Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 5.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost Lay-out van ICagenda event list in Acymailing

Lay-out van ICagenda event list in Acymailing

10 apr 2025 21:47
Hallo,

Ik wil de lay-out van de ICagenda add-on in een Acymailing nieuwsbrief aanpassen.
De tools zijn er om de css van het betreffende block-ID aan te passen, maar het werkt niet of ik doe iets verkeerd. Mijn bedoeling is om op één lijn de titel van het event, de datum en de locatie te tonen en de lay-out aan te passen met css.Ik zocht op het Acymailing Forum naar een oplossing en zag dit topic .Voordat ik een nieuw topic start bij Acymailing: kent iemand de oplossing of heeft de TS, overigens een bekende van dit forum, hiervoor een oplossing kunnen bekomen ?

Dank
Luk

• Luk
  • Luk's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL

11 apr 2025 15:06
Dat was ik.
Maar uiteindelijk ben ik daar toen niet verder gegaan omdat het voor de website waar ik toen mee bezig was tich niet gewenst was.
Maar als jij er middels een ticket wel meer duidelijkheid over krijgt, hoop ik dat je het hier wil delen.
Mogelijk heb ik en anderen er dan ook wat aan.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam

12 apr 2025 18:54
Dag Wouter,

Ik heb een ticket geopend bij Acymailing en kreeg volgende reactie: "De titel van het event, de datum en de locatie op één lijn tonen, kan spijtig genoeg niet".
Ik ben er dan niet mee verder gegaan, te meer omdat de aangeleverde css ook niet werkt.

Ik ga mijn oor eens te luisteren leggen bij ICagenda zelf. ICagenda heeft ook een module "recent events" en modules kunnen ook door Acymailing overgenomen worden..
De lay-out is ook niet wat ik wens, maar hopelijk heeft ICagenda daar een oplossing voor.

Als er nog iets uit de bus komt, zal ik dit melden.

Luk

• Luk

07 mei 2025 21:52
Beste Wouter,

Cyril Rezé van ICagenda heeft mij geholpen om dit voor mekaar te krijgen, als volgt:

Maak een override van mod_ic_event_list, waarin je een nieuw bestand plaatst, bv. custom.php, met de code in bijlage (werd mij door Cyril bezorgd). Deze code is een herwerkte code van default.php en toont: datum/tijd + titel event (met link) + locatie + venue + city + short description op één lijn in een lay-out ontdaan van alle opmaak, behalve de link op de titel van het event. Velden die niet ingevuld zijn in de events blijven uiteraard leeg. Deze lay-out kan nu gekozen worden in de ICagenda Event List module. De module kan naar keuze wel/niet getoond worden op de site, dit maakt niks uit voor verder gebruik in Acymailing.

In Acymailing gebruik je de ICagenda add-on niet, maar wel de standaard optie om een Joomla module in te sluiten. In de template (of email) plaats je een blok en kies de bovenstaande module. Let wel: Joomla modules insluiten kan enkel in een betalende versies van Acymailing.

Acymailing neemt de CSS niet over maar neemt hiervoor een eigen, volgende CSS: lettertype Lato - 16px. Omdat dit blijkbaar hard-coded is, lukte het me niet om dit met inline-style aan te passen, maar wel met volgende stap: Wijs een "blok HTML id" toe aan dit blok: bv. Custom-ID en zet de gewenste CSS in de Custom Style Sheet, bv.

#Custom-ID,
#Custom-ID * {
   font-family: Helvetica !important;
   font-size: 14px !important;
   text-align: center;
}

De eerste 2 regels zijn blijkbaar belangrijk om de hard-code te overrulen. De ahref wordt opgemaakt volgens de instellingen van Acymailing.

Resultaat is een dynamisch blok in je nieuwsbrief met bv. 5 komende events (in te stellen in de module) en in dezelfde gewenste lay-out als de rest van de nieuwsbrief.

Ikzelf heb weinig kennis van html en css, dus dank aan Cyril Rezé van ICagenda.

Luk

• Luk

08 mei 2025 08:00
Fijn dat je met de hulp van Cyril de oplossing hebt kunnen vinden. Hij is echt altijd heel behulpzaam. En ook bedankt voor het delen van de complete oplossing zodat leden met dezelfde vraag hier de complete oplossing kunnen vinden.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
Tijd voor maken pagina: 0.938 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie