Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 5.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Hulp gevraagd bij keuze template of Site Builder.

Hulp gevraagd bij keuze template of Site Builder.

04 aug 2025 22:17 - 04 aug 2025 22:21
Ik heb een aantal websites waarvan ik de content de laatste paar jaar nauwelijks heb bijgewerkt. Ze draaien allemaal op Joomla 5.3.2, de standaard template Cassiopeia en de gebruikte modules en plugins zijn up-to-date.
Ik heb nu meer tijd en wil mijn websites met name visueel verbeteren. Meer van deze tijd dus. In het topic joomlanl.nl/forum/5templates-en-layout/5...elen-wijzigen#179423 wordt het gebruik van Helix aanbevolen. Een andere reactie beveelt de T4 Template Framework van JoomlArt www.joomlart.com/t4-framework  of Astroid Framework astroidframe.work aan.En in het topic joomlanl.nl/index.php?option=com_kunena&...1&Itemid=2260#179338 geeft @Astrid aan dat zij Yootheme Pro gebruikt.Veel mogelijkheden dus.Ik heb de Helix template op een van mijn websites geïnstalleerd. Dat leverde niet het gewenste resultaat op. Ik zag de menu items in tekst op mijn pagina's terug. Het lukte niet om dit weg te krijgen. Zie mijn reactie in dit topic  joomlanl.nl/forum/5templates-en-layout/5...e-oplossing-voor-mij

Om zo'n Framework beter te begrijpen heb ik het Quickstartpack voor Helix op een ander domein, dat voor een toekomstige website is gereserveerd, geïnstalleerd.
Het is een hele uitzoekerij hoe dat in elkaar steekt. Heel anders dan de standaard template.
Ik hoop zo te ontdekken of ik de template aan de bestaande website kan toevoegen of dat ik gewoon opnieuw moet beginnen. Het mooiste zou zijn als het framework werk op mijn bestaande websites. Zo niet dan moet ik helemaal opnieuw beginnen. Dat is geen ramp maar wel een hoop werk. Wat ik belangrijk vind is dat ik niet met codes hoef te werken. Dus WYSIWYG heeft mijn voorkeur. Bovengenoemde Frameworks leveren dat.En omdat het een hobby is en niet bedrijfsmatig wil ik hoge, met name jaarlijkse kosten zoveel mogelijk voorkomen. Nu heb ik een paar concrete vragen:
  1. Er wordt gesproken over bijvoorbeeld 3, 10 of een onbepaald aantal websites in het pakket. Wordt dat per domein bepaald of kan ik een kopie van een website gebruiken op een andere domein. Dus meerdere websites met een gelijk uiterlijk maar een andere inhoud. 
  2. Als ik mijn websites bouw met een van voorgenoemde Frameworks blijven deze dan werken als ik het abonnement niet verleng?
Laatst bewerkt 04 aug 2025 22:21 door Hans vB.

Inloggen of Een account aanmaken om te kunnen reageren.

• Hans vB
  • Hans vB's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
Tijd voor maken pagina: 1.749 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie