Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Upgrade 1.7.3 -> 2.5.0, SQL niet upgraded

Upgrade 1.7.3 -> 2.5.0, SQL niet upgraded

26 jan 2012 15:02
#16

Tom van Hell schreef : bij mij wou updaten via update beheer ook niet lukken
maar wel 2.5 pakket downloaden en via extensie beheer geïnstalleerd
is dat een optie voor je probleem?


Nee bij beide methodes krijg ik: kopieren mislukt, ga terug naar het controlepaneel.

Upgrade 1.7.3 -> 2.5.0, SQL niet upgraded

26 jan 2012 15:34
#17
lijkt wel een rechten kwestie???
  • Tom van Hell
  • Tom van Hell's berichtenfoto
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 252

Upgrade 1.7.3 -> 2.5.0, SQL niet upgraded

26 jan 2012 15:40
#18

Tom van Hell schreef : lijkt wel een rechten kwestie???


Dat dacht ik ook, maar upgrade naar 1.7.4 ging uiteindelijk goed.
Alle rechten gecheckt maar lijken goed te staan.

Upgrade 1.7.3 -> 2.5.0, SQL niet upgraded

26 jan 2012 15:45
#19
als je met behulp van akeeba admintools eens tijdelijk alle rechten open zet op 777??
optie?
  • Tom van Hell
  • Tom van Hell's berichtenfoto
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 252

Upgrade 1.7.3 -> 2.5.0, SQL niet upgraded

26 jan 2012 15:48
#20
Of via optie 2 van extensiebeheer installeren, daarmee doe je de kopieer actie zelf.
  • sovainfo
  • sovainfo's berichtenfoto
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 168

Upgrade 1.7.3 -> 2.5.0, SQL niet upgraded

26 jan 2012 15:55 - 26 jan 2012 16:16
#21

als je met behulp van akeeba admintools eens tijdelijk alle rechten open zet op 777??
optie?

Nog niet geprobeerd.

Of via optie 2 van extensiebeheer installeren, daarmee doe je de kopieer actie zelf.

Als je daarmee bedoelt het installeren vanuit de tmp. map dat heb ik ook al gedaan en krijg ik dezelfde melding:
Kopieren mislukt, ga terug naar controlepaneel.
Sovainfo, intussen is het upgraden naar 1.7.4 gelukt dankzij jouw advies (draadje joomla community)

EDIT:als je met behulp van akeeba admintools eens tijdelijk alle rechten open zet op 777??
optie?
Nog niet geprobeerd.
Toen kreeg ik een errorpage en was hele site weg, intussen backup teruggezet.
Laatst bewerkt 26 jan 2012 16:16 door Lazy Garfield.

Upgrade 1.7.3 -> 2.5.0, SQL niet upgraded

26 jan 2012 16:22
#22
Dat had ik gezien dat het inmiddels tot 174 gelukt was. Vind het ook prima om hier op je thuisbasis verder te gaan. :) Nu die weer in de lucht is.

Heb nog niet kunnen achterhalen waar de melding vandaan komt. Weet wel nu dat de 1 voor foutcode staat, maar dat helpt me niet echt verder. Ik blijf zoeken.

Nu het dus niet aan het uitpakken van de update ligt, moet het wel over het daadwerkelijk bijwerken van de installatie liggen. Misschien kun je proberen stapsgewijs de inhoud naar je installatie te brengen. Dan zal moeten blijken dat je iets niet kunt overschrijven of nieuw aanmaken. En wat dat dan was, welk bestand of map. En het belangrijkste, waarom: rechten, ownership, diskquota.
  • sovainfo
  • sovainfo's berichtenfoto
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 168

Upgrade 1.7.3 -> 2.5.0, SQL niet upgraded

26 jan 2012 17:08
#23

sovainfo schreef : Dat had ik gezien dat het inmiddels tot 174 gelukt was. Vind het ook prima om hier op je thuisbasis verder te gaan. :) Nu die weer in de lucht is.

Heb nog niet kunnen achterhalen waar de melding vandaan komt. Weet wel nu dat de 1 voor foutcode staat, maar dat helpt me niet echt verder. Ik blijf zoeken.

Nu het dus niet aan het uitpakken van de update ligt, moet het wel over het daadwerkelijk bijwerken van de installatie liggen. Misschien kun je proberen stapsgewijs de inhoud naar je installatie te brengen. Dan zal moeten blijken dat je iets niet kunt overschrijven of nieuw aanmaken. En wat dat dan was, welk bestand of map. En het belangrijkste, waarom: rechten, ownership, diskquota.


Kreeg van mijn hoster net te horen dat de map administrator/cache op 644 stond in plaats van 755.
Opnieuw de upgrade uitgevoerd en zag de databasetab.
Toen de fix knop rechtsbovenin aangeklikt en voila alles in orde nu.
Alleen krijg ik de twee nieuwe iconen in het controlepaneel niet te zien.
Zie bijlage zoals ik het zou moeten zien.(andere site)

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Upgrade 1.7.3 -> 2.5.0, SQL niet upgraded

26 jan 2012 17:18
#24
Misschien door de vele pogingen toch iets niet helemaal goed gegaan. Probeer eens of het helpt als je een compleet installatiepakket van 2.5 nu overzet met ftp. Volgens mij (denk ik), zitten die iconen niet in de database, dus zou toch een of meerdere bestanden kunnen zijn die niet helemaal goed overgekomen zijn.

Of even teruggaan naar de backup van 1.7.3 en dan nog een keer naar 2.5. Misschien toch iets met de tussenstap naar 1.7.4.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37096

Upgrade 1.7.3 -> 2.5.0, SQL niet upgraded

26 jan 2012 17:40
#25
Snap ook werkelijk niet waarom die map in de update zit. Zitten wel meer lege mappen in, althans alleen met de dummy index.html. Zou ik eigenlijk niet in een update willen hebben.

Maar gelukkig dat je verder bent gekomen. Kijk even bij de modules, kennelijk staan die van de updates niet gepubliceerd.
  • sovainfo
  • sovainfo's berichtenfoto
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 168

Upgrade 1.7.3 -> 2.5.0, SQL niet upgraded

26 jan 2012 20:12 - 26 jan 2012 20:19
#26

@Astrid. Misschien door de vele pogingen toch iets niet helemaal goed gegaan. Probeer eens of het helpt als je een compleet installatiepakket van 2.5 nu overzet met ftp. Volgens mij (denk ik), zitten die iconen niet in de database, dus zou toch een of meerdere bestanden kunnen zijn die niet helemaal goed overgekomen zijn.


Gedaan Astrid, ging goed zonder fouten maar nog geen twee extra iconen erbij.

@Sovainfo. gelukkig dat je verder bent gekomen. Kijk even bij de modules, kennelijk staan die van de updates niet gepubliceerd.

Wat bedoel je, bij modulebeheer? Daar zie ik niks. Op nieuw klikken ook niet.
Of bedoel je wat anders.
Laatst bewerkt 26 jan 2012 20:19 door Lazy Garfield.

Upgrade 1.7.3 -> 2.5.0, SQL niet upgraded

26 jan 2012 20:56 - 26 jan 2012 23:21
#27
Alles opgelost nu, een topic over de de nieuwe notification icons vind je hier .
Een kleinigheid is nog dat ik dit mis, zie bijlage.
In een install met de full package 2.5 zie je dat iconen verbergen trouwens ook niet.
Als je upgrade van 1.7.3 naar 2.5.0 zie je het wel, dus denk dat het blijft hangen vanuit 1.7

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Laatst bewerkt 26 jan 2012 23:21 door Lazy Garfield.
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.250 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie