Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Problemen bij installatie
17 feb 2012 14:59
Beste allemaal,
Ik heb van de week een template gekocht bij siteground, dit is allemaal prima gegaan, maar nu heb ik al een paar keer geprobeerd Joomla te installeren.
Eerst krijg ik de fout: "No configuration file found and no installation code available. Exiting..."
Ik heb gelezen dat je dan je configuration.php moet aanpassen, dit heb ik gedaan. Na het uploaden naar de ftp krijg ik mijn site wel te zien, maar als ik backend probeer in te loggen krijg ik de melding: "500 - An error has occurred."
Ik heb de privileges van de mappen: Administrator, cache, tmp en logs al aangepast naar 775 maar ik blijf de melding houden.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Het is nogal frustrerend.
Alvast bedankt,
Arne
Ik heb van de week een template gekocht bij siteground, dit is allemaal prima gegaan, maar nu heb ik al een paar keer geprobeerd Joomla te installeren.
Eerst krijg ik de fout: "No configuration file found and no installation code available. Exiting..."
Ik heb gelezen dat je dan je configuration.php moet aanpassen, dit heb ik gedaan. Na het uploaden naar de ftp krijg ik mijn site wel te zien, maar als ik backend probeer in te loggen krijg ik de melding: "500 - An error has occurred."
Ik heb de privileges van de mappen: Administrator, cache, tmp en logs al aangepast naar 775 maar ik blijf de melding houden.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Het is nogal frustrerend.
Alvast bedankt,
Arne
- Cahjo
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
17 feb 2012 15:07 - 17 feb 2012 15:46
Hallo Cahjo,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Wat gaat er nu precies fout? Je zegt: 'nu heb ik al een paar keer geprobeerd Joomla te installeren.', maar je spreekt ook over een template. Heb je een probleem met de installatie van Joomla of met de installatie van de template?
Wanneer het de template betreft, is de template geschikt voor Joomla 2.5?
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Wat gaat er nu precies fout? Je zegt: 'nu heb ik al een paar keer geprobeerd Joomla te installeren.', maar je spreekt ook over een template. Heb je een probleem met de installatie van Joomla of met de installatie van de template?
Wanneer het de template betreft, is de template geschikt voor Joomla 2.5?
Groetjes , George
www.itsynergy.nl - KvK 54485886 te Rotterdam
www.itsynergy.nl - KvK 54485886 te Rotterdam
- GeorgeV.
- Joomla!NL vriend(in)
17 feb 2012 16:33
Beste George,
Excuses voor de onduidelijkheid. Ik had nog niks geïnstalleerd op mijn site, een template gekocht met het Joomla pakket erbij en die probeer ik te installeren.
Ik heb dus Joomla geïnstalleerd, en dan krijg ik die meldingen.
Hopelijk heb ik zo meer info gegeven
Excuses voor de onduidelijkheid. Ik had nog niks geïnstalleerd op mijn site, een template gekocht met het Joomla pakket erbij en die probeer ik te installeren.
Ik heb dus Joomla geïnstalleerd, en dan krijg ik die meldingen.
Hopelijk heb ik zo meer info gegeven
- Cahjo
- Nieuw op Joomla!NL
17 feb 2012 17:26
Ik neem aan dat je bij je hoster versie 2.5 kunt installeren?
Heb je al eens geprobeerd om een "normaal" joomla installatiepakket te gebruiken i.p.v. een voorbeeldinstallatie van siteground.
Maprechten moeten op 755 staan.
Als je zelf je configuration.php hebt aangepast zou het ook nog kunnen zijn dat je hem niet goed op hebt geslagen. Kladblok en opslaan als ANSI zou misschien ook nog kunnen helpen.
Heb je al eens geprobeerd om een "normaal" joomla installatiepakket te gebruiken i.p.v. een voorbeeldinstallatie van siteground.
Deze melding komt doordat er of geen map installation op je server staat en geen configuration.php, of geen configuration.php of een map installation samen met een configuration.php.No configuration file found and no installation code available. Exiting...
Maprechten moeten op 755 staan.
Als je zelf je configuration.php hebt aangepast zou het ook nog kunnen zijn dat je hem niet goed op hebt geslagen. Kladblok en opslaan als ANSI zou misschien ook nog kunnen helpen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
17 feb 2012 18:28
Beste Astrid,
Bedankt voor je reactie, ja heb ik al gedaan, en toen kreeg ik dezelfde melding:
Ik zal eens kijken hoe het werkt als ik het ANSI opsla.
Zou het ook aan mijn host of database kunnen liggen?
Groetjes
Bedankt voor je reactie, ja heb ik al gedaan, en toen kreeg ik dezelfde melding:
No configuration file found and no installation code available. Exiting...
Ik zal eens kijken hoe het werkt als ik het ANSI opsla.
Zou het ook aan mijn host of database kunnen liggen?
Groetjes
- Cahjo
- Nieuw op Joomla!NL
- Cahjo
- Nieuw op Joomla!NL
18 feb 2012 17:49
En heeft dat je probleem opgelost?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Tijd voor maken pagina: 0.751 seconden