Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 4.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Cassiopeia footer is eigenwijs (of ik...)

Cassiopeia footer is eigenwijs (of ik...)

10 aug 2022 16:39
#1
Voor het eerst in Joomla een footer aangemaakt.
De footer-sectie heeft maar één positie, bijna scherm-breed.
Ik maakte een aangepaste module met een gecentreerde korte tekst, en tot mijn verbazing belandt de tekst niet midden op het scherm, maar links, iets uit de marge. Links of rechts i.p.v. gecentreerd doet de tekst iets verschuiven, maar ik blijf aan de linkerkant. Alsof de er drie posities naast elkaar zijn, en ik in de linkse zit.
Als ik in de zijbalken meerdere modules zet, komen ze onder elkaar. Werkt dat hier soms net zo?
Ik heb in mijn ene module gestoeid met een tabel met 1 en met 3 kolommen, en afhankelijk van de lengte van de textstrings had ik op zeker moment een tekst die over de schermbreedte stond.
Ik doe vast iets onbenulligs fout, maar wat?
Groet,
Leo
Joomla! 4.4.0 - alle extensie up-to-date, PHP 8.1 MySQLi 5.5.5-10.3.23-MariaDB
www.ltebraake.nl , Thema Casiopeia gemodificeerd
  • LtB
  • LtB's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 316

Cassiopeia footer is eigenwijs (of ik...)

10 aug 2022 19:44
#2
OK, ik was het zelf... :-)

Als test een stel niet te grote modules in de footer gedumpt, en ze verschenen netjes naast elkaar.
Ze namen de ruimte in die ze nodig hadden: somige breed, andere smal. Dat verklaart ook waarom een tabel met drie kolommen, elk gevuld met een lange tekststring zonder spaties bijna de volle schermbreedte innam.

Dus dat is opgelost. Bedankt voor de inspiratie die ik uit andere problemen hier haale.
Groet,
Leo
Joomla! 4.4.0 - alle extensie up-to-date, PHP 8.1 MySQLi 5.5.5-10.3.23-MariaDB
www.ltebraake.nl , Thema Casiopeia gemodificeerd
  • LtB
  • LtB's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 316
Tijd voor maken pagina: 0.915 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie