Hallo forum,
Ik heb een front-end gebruiker - publisher - die reeds geruime tijd als enige gebruiker, de artikelen schrijft op de website.
Recent, ik vermoed sinds de upgrade naar Joomla 6, worden de artikelen soms dubbel opgeslagen. Ik kan echter hierin vooralsnog geen patroon herkennen. De kopie krijgt -2 toegevoegd in de alias en deze artikelen verschijnen dubbel op de site. De editor is JCE editor Pro.
Bij het jongste artikel heeft hij extra gelet op enkele factoren: er was geen sessie-verlies (conservatief cachen staat aan en sessie staat ingesteld op 60 min.) en er werd slechts éénmaal op "opslaan" geklikt en dan pas op annuleren. Hij is m.i. voldoende onderlegd om niet op "opslaan als kopie" te klikken.
Ik kan het probleem, eveneens als publisher, echter niet reproduceren maar heb wel volgende vaststellingen gedaan:
1. Ik bemerkte na een nieuw artikel gemaakt te hebben in de front-end, dat het artikel soms "checked-in" bleef staan, zelfs nadat ik in de front-end op een correcte wijze was uitgelogd.
2. Ik las ook
dit
. Ik heb dit getest, een kleine tekstaanpassing gedaan, versiebeheer gecheckt en versiebeheer was leeg. Versiebeheer werd overigens recent aangepast in Joomla 6.
Zou dit versiebeheer de boosdoener zijn die zorgt voor het onbedoeld dubbel opslaan én het eigenaardige checked-in gedrag ?
Ik sluit niet uit dat de gebruiker iets fout doet, maar omdat het fenomeen pas bij Joomla6 is opgetreden en gezien de ervaring van deze gebruiker, ga ik daar voorlopig nog niet van uit.
Ik heb versiebeheer nu uitgeschakeld in afwachting van een volgende publicatie.
Hebben jullie ook deze ervaring en wat zou ik nog kunnen in het oog houden of opvolgen ?
Dank voor jullie tips.
Luk