Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Hostnet installatie Joomla!
16 feb 2012 12:02
Hallo !
Ik heb van de week een hostingpakket en domeinnaam bij hostnet afgesloten en wil graag Joomla gebruiken om een website op te bouwen en te beheeren. Mijn ervaring op dit gebied is nihil dus ik begin maar meteen onbeschaamd met een hulpvraag.
Iemand die mij kan ondersteunen bij het handmatig installeren van Joomla?
Ik heb inmiddels:
- Joomla gedownload
- Filezilla gedownload
- een MSQL database aangemaakt
- Joomla via de FTP overgezet naar hostnet
Als ik nu naar mijn domein ga geeft hij aan dat er geen hosting bestaat, toch zie ik in mijn control panel dat hij op active staat.
Iemand een suggestie, helpende hand?
Groet,
Stephan
Ik heb van de week een hostingpakket en domeinnaam bij hostnet afgesloten en wil graag Joomla gebruiken om een website op te bouwen en te beheeren. Mijn ervaring op dit gebied is nihil dus ik begin maar meteen onbeschaamd met een hulpvraag.
Iemand die mij kan ondersteunen bij het handmatig installeren van Joomla?
Ik heb inmiddels:
- Joomla gedownload
- Filezilla gedownload
- een MSQL database aangemaakt
- Joomla via de FTP overgezet naar hostnet
Als ik nu naar mijn domein ga geeft hij aan dat er geen hosting bestaat, toch zie ik in mijn control panel dat hij op active staat.
Iemand een suggestie, helpende hand?
Groet,
Stephan
- spNza
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
16 feb 2012 12:33
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Heb je hier al gekeken?
Heb je hier al gekeken?
- Lazy Garfield
- Vaste bezoeker van Joomla!NL
16 feb 2012 16:17
Hai,
super zo'n snelle reply. Ja daar had ik al gekeken en zover ik kan overzien heb ik alle stappen genomen die noodzakelijk zijn om het installatiescherm tevoorschijn te toveren. Alleen ik krijg de melding dat er geen hosting actief is. Heb inmiddels de helpdesk al aangeschreven. Wacht even af.
super zo'n snelle reply. Ja daar had ik al gekeken en zover ik kan overzien heb ik alle stappen genomen die noodzakelijk zijn om het installatiescherm tevoorschijn te toveren. Alleen ik krijg de melding dat er geen hosting actief is. Heb inmiddels de helpdesk al aangeschreven. Wacht even af.
- spNza
- Nieuw op Joomla!NL
16 feb 2012 17:49
Mag ik nog een beginnersvraag stellen?
moet ik de uitgepaktee map op de server zetten met alles in 1 map of de onderliggende mappen?
dus een uitgepakte Joomla map of al die losse mappen zoals plugin/admin etc.
Dank!
Stephan
moet ik de uitgepaktee map op de server zetten met alles in 1 map of de onderliggende mappen?
dus een uitgepakte Joomla map of al die losse mappen zoals plugin/admin etc.
Dank!
Stephan
- spNza
- Nieuw op Joomla!NL
16 feb 2012 18:34
Je moet de zip uitpakken en dan alle losse mappen en bestanden in de daarvoor bestemde map op je server zetten. Waarschijnlijk heb je instructies hiervoor van je hoster gekregen. (is vaak public_html of httpdocs).
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
16 feb 2012 19:06
Dank,
Heb de uitgepakte mappen in de httpdocs gedropt. Nu maar even afwachten wat hostnet aangeeft als reden dat er staat dat het domein geen hosting actief heeft.
Fijne avond,
stephan
Heb de uitgepakte mappen in de httpdocs gedropt. Nu maar even afwachten wat hostnet aangeeft als reden dat er staat dat het domein geen hosting actief heeft.
Fijne avond,
stephan
- spNza
- Nieuw op Joomla!NL
16 feb 2012 19:12
Kijk ff of er een index.html in de httpdocs staat en verwijder die dan. Grote kans dat het dan werkt.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
17 feb 2012 11:25
Die stond er inderdaad en nadat ik deze verwijderd heb krijg ik nu de melding error occured - 403 forbidden.
Moet ik die index vervangen door een andere index?
Groet,
stephan
Moet ik die index vervangen door een andere index?
Groet,
stephan
- spNza
- Nieuw op Joomla!NL
17 feb 2012 11:28
Geef of even je url of maak een screendumpje van alles wat nu in je httpdocs staat. Kan deze melding zo niet verklaren.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
17 feb 2012 11:41 - 17 feb 2012 11:45- spNza
- Nieuw op Joomla!NL
17 feb 2012 11:45- spNza
- Nieuw op Joomla!NL
17 feb 2012 11:46 - 17 feb 2012 11:48Je bent de helft vergeten! Ook de bestanden die onderaan staan als je Joomla uitpakt moet je overzetten.en dan alle losse mappen en bestanden
En ik vermoed dat de bestanden die er nu staan van je hoster zijn, dus haal ze ff naar je computer en verwijder ze dan van de server.
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Login of registreer om deze te zien.
En of dit is geen 2.5 of je bent een aantal mappen vergeten over te zetten. Mis iig de map cli
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
Tijd voor maken pagina: 0.798 seconden