Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
error 500 na restore joomla 2.5 site
29 jan 2012 21:06
Hallo forumgenoten,
Ik heb op een locale server mijn Joomla 1.5 gerestored met Akeeba. Daarna met Jupgrade 2.5 naar Joomla 2.5 gebracht en de site helemaal in orde gemaakt
Alle 1.5 extensies vervangen en alles gerepareerd, zodat de site er exact hetzelfde uitziet als op de 1.5 versie.
Alles loopt dus goed op mijn locale server (Ubuntu met XAMP 1.7.4)
Vervolgens alles met Akeeba 3.3.13 gebackuped.
Vervolgens wil ik hem overzetten naar mijn live site en ik krijg niks anders dan error 500 meldingen.
De database word wel geopend, maar verder komt hij niet
Alle mappen staan op 755 en de files staan op 644.
Ook PHP allow_URL_fopen() staat aan.
Na veel zoekpogingen kom ik niet echt verder.
Na restore van mijn oude 1.5 backup was de site weer live.
De hoster draait met Centos met PHP 5.3.8.
Alle tips zijn welkom.
Rob.
Ik heb op een locale server mijn Joomla 1.5 gerestored met Akeeba. Daarna met Jupgrade 2.5 naar Joomla 2.5 gebracht en de site helemaal in orde gemaakt
Alle 1.5 extensies vervangen en alles gerepareerd, zodat de site er exact hetzelfde uitziet als op de 1.5 versie.
Alles loopt dus goed op mijn locale server (Ubuntu met XAMP 1.7.4)
Vervolgens alles met Akeeba 3.3.13 gebackuped.
Vervolgens wil ik hem overzetten naar mijn live site en ik krijg niks anders dan error 500 meldingen.
De database word wel geopend, maar verder komt hij niet
Alle mappen staan op 755 en de files staan op 644.
Ook PHP allow_URL_fopen() staat aan.
Na veel zoekpogingen kom ik niet echt verder.
Na restore van mijn oude 1.5 backup was de site weer live.
De hoster draait met Centos met PHP 5.3.8.
Alle tips zijn welkom.
Rob.
- prin0096
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
29 jan 2012 21:14
Maak je gebruik van een .htaccess? Misschien werkt het om deze weg te halen? (deze fout heb ik al eens gemaakt)
Welke foutmeldingen krijg je precies?
Mark
Welke foutmeldingen krijg je precies?
Mark
- mark24
- Bekend met Joomla!NL
29 jan 2012 22:15
Heb je toegang tot een logbestand van je hoster? 500 meldingen kunnen heel veel betekenen en meestal krijg je uit dat logbestand wat meer info.
Andere optie als je ruimte genoeg hebt op je server en meerdere databases kunt maken:
Maak een submap in je 1.5 installatie, zet daar handmatig al je 2.5 bestanden in. Maak een nieuwe database aan en importeer daar je lokale 2.5 database. Let wel op dat je je configuration.php even aanpast aan de nieuwe situatie. Kan je even rustig kijken en als dat wel werkt, gewoon de 1.5 verwijderen, alles even een niveau naar boven slepen en je configuration.php aanpassen.
Andere optie als je ruimte genoeg hebt op je server en meerdere databases kunt maken:
Maak een submap in je 1.5 installatie, zet daar handmatig al je 2.5 bestanden in. Maak een nieuwe database aan en importeer daar je lokale 2.5 database. Let wel op dat je je configuration.php even aanpast aan de nieuwe situatie. Kan je even rustig kijken en als dat wel werkt, gewoon de 1.5 verwijderen, alles even een niveau naar boven slepen en je configuration.php aanpassen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
30 jan 2012 08:23 - 30 jan 2012 08:24
Bedankt voor je antwoord Astrid,
Ik neem even contact op met mijn hosting bedrijf en vraag de log even op.
Helaas heb ik niet genoeg ruimte om de site er 2x op te zetten (dus 2.5 in een subdir van 1.5)
Op zich een goede suggestie van je, waar ik best uit kom.
Ik ga eerst even onderhandelen met met hoster om meer ruimte. Als dat lukt ga ik deze optie zeker doen.
Ik hou je op de hoogte.
@mark24
Ik heb alle mogelijkheden van .htaccess geprobeerd (ook een keer weggehaald) en dat mag niet baten.
Groet,
Rob
Ik neem even contact op met mijn hosting bedrijf en vraag de log even op.
Helaas heb ik niet genoeg ruimte om de site er 2x op te zetten (dus 2.5 in een subdir van 1.5)
Op zich een goede suggestie van je, waar ik best uit kom.
Ik ga eerst even onderhandelen met met hoster om meer ruimte. Als dat lukt ga ik deze optie zeker doen.
Ik hou je op de hoogte.
@mark24
Ik heb alle mogelijkheden van .htaccess geprobeerd (ook een keer weggehaald) en dat mag niet baten.
Groet,
Rob
- prin0096
- Bekend met Joomla!NL
-
30 jan 2012 11:23
Ik kwam deze melding tegen in de access log van de hoster..
PHP Fatal error: require_once() [<a href='function.require'>function.require</a>]: Failed opening required 'Cache/Lite.php' (include_path='.:') in /var/www/vhosts/pvdazaanstreek.nl/httpdocs/libraries/joomla/cache/storage/cachelite.php on line 75
Hoe kan het dat ik hier op mijn locale server geen last van heb?
Ik ben benieuwd naar het antwoord.
Groeten,
Rob
PHP Fatal error: require_once() [<a href='function.require'>function.require</a>]: Failed opening required 'Cache/Lite.php' (include_path='.:') in /var/www/vhosts/pvdazaanstreek.nl/httpdocs/libraries/joomla/cache/storage/cachelite.php on line 75
Hoe kan het dat ik hier op mijn locale server geen last van heb?
Ik ben benieuwd naar het antwoord.
Groeten,
Rob
- prin0096
- Bekend met Joomla!NL
-
30 jan 2012 21:03 - 30 jan 2012 21:04Astrid schreef : Heb je toegang tot een logbestand van je hoster? 500 meldingen kunnen heel veel betekenen en meestal krijg je uit dat logbestand wat meer info.
Ik heb hem gevonden. Het blijkt het cachelite.php module in ../libraries/joomla/cache/storage te zijn.
Site opnieuw gerestored naar de live omgeving.
cachelite.php gerenamed naar cachelite.xxx
Daarna verdwijnt de error 500.
Ingelogged in de backend was mogelijk met cachelite melding (module kan niet geladen worden uiteraard)
vervolgens in de algemene instellingen/server de cach op "AAN - progressieve caching" gezet met cache afhandeling "bestand"
Foutboodschappen verdwijnen doordat de cacheafhandeling op "bestand" staat.
Vervolgens cachelite.xxx terug gerenamed naar de originele naam cachelite.php
Daarna caching op UIT gezet.
En nu werkt alles naar behoren.
- prin0096
- Bekend met Joomla!NL
-
30 jan 2012 21:06
Fijn dat je het hebt gevonden.
Bedankt voor het terugkoppelen.
Bedankt voor het terugkoppelen.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
- Algemeen Moderator
Tijd voor maken pagina: 0.721 seconden