Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 4.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Nieuwe Joomla! 4 site gebouwd, hulp nodig met een aantal zaken
Nieuwe Joomla! 4 site gebouwd, hulp nodig met een aantal zaken
15 feb 2022 11:50 - 15 feb 2022 11:54
Dag allemaal,
Afgelopen week heb ik een nieuwe site gebouwd met Joomla! 4.0.6 op basis van het standaard Cassiopeia template.
Ik ben redelijk tevreden met het resultaat, maar er zijn een aantal zaken die ik graag anders wil zien, maar ik kom er niet uit.
Ik ben absoluut geen html of css kenner, ik doe alles vanuit logica en via Google Maar ik kom een heel eind.
De zaken die ik graag anders zou willen zijn:
- Ruimte tussen header en slider weg
- Achtergrond i.p.v. wit naar een grijstint met witte letters
- Zoek-button en andere buttons (zoals login button, contact form etc.) in mijn oranje thema kleur
- Tekst zoek-button en veld in Nederlands
- Tekst Breadcrumbs in NL i.p.v. EN
- Social Media icons in header rechts
- Teksten contact formulier e.d. in Nederlands
In Joomla! 3 kreeg ik dit allemaal wel voor elkaar, maar met de nieuwe Joomla! 4 lukt dit niet meer. Veel wijzigingen in wat wel en niet aan te passen is, zo lijkt het.
Ik stel jullie hulp zeer op prijs.
Groet,
Rob
Afgelopen week heb ik een nieuwe site gebouwd met Joomla! 4.0.6 op basis van het standaard Cassiopeia template.
Ik ben redelijk tevreden met het resultaat, maar er zijn een aantal zaken die ik graag anders wil zien, maar ik kom er niet uit.
Ik ben absoluut geen html of css kenner, ik doe alles vanuit logica en via Google Maar ik kom een heel eind.
De zaken die ik graag anders zou willen zijn:
- Ruimte tussen header en slider weg
- Achtergrond i.p.v. wit naar een grijstint met witte letters
- Zoek-button en andere buttons (zoals login button, contact form etc.) in mijn oranje thema kleur
- Tekst zoek-button en veld in Nederlands
- Tekst Breadcrumbs in NL i.p.v. EN
- Social Media icons in header rechts
- Teksten contact formulier e.d. in Nederlands
In Joomla! 3 kreeg ik dit allemaal wel voor elkaar, maar met de nieuwe Joomla! 4 lukt dit niet meer. Veel wijzigingen in wat wel en niet aan te passen is, zo lijkt het.
Ik stel jullie hulp zeer op prijs.
Groet,
Rob
"Forward, always" - Pop (Luke Cage)
- lobbie1978
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
15 feb 2022 12:05 - 15 feb 2022 12:06Vermoed dat je frontend taal niet op Nederlands staat.Tekst zoek-button en veld in Nederlands
Tekst Breadcrumbs in NL i.p.v. EN
Teksten contact formulier e.d. in Nederlands
Je hebt zelf in je user.css een marge aan de onderkant gezet. Haal die weg.Ruimte tussen header en slider weg
Toevoegen aan user.css (kleuren zelf aanpassen)Achtergrond i.p.v. wit naar een grijstint met witte letters
Code:
.site-grid {
background: grey;
color: #fff;
}
Toevoegen aan user.css (kleuren zelf aanpassen)
Code:
.btn.btn-primary {
background: orange;
}
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
15 feb 2022 12:18
Wauw! Astrid, wat geweldig! Ik kan je wel zoenen!
Nu steekt er wel 1 issue op bij het aanpassen van de achtergrond kleur: de achtergrond van de 3 modules en achtergrond van de blogposts op de homepage blijven wit.
Heb je daar ook een oplossing voor?
Groet,
Rob
Nu steekt er wel 1 issue op bij het aanpassen van de achtergrond kleur: de achtergrond van de 3 modules en achtergrond van de blogposts op de homepage blijven wit.
Heb je daar ook een oplossing voor?
Groet,
Rob
- lobbie1978
- Joomla!NL ontdekker
15 feb 2022 12:31Code:
.card-body {
background: #252C34;
}
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
15 feb 2022 13:30
Hoi Astrid,
Dank hiervoor! De Hulpmiddelen voor ontwikkelaars moet ik inderdaad eens bestuderen. Heb nog veel te leren
Ik heb wel ook nog de 'Read More' buttons kunnen aanpassen door jouw tips. En ik was inderdaad vergeten om de Nederlandse taal te installeren. Nu is de taal Nederlands
Je hebt me geweldig geholpen.
Groet,
Rob
Dank hiervoor! De Hulpmiddelen voor ontwikkelaars moet ik inderdaad eens bestuderen. Heb nog veel te leren
Ik heb wel ook nog de 'Read More' buttons kunnen aanpassen door jouw tips. En ik was inderdaad vergeten om de Nederlandse taal te installeren. Nu is de taal Nederlands
Je hebt me geweldig geholpen.
Groet,
Rob
- lobbie1978
- Joomla!NL ontdekker
15 feb 2022 14:10
Ik heb de Social Media icons ook voor elkaar via een Custom module in de 'top bar' positie
Dank en dit topic kan gesloten worden!
Dank en dit topic kan gesloten worden!
- lobbie1978
- Joomla!NL ontdekker
Tijd voor maken pagina: 0.698 seconden