Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 4.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost update joomla 3 naar 4 in MAMP
update joomla 3 naar 4 in MAMP
04 apr 2023 11:28 - 04 apr 2023 11:37
Hallo,
Ben bezig met een website te update via MAMP naar joomla 4. Via Mamp heb ik een clean joomla 4 geinstalleerd. Er staat dus geen artikel of zo in want via kickstart.php lukt het me niet om de bestaande website in mamp te krijgen dus doe ik het maar helemaal opnieuw opzetten. Is niet zo een grote website. www.ellyrichaerts.nl
Ik kom netjes in de backend maar krijg een rare foutmelding boven de backend: (wel 10 regels) zie bijlage:
Ik heb via de backend gekeken of er nieuwe updates waren, heb de caches geleegt en opgeschoond.
De controlepaneel geeft de snelkoppelingen rood weer, dus die werken niet. Zie bijlage
Ook een paar X
Wie weet wat ik kan doen om dit euvel te verhelpen?
Alvast bedankt voor een reactie.
Ben bezig met een website te update via MAMP naar joomla 4. Via Mamp heb ik een clean joomla 4 geinstalleerd. Er staat dus geen artikel of zo in want via kickstart.php lukt het me niet om de bestaande website in mamp te krijgen dus doe ik het maar helemaal opnieuw opzetten. Is niet zo een grote website. www.ellyrichaerts.nl
Ik kom netjes in de backend maar krijg een rare foutmelding boven de backend: (wel 10 regels) zie bijlage:
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Code:
Using ${var} in strings is deprecated, use {$var} instead in
De controlepaneel geeft de snelkoppelingen rood weer, dus die werken niet. Zie bijlage
Ook een paar X
Wie weet wat ik kan doen om dit euvel te verhelpen?
Alvast bedankt voor een reactie.
- inef1
- Heeft onderwerp gestart
- Vaste bezoeker van Joomla!NL
-
04 apr 2023 11:37
Lijkt erop dat foutrapportage te hoog staat in de configuratie of in Mamp. Het zijn zo te zie alleen meldingen......
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
04 apr 2023 11:40 - 04 apr 2023 11:46
Heb net de foutrapportage op GEEN gezet. Helaas heeft dit geen invloed.
Foutopsporing rechten bij systeem stond al op Nee. Login of registreer om deze te zien.
- inef1
-
04 apr 2023 12:19
Dan vermoed ik dat het aan een instelling in MAMP ligt. Waarom zet je de site niet in een submap op de server? Dan kan je alvast e.e.a. uitsluiten. Ik kan je probleem in ieder geval niet reproduceren in xampp of op mijn server.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
04 apr 2023 12:19
Ik denk dat het is opgelost. Ik ben naar die libraries/vendor/voku... etc gegaan. Heb alle ${var} gewijzigd in {$var}. maar bij mij stond er ${chart} op die regel maar dacht als het mislukt dan gewoon alles opnieuw en tot mijn grote verbazing scheen dat toch te helpen. De foutmeldingen zijn weg en alles wat rood was in het controle paneel is nu mooi groen.
- inef1
-
04 apr 2023 12:22
Joomla 4 loopt op phpadmin 8 en de website template loopt op 7.4. Dan doet de template het niet meer als ik de nieuwe website ontwikkel in een submap, vandaar dat ik in mamp zit te werken.
- inef1
-
04 apr 2023 12:29
Waar haal je dat vandaan? Joomla 4 werkt gewoon goed op PHP 7.4.
downloads.joomla.org/technical-requirements
downloads.joomla.org/technical-requirements
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
Tijd voor maken pagina: 0.755 seconden