Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Upgrade 1.5 naar 1.7 of 2.5: problemen menu/content items
20 feb 2012 17:17
Om de upgrade van een 1.5 site te testen heb ik deze middels een Akeeba back-up gemigreerd naar een XAMPP omgeving. Tot zover alles prima.
Middels component jUpgrade een upgrade uitgevoerd naar 1.7 en 2.5 maar in beide gevallen slaagt de upgrade, maar is relatie menu/content items behoorlijk door de war. Er staan willekeurige items op de frontpage en menu items verwijzen niet meer naar de juiste content items (in de meeste gevallen helemaal niet meer naar een bestaand content item). Wat kan er mis gegaan zijn?
Middels component jUpgrade een upgrade uitgevoerd naar 1.7 en 2.5 maar in beide gevallen slaagt de upgrade, maar is relatie menu/content items behoorlijk door de war. Er staan willekeurige items op de frontpage en menu items verwijzen niet meer naar de juiste content items (in de meeste gevallen helemaal niet meer naar een bestaand content item). Wat kan er mis gegaan zijn?
- jantje88
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
-
20 feb 2012 17:21
Hallo,
Allereerst van harte welkom op het forum namens het hele Joomla!NL-team!
Is je template geschikt voor 2.5?
Zijn de extensies geschikt voor 2.5?
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
-
- Algemeen Moderator
-
20 feb 2012 21:50 - 20 feb 2012 21:53Nee, maar in 2.5 gebruik ik de beez template. Er zijn wat extensions die niet compatible zijn met 1.7/2.5, dat klopt. De site wordt echter "gewoon" weergegeven, maar menu items verwijzen of naar een andere content item of de verwijzing werkt helemaal niet. Kan dit iets te maken hebben met niet geschikte extensions?Jelle.D schreef : Hallo,
Wanneer ik in de geupgrade 2.5 omgeving in de backend ga kijken bij de menu items zie ik dat er bij "Select Article" het verkeerde artikel geselecteerd is. Dit verklaard natuurlijk waarom de verwijzingen in het menu niet kloppen, maar niet waarom dit zo gekomen is..
Laatst bewerkt 20 feb 2012 21:53 door jantje88.
- jantje88
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
-
20 feb 2012 21:54 - 20 feb 2012 21:55Oké,Kan dit iets te maken hebben met niet geschikte extensions?
Dat zou best eens kunnen dus loop ze even na of er updates zijn voor 2.5 of verwijderen.
EDIT: Ik zie dat je bericht is aangepast.
Opgelost dan?
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
Laatst bewerkt 20 feb 2012 21:55 door Jelle.
- Jelle
-
- Algemeen Moderator
-
23 feb 2012 16:36Nee, helaas niet. Alle extensions verwijderd voordat ik de upgrade middels jUpdate uitvoer. Nog steeds dezelfde problemen, verwijzingen in het menu naar de content items zijn volledig verwisseld of volledig corrupt geraakt.Jelle.D schreef :
Oké,Kan dit iets te maken hebben met niet geschikte extensions?
Dat zou best eens kunnen dus loop ze even na of er updates zijn voor 2.5 of verwijderen.
EDIT: Ik zie dat je bericht is aangepast.
Opgelost dan?
Naast verwijderen van extensions heb ik een standaard breez template geselecteerd overigens.
- jantje88
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
-
Tijd voor maken pagina: 0.991 seconden