Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
1 De versie van Joomla! 4.X die je gebruikt
2 De volledige url van je website indien mogelijk.
3 De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost Redirect na login bij meertalige site

Redirect na login bij meertalige site

06 mei 2022 20:46
#1
Hallo forum,

Ik ontwikkel een meertalige site met Joomla 4.1.2 - php 7.4.25
De 3 inhoudstalen staan in deze volgorde: dutch - french - english zodat de language switcher ook deze volgorde aanhoudt.
Dutch staat als default in >> system >> manage >> languages, zodat een eerste opening of een opening na browser-cache legen, steeds de NL versie is. De system-language filter plugin staat trouwens voor nieuwe bezoekers op "site language" en x-default language staat op "default frontend language".
Er zijn 3 menu's (één per taal) en alle associaties en talen staan goed en de site werkt prima zoals het hoort.

Ik heb voorlopig één gebruiker-publisher voor front-end toegang.
1. Aanmelden gebeurt per taal met een overeenkomstig menu-item "aanmelden" - "log in" enz.. De toegangsrechten zijn: access public. In de opties heb ik een menu-item in die betreffende taal ingesteld om te redirecten na aanmelden en bij afmelden gelijkaardig (maar een ander menu-item).
2. In elke taal is er ook een menu-item "afmelden" - "log off" enz.. met toegangsrechten access special, waar het menu-item na afmelden de home-pagina in de betreffende taal moet zijn.

Het probleem dat zich stelt:
Na aanmelden in ENG of FR opent steeds de NL versie van het door mij ingestelde menu-item. De publisher kan natuurlijk naar de betreffende pagina surfen in de andere taal en daar dan ook afmelden in die taal en eindigt dan met de home-pagina in die taal, zoals ingesteld in 2.

M.a.w. het menu-item na aanmelden is echter steeds de NL versie van wat ik heb ingesteld en het menu-item na afmelden is steeds de home-pagina van de taal waar men zich laatst bevond. Het lijkt erop dat de opties van 1 niet goed werken en de optie van 2 wel.

Zolang er nog maar één publisher is, vormt dit geen onoverkomelijk probleem, maar er komen meerdere publishers in verschillende talen.

Is dit zo by default of zie ik iets over het hoofd ?
Is de browsertaal (in mijn geval NL) hier een spelbreker ?
Is het mogelijk om de redirect in de juiste taal te laten openen ?
Zou het overigens mogelijk zijn om de redirect te laten verwijzen naar de pagina die laatst geopend was ?

Dank voor het meedenken.
  • Luk
  • Luk's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 189

Redirect na login bij meertalige site

06 mei 2022 20:57
#2
Opgelost !
Ik heb gebruik gemaakt van Internal URL voor de login redirect en dan werkt het wel zoals ik wens.
Blijft raar dat de menu-item login niet werkt zoals verwacht.
  • Luk
  • Luk's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 189
Tijd voor maken pagina: 0.769 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie