Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Na upgrade 1.7.2 => 2.5.1 blanke pagina in de backend
18 feb 2012 13:43
Hallo forumleden,
Ik ben blij met het nieuwe forum, ziet er goed uit. Ik ben dus nieuw hier en knutsel sinds kort met Joomla!.
Nu heb ik onlangs een upgrade gedaan van 1.7.2 => 2.5.1 en sindsdien krijg ik na het inloggen op de backend een blanke pagina, zonder enige melding. Ik kan dus niet meer in mijn sitebeheer.
Ik dacht het op te lossen door een restore te doen naar 1.7.2 maar helaas maakte dat niet uit.
Mijn site, erwinrijsenbrij.nl draait aan de frontend verder prima.
Heeft iemand een suggestie
Ik ben blij met het nieuwe forum, ziet er goed uit. Ik ben dus nieuw hier en knutsel sinds kort met Joomla!.
Nu heb ik onlangs een upgrade gedaan van 1.7.2 => 2.5.1 en sindsdien krijg ik na het inloggen op de backend een blanke pagina, zonder enige melding. Ik kan dus niet meer in mijn sitebeheer.
Ik dacht het op te lossen door een restore te doen naar 1.7.2 maar helaas maakte dat niet uit.
Mijn site, erwinrijsenbrij.nl draait aan de frontend verder prima.
Heeft iemand een suggestie
- erwinrij
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
18 feb 2012 15:36
Wat je kunt doen is het volgende:
1. Download een Joomla 1.7.5 Full-pakket. Pak dat uit. Verwijder de map 'Installation' en upload vervolgens alles over de mappen en bestanden van je website heen. Nu is je website weer een goede Joomla 1.7.5 site.
als het goed is zou je dan je back-end weer moeten krijgen.
2. Update eerst alle extensies naar de meest recente versie. Dus modules, componenten en plugins.
3. Download Akeeba AdminTools en installeer deze op je website.
4. Voer de upgrade van 1.7 naar 2.5 uit via de knop van AdminTools in de back-end.
En anders is het belangrijk te weten hoe je je restore naar 1.7.2 hebt gedaan.
Als dat een restore van een Akeeba-backup is, zou je je hele website weer goed terug moeten krijgen.
1. Download een Joomla 1.7.5 Full-pakket. Pak dat uit. Verwijder de map 'Installation' en upload vervolgens alles over de mappen en bestanden van je website heen. Nu is je website weer een goede Joomla 1.7.5 site.
als het goed is zou je dan je back-end weer moeten krijgen.
2. Update eerst alle extensies naar de meest recente versie. Dus modules, componenten en plugins.
3. Download Akeeba AdminTools en installeer deze op je website.
4. Voer de upgrade van 1.7 naar 2.5 uit via de knop van AdminTools in de back-end.
En anders is het belangrijk te weten hoe je je restore naar 1.7.2 hebt gedaan.
Als dat een restore van een Akeeba-backup is, zou je je hele website weer goed terug moeten krijgen.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
18 feb 2012 15:45
Hoi Wouter,
Bedankt voor je reactie. Sorry maar mijn uitleg was niet helemaal volledig. Ik heb de upgrade en restore gedaan d.m.v. het beheerpanel van mijn provider en na de restore van 1.7.2 heb ik opnieuw de upgrade naar 2.5.1 gedaan.
Gelet op jouw antwoord zou ik dus een fullpackage moeten gebruiken van 2.5.1. Ik zal hier naar kijken en kom er nog op terug.
thanks erwin
Bedankt voor je reactie. Sorry maar mijn uitleg was niet helemaal volledig. Ik heb de upgrade en restore gedaan d.m.v. het beheerpanel van mijn provider en na de restore van 1.7.2 heb ik opnieuw de upgrade naar 2.5.1 gedaan.
Gelet op jouw antwoord zou ik dus een fullpackage moeten gebruiken van 2.5.1. Ik zal hier naar kijken en kom er nog op terug.
thanks erwin
- erwinrij
- Nieuw op Joomla!NL
18 feb 2012 16:57
Nee Erwin,
Ik schreef een Full-package van 1.7.5
Verder moet je dan eerst all je gebruikte extensies updaten voordat je naar Joomla 2.5.1 upgrade via AdminTools.
Ik schreef een Full-package van 1.7.5
Verder moet je dan eerst all je gebruikte extensies updaten voordat je naar Joomla 2.5.1 upgrade via AdminTools.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
18 feb 2012 17:14
Hallo Wouter,
Bedankt voor je reactie.
Uit je antwoord maak ik op dat het probleem te maken heeft met een of meerdere componenten, modules of plugins die niet 2.5.1 compatibel zijn. Ondanks dat ik deze eerst geupdated had sluit ik niet uit dat ik een van deze over het hoofd heb gezien.
Ik ga er mee aan de slag. thanks
Bedankt voor je reactie.
Uit je antwoord maak ik op dat het probleem te maken heeft met een of meerdere componenten, modules of plugins die niet 2.5.1 compatibel zijn. Ondanks dat ik deze eerst geupdated had sluit ik niet uit dat ik een van deze over het hoofd heb gezien.
Ik ga er mee aan de slag. thanks
- erwinrij
- Nieuw op Joomla!NL
18 feb 2012 18:46
Ik heb de bestanden van versie 1.7.5 overgezet maar krijg nog steeds een blankepagina na de login
- erwinrij
- Nieuw op Joomla!NL
18 feb 2012 19:03
Zo te zien heb je weinig extra's op je site. Ik zie alleen Phoca Gallery en die zou volgens mij bij een verouderde versie geen backend error moeten geven zoals jij die nu krijgt.
Login werkt verder goed, tenminste ik krijg netjes een foutmelding als ik zomaar iets invul.
Enige dat ik kan bedenken is of zelf kijken in de server logs (als dat kan bij je hoster) of je hoster raadplegen en vragen of die iets in de logs kan zien.
Login werkt verder goed, tenminste ik krijg netjes een foutmelding als ik zomaar iets invul.
Enige dat ik kan bedenken is of zelf kijken in de server logs (als dat kan bij je hoster) of je hoster raadplegen en vragen of die iets in de logs kan zien.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
22 feb 2012 16:12
Ik heb mijn provider er naar laten kijken en zij vertellen mij het volgende;
Wij zijn erachter gekomen dat het probleem waarschijnlijk ligt bij de component 'com_cpanel'. Is het een probleem als dit component wordt verwijderd?
Ik weet niet precies wat dit component doet en ik denk niet dat deze zomaar verwijderd kan worden.
Heeft iemand een advies?
Wij zijn erachter gekomen dat het probleem waarschijnlijk ligt bij de component 'com_cpanel'. Is het een probleem als dit component wordt verwijderd?
Ik weet niet precies wat dit component doet en ik denk niet dat deze zomaar verwijderd kan worden.
Heeft iemand een advies?
- erwinrij
- Nieuw op Joomla!NL
22 feb 2012 17:35
Het is sowieso een core joomla component die de backend regelt. Dus die kan je NIET verwijderen. Hooguit overschrijven met eentje uit een installatiepakket.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
23 feb 2012 10:00
Hallo Astrid,
Bedankt voor je reactie en bijdrage. Ik had al zo'n vermoeden en heb het overschrijf trucje al uit geprobeerd maar helaas nog geen positief resultaat. Maar ik weet nu wel in welke hoek ik moet zoeken. Ik hou je op de hoogte.
Gr. Erwin
Bedankt voor je reactie en bijdrage. Ik had al zo'n vermoeden en heb het overschrijf trucje al uit geprobeerd maar helaas nog geen positief resultaat. Maar ik weet nu wel in welke hoek ik moet zoeken. Ik hou je op de hoogte.
Gr. Erwin
- erwinrij
- Nieuw op Joomla!NL
09 mrt 2012 13:57
Hallo mensen,
Ik heb het probleem opgelost en zal ff toelichten:
Toen ik begon met deze site werkte ik met Joomla! 1.5 en later met 1.6. Na 1.6 ben ik gaan werken met Akeeba backup free en bij de update naar Joomla! 2.5 had ik deze geupdate naar versie 3.4.
Akeeba backup free 3.4 bleek een probleem te hebben met oude bestanden van Joomla versie 1.5.
De oplossing was om alle bestanden van Akeeba in de map componenten en administrator\componenten te verwijderen.
Ik heb het probleem opgelost en zal ff toelichten:
Toen ik begon met deze site werkte ik met Joomla! 1.5 en later met 1.6. Na 1.6 ben ik gaan werken met Akeeba backup free en bij de update naar Joomla! 2.5 had ik deze geupdate naar versie 3.4.
Akeeba backup free 3.4 bleek een probleem te hebben met oude bestanden van Joomla versie 1.5.
De oplossing was om alle bestanden van Akeeba in de map componenten en administrator\componenten te verwijderen.
- erwinrij
- Nieuw op Joomla!NL
09 mrt 2012 16:07
Fijn dat het toch gelukt is en dank je wel voor de terugkoppeling.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
Tijd voor maken pagina: 0.784 seconden