Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 4.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Formulier.php en verwerk.php code plaatsten in Joomla 4.x

Formulier.php en verwerk.php code plaatsten in Joomla 4.x

04 okt 2023 18:00 - 04 okt 2023 18:43
#1
Hallo,

Omdat ik geen goede gratis extention kon vinden voor mijn formulier ben ik maar begonnen met het ontwerpen van een eigen formulier in php8.
Ik vond een aardig formulier wat voldoen aan mijn eisen op het beginners web pagina voor PHP bij formulieren.
Ik heb het formulier uitgebreid naar mijn eigen qua velden en dat zou moeten werken.
Het formulier bestaat uit 2 stukjes programmatuur formulier.php en verwerk.php.
Volgens Maarten Blokdijk kun je de code zo in joomla 4.x zetten met sourserer.
Ik heb sourserer als plugin geïnstalleerd maar nu weet ik niet hoe nu verder.
Moet het formulier en verwerk apart of moeten ze in een formulier verwerkt worden.

Voor de zekerheid hieronder de source code van het formulier:

Formulier.php
Code:
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd"> <html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml"> <head> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" /> <title>Inschrijfformulier DARU</title> </head> <body> <form action="verwerk.php" method="post"> <p> <label for="voornaam">Voornaam:</label> <input type="text" name="voornaam" id="voornaam" /> </p> <p> <label for="achternaam">Achternaam:</label> <input type="text" name="achternaam" id="achternaam" /> </p> <p> <label for="call/swl">Call/SWL:</label> <input type="text" name="call/swl" id="call/swl" /> </p> <p> <label for="email">Email:</label> <input type="text" name="email" id="email" /> </p> <p> <label for="adres">Adres:</label> <input type="text" name="adres" id="adres" /> </p> <p> <label for="postcode">Postcode:</label> <input type="text" name="postcode" id="postcode" /> </p> <p> <label for="woonplaats">Woonplaats:</label> <input type="text" name="woonplaats" id="woonplaats" /> </p> <p> <label for="land">Land:</label> <input type="text" name="land" id="land" /> </p> <p> <input type="submit" value="Verzenden" /> </p> </form> </body> </html>

en de anderre verwerk.php
Code:
<?php include '../../inc/stats.php'; // Controle of een formulier gepost is if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST') { // Arrays declareren voor opslag van fouten en data $aErrors = array(); $aData = array(); // Velden die in het formulier aanwezig moeten zijn $aFormulierVelden = array('voornaam', 'achternaam', 'call/swl', 'email', 'adres', 'postcode', 'woonplaats', 'land' ); // Alle formuliervelden doorlopen foreach($aFormulierVelden as $sVeld) { // Controleren of er een waarde voor het formulierveld bestaat if(isset($_POST[$sVeld])) { // Spaties aan begin en eind weghalen $sValue = trim($_POST[$sVeld]); // Controle of variabele gevuld is if(empty($sValue)) { // Foutmelding toevoegen $aErrors[] = 'Je bent vergeten om '.$sVeld.' in te vullen'; } // Ingevulde waarden aan data array toevoegen $aData[$sVeld] = $sValue; } else { $aErrors[] = 'Het veld '.$sVeld.' is niet gepost!'; } } // Controleren of er geen fouten opgetreden zijn if(empty($aErrors)) { // Formulier succes! echo '<p>Je hebt het formulier succesvol ingevuld! De volgende gegevens zijn bekend:</p>'; echo '<p>Voornaam : '.$aData['voornaam'].'<br />'; echo 'Achternaam : '.$aData['achternaam'].'<br />'; echo 'Call/SWL : '.$aData['call/swl'].'<br />'; echo 'E-mail : '.$aData['email'].'<br />'; echo 'Adres : '.$aData['adres'].'<br />'; echo 'Postcode : '.$aData['postcode'].'<br />'; echo 'Woonplaats : '.$aData['woonplaats'].'<br />'; echo 'Land : '.$aData['land'].'</p>'; } else { // Fouten opgetreden: weergeven en terug naar formulier header('Refresh: 3; url=formulier.php'); foreach($aErrors as $sError) { echo '<p style="color:red">'.$sError.'</p>'; } } } else { // Verwerk.php mag nog niet bezocht worden, terug naar het formulier header('Location: formulier.php'); } ?>

Wie kan mij hierbij helpen?????
Edit Astrid: Ik heb de code tussen tags geplaatst, volgende keer graag zelf even doen.
Laatst bewerkt 04 okt 2023 18:43 door Astrid.
Discussie gesloten.
  • gipje
  • gipje's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 51

Formulier.php en verwerk.php code plaatsten in Joomla 4.x

04 okt 2023 18:49
#2
Er zijn zoveel gratis formulierextensies. Ik vraag me echt af waarom je zo moeilijk doet.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37119

Formulier.php en verwerk.php code plaatsten in Joomla 4.x

04 okt 2023 19:27
#3
Hoi Astrid,

Om de eenvoudige reden dat de meeste niet gratis zijn en als ze uberhaupt gratis zijn dan is het aantal velden beperkt.
Dus daarom moet ik deze weg bewandelen heb jij een formulier extentie die gratis is en meer dan 7 velden kwijt kan?
Discussie gesloten.
  • gipje
  • gipje's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 51

Formulier.php en verwerk.php code plaatsten in Joomla 4.x

04 okt 2023 19:38
#4
Lijkt mij ook sterk dat je hier geen formulier zou kunnen vinden.
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Romke
  • Romke's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 3629

Formulier.php en verwerk.php code plaatsten in Joomla 4.x

15 okt 2023 11:38
#5
Is dat al opgelost?
Heb je een ander formulier kunnen vinden en zo ja welke?
Het zou fijn als je even zou kunnen terugkoppelen zodat eventueel andere leden/gebruikers hier ook wat aan hebben.
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Romke
  • Romke's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 3629

Formulier.php en verwerk.php code plaatsten in Joomla 4.x

15 okt 2023 12:08
#6
Nee nog niet, ik snap nog steeds niet dat formulieren maken in Joomla 4.x zo moeilijk kan zijn.
Ik heb chronoforms geprobeerd maar dat werkt ook van geen kanten misschien met een goede handleiding?
Discussie gesloten.
  • gipje
  • gipje's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 51

Formulier.php en verwerk.php code plaatsten in Joomla 4.x

15 okt 2023 14:39
#7
Het CMS Joomla is al gratis
Misschien moet je gratis voor wat je wil met jouw formulier loslaten en je eens oriënteren op de betaalde extensies.
Daar kan vaak veel meer mee.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11170

Formulier.php en verwerk.php code plaatsten in Joomla 4.x

15 okt 2023 16:28
#8
Heb je al eens naar Convert Forms gekeken. Ik gebruik de gratis versie en kreeg zelfs support toen iets niet lukte. Heeft zelfs 19 data types voor velden in de gratis versie en bijna 30 in de pro versie.
Discussie gesloten.
  • Gertve
  • Gertve's berichtenfoto
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 22

Formulier.php en verwerk.php code plaatsten in Joomla 4.x

03 jan 2024 11:18
#9
Ik heb de reactie van risi verwijderd (als je een vraag hebt, maak dan een eigen topic aan, zie ook onze help en regels) en dit draadje gesloten omdat er al een aantal maanden niet meer is gereageerd door de vraagsteller.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37119
Tijd voor maken pagina: 0.889 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie