Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 6.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Foutmelding bij opslaan artikel
Foutmelding bij opslaan artikel
23 apr 2026 22:47 - 24 apr 2026 09:15
Beste mensen,
Ik heb diverse sites ge-update naar 6.1. Bij 1 site krijg ik een foutmelding bij het opslaan van elk artikel:
De gehele foutmelding is:
De geïnstalleerde plugins (allemaal laatste versie):
n3t Cookie Consent
DJ-Webp
Regular Labs Modals
Tassos Convert Forms
AntiCopy
HitZero
TinyMCE
Het lijkt erop dat Slim zoeken naar een map zoekt die niet bestaat. Maar die map is volgens mij in Joomla 6 vervallen?
Iemand een idee wat het kan zijn?
Edit Astrid: Ik heb de meldingen tussen tags geplaatst, volgende keer graag zelf doen. En ik heb de titel van je topic iets aangepast omdat (/public_html/administrator/components/com_finder/h) mij onduidelijk leek voor andere lezers.
Ik heb diverse sites ge-update naar 6.1. Bij 1 site krijg ik een foutmelding bij het opslaan van elk artikel:
Ik heb de backup van mijn site tijdelijk op een ander domein geplaatst om uit te zoeken wat er mis gaat. Ik zie namelijk ook dat de zoekfunctie niet meer werkt en als ik 'indexeren' kies in Slim zoeken, krijg ik ook deze foutmelding./public_html/administrator/components/com_finder/helpers/indexer/adapter.php
De gehele foutmelding is:
De plugins die ik gebruik, gebruik ik ook op andere sites, maar daar heb ik geen errors. De site is ooit gestart in Joomla 2.5 met Artisteer en vanaf Joomla 4 met het Astroid Framework.Failed opening required '/home/[servernaam]/domains/bholland.nl/public_html/administrator/components/com_finder/helpers/indexer/adapter.php' (include_path='.:/opt/alt/php83/usr/share/pear:/opt/alt/php83/usr/share/php:/usr/share/pear:/usr/share/php')
De geïnstalleerde plugins (allemaal laatste versie):
n3t Cookie Consent
DJ-Webp
Regular Labs Modals
Tassos Convert Forms
AntiCopy
HitZero
TinyMCE
Het lijkt erop dat Slim zoeken naar een map zoekt die niet bestaat. Maar die map is volgens mij in Joomla 6 vervallen?
Iemand een idee wat het kan zijn?
Edit Astrid: Ik heb de meldingen tussen tags geplaatst, volgende keer graag zelf doen. En ik heb de titel van je topic iets aangepast omdat (/public_html/administrator/components/com_finder/h) mij onduidelijk leek voor andere lezers.
Richard
Laatst bewerkt 24 apr 2026 09:15 door Astrid.
Discussie gesloten.
- KR1275
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
24 apr 2026 09:21
Krijg je iets meer te zien als je foutopsporing aanzet? Ik vermoed toch een finder plugin van een zelf geïnstalleerde extensie.
Groetjes, Astrid
| Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
Discussie gesloten.
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
24 apr 2026 11:00 - 24 apr 2026 11:02
Als ik foutopsporing aanzet, krijg ik deze lijst:
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Richard
Laatst bewerkt 24 apr 2026 11:02 door KR1275.
Discussie gesloten.
- KR1275
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
24 apr 2026 11:11
99% zeker dat dit van Weblinks komt (staat overigens niet bij je lijst van zelf geïnstalleerde extensies). Zet de plugin Slim zoeken - Weblinks uit om te kijken of dit het probleem oplost.
Groetjes, Astrid
| Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
Discussie gesloten.
- Astrid
-
-
24 apr 2026 11:22 - 24 apr 2026 11:24
Ik kan me niet herinneren dat ooit geïnstalleerd te hebben, maar als ik dat uit zet, heb ik geen foutmeldingen meer, maar de zoekfunctie vindt nu niets.
Richard
Laatst bewerkt 24 apr 2026 11:24 door KR1275.
Discussie gesloten.
- KR1275
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
24 apr 2026 11:30 - 24 apr 2026 11:30
Gebruik je weblinks? Anders gewoon alles verwijderen. Die versie is sowieso zwaar verouderd. Zou kunnen (weet ik niet zeker) dat hij met een upgrade vanuit Joomla 3 is meegekomen. Weblinks was vroeger namelijk wel onderdeel van de core.
En als de zoekfunctie niets vindt, dan moet je het zoeken in de component Slim zoeken en ook controleren of je de juiste Slim zoeken plugin aan hebt staan.
En als de zoekfunctie niets vindt, dan moet je het zoeken in de component Slim zoeken en ook controleren of je de juiste Slim zoeken plugin aan hebt staan.
Groetjes, Astrid
sluiten
Laatst bewerkt 24 apr 2026 11:30 door Astrid.
Discussie gesloten.
- Astrid
-
-
24 apr 2026 11:39
Ik heb weblinks verwijderd. Ik krijg alleen nog geen resultaten in de zoekfuncties, ook niet na indexeren.
Richard
Discussie gesloten.
- KR1275
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
24 apr 2026 11:44 - 24 apr 2026 11:53
Wordt je content wel geïndexeerd? M.a.w. zie je wel resultaten in de backend bij de component?
Edit: Ik krijg wel resultaat op je site: bholland.nl/zoeken?q=multi maar dat is op categorie. Ik zou eerst alles verwijderen en dan opnieuw indexeren. Onderhoud - Opschonen index.
Edit: Ik krijg wel resultaat op je site: bholland.nl/zoeken?q=multi maar dat is op categorie. Ik zou eerst alles verwijderen en dan opnieuw indexeren. Onderhoud - Opschonen index.
Groetjes, Astrid
sluiten
Laatst bewerkt 24 apr 2026 11:53 door Astrid.
Discussie gesloten.
- Astrid
-
-
24 apr 2026 12:29
Ik denk dat dat het probleem was. De site was ook een tijdelijke backup van de 'echte' site, misschien was de index-verwijzing foutief/
Nu werkt alles!
Super bedankt voor de hulp. Ik ben er erg blij mee.
Nu werkt alles!
Super bedankt voor de hulp. Ik ben er erg blij mee.
Richard
Discussie gesloten.
- KR1275
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
Tijd voor maken pagina: 0.742 seconden