Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 5.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Canonical en SEO

Canonical en SEO

12 nov 2024 20:13
Ik heb voor enkele sites (Joomla 5.2.1) vrij hoge aantallen Google Search Console opmerkingen: "Dubbele pagina zonder door de gebruiker geselecteerde canonieke versie". Vermits dit denkelijk een invloed heeft op SEO zoek ik al enkele maanden naar de juiste instellingen.
Met de vernieuwde Plugin "System-SEF" tracht ik mij daar verder in te verdiepen, maar de literatuur hierover lijkt mij echter niet altijd even consistent en de juiste functie van deze instellingen is mij niet altijd duidelijk.
  • Ik heb in de head van de home-pagina van elke site deze code: <link rel="canonical" href=" xxxx.xxx "> (zonder trailing slash). PS. Google Search Console noteert in de console alle sites met trailing slash.
  • De (nieuwe) Plugin "System - SEF" heb ik recent op enabled gezet, met alle opties op "Ja" en "Force URL's without trailing slash". Moet het veld "Site Domain" ingevuld worden? Ik heb begrepen dat enkele van deze instellingen in Joomla 6 standaard zullen worden.
  • .htaccess is door Admin Tools Pro gegenereerd, zonder extra's.
  • Search Engine Friendly URL's= Yes.
  • Use URL Rewriting= Yes.
  • Add suffux to URL= No.
  • Unicode Aliases= No.
  • Force https://Entire site.
Ik zie echter door de bomen het bos nog steeds niet. Kan iemand beoordelen of dit de meest optimale instellingen zijn voor SEO en/of mij de juiste weg aanwijzen.

Alvast dank
Luk

Inloggen of Een account aanmaken om te kunnen reageren.

• Luk
  • Luk's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL

Canonical en SEO

12 nov 2024 22:27
Ik heb nergens canonical en geen problemen in search console. Dus vermoed dat er iets anders aan de hand is.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Inloggen of Een account aanmaken om te kunnen reageren.

• Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
Tijd voor maken pagina: 0.591 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie