Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
1 De versie van Joomla! 4.X die je gebruikt
2 De volledige url van je website indien mogelijk.
3 De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Meertalige 404

Meertalige 404

19 jun 2022 09:45
#1
Hallo forum,

Ik heb een meertalige site NL-EN-FR en de standaardtaal is NL zodat de site, bij nieuwe opening, opent met mijnsite.eu/nl/
Ik heb een eigengemaakt 404-artikel en de gekende code in error.php in de map /templates/”naamtemplate”:

Code:
<?php defined('_JEXEC') or die; if (($this->error->getCode()) == '404') { header("HTTP/1.0 404 Not Found"); echo file_get_contents(JURI::root().'/niet-gevonden'); exit;} ?>

waarbij "niet-gevonden" linkt naar het betreffende menu-item in een verborgen menu.
In dit 404-artikel is er een link naar home-NL.

Dit werkt prima.

Het 404-artikel is echter ééntalig NL. Ik vroeg mij af of er een elegante manier is om een 404-artikel te krijgen afhankelijk van de taalkeuze, natuurlijk als de taalcode reeds in de url zit. Dus:

mijnsite.eu/nl/huppeldepup zou dan het NL-404 moeten tonen.
mijnsite.eu/en/huppeldepup zou dan het EN-404 moeten tonen.
enz.

Indien de url zonder taalcode gebruikt wordt, dus mijnsite.eu/huppeldepup , dan wordt sowieso mijnsite.eu/nl/huppeldepup getoond, vermits NL de standaardtaal, is zal dan de NL versie van het 404-artikel getoond worden.

Weet iemand of dit mogelijk is met een aanpassing in de code ? en hoe ?

Of denk ik te omslachtig en doe ik verder met een ééntalige 404 ? De bezoeker kan immers steeds via de link naar home-NL en dan via de taal-switcher naar de gewenste taal. Of maak ik 3 versies met de nodige associaties, zodat de bezoeker eens beland op de 404 de juiste taal kan kiezen met de taal-switcher en de 404 in de gewenste taal ziet ?
  • Luk
  • Luk's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 189

Meertalige 404

19 jun 2022 10:09
#2
De meeste templates hebben een eigen 404 pagina met taal constanten waardoor hij automatisch meertalig is. Het handigste is om die te gebruiken.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37115

Meertalige 404

20 jun 2022 18:30
#3
Beste Astrid,

Dank voor de respons.

Mijn template-ontwikkelaar meldde mij dat hun J4-templates - vooralsnog - deze mogelijkheid niet hebben maar er zal wel aan gewerkt worden. Cassiopeia zou wel deze mogelijkheid bieden, maar daar ben ik niet mee vertrouwd, ik gebruik nl. hun commerciële templates die mij veel meer gebruiksgemak verschaffen.

Intussen heb ik als work-around een ééntalige EN-404 pagina gemaakt met 3 knoppen, elke knop in een andere taal die linkt naar de betreffende home-pagina van de gewenste taal.

Ik wacht verdere ontwikkelingen af en intussen mag dit topic op slot.
  • Luk
  • Luk's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 189
Tijd voor maken pagina: 0.879 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie