Denk dat je iets niet goed doet.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37115

Categorie-blog: handmatige volgorde

06 okt 2022 01:13 - 06 okt 2022 01:14
#3
Je hebt (weer eens) gelijk: ik heb dit nooit goed verwerkt.
Ik zie dat als een ergonomisch probleem, waarschijnlijk verergerd door een niet nauwkeurige vertaling.
Ben er nu wel in geslaagd

Waar kan ik wisselen tussen NL en EN als interfacetaal in het backend? TNG heeft dat.
Groet,
Leo
Joomla! 4.4.0 - alle extensie up-to-date, PHP 8.1 MySQLi 5.5.5-10.3.23-MariaDB
www.ltebraake.nl , Thema Casiopeia gemodificeerd
Laatst bewerkt 06 okt 2022 01:14 door LtB. Reden: storende tikfout verbeterd
  • LtB
  • LtB's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 316
Tijd voor maken pagina: 1.019 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie