Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Meerdere versies tegelijk draaien

21 feb 2012 19:54
Volgens mij kan het wel maar toch voor de zekerheid:

Ik heb op mijn hoofddomein riddersvandeijssel.nl een 1.5 versie draaien.
Ik heb een subdomein geregistreerd genaamd test.riddersvandeijssel.nl

Kan ik dit test.riddersvandeijssel.nl onder 2.5 gaan draaien.

Doel is beetje ervaring op te doen en daarna de hoofdsite over van 1.5 (via 1.7)naar 2.5.

Met andere woorden, kan een subdomein een andere versie hebben dan het primaire domein ???

Dank
Henk
  • Francoo
  • Francoo's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

21 feb 2012 20:28
Zal mogelijk afhangen van je Hoster maar bij mij moet ik voor een subdomein een aparte joomla versie installeren, het maakt niet uit welke en die mag afwijken van de andere.

Jan
  • jan
  • jan's berichtenfoto
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL

21 feb 2012 20:36
OK. ik heb al een nieuwe db aangemaakt. De joomla files staan op de site en kan ik starten installeren. Heb ook voor het subdomein een aparte map gemaakt (test). De installatie van de andere joomla versie in het subdomein is helemaal gescheiden van de oorspronkelijke ???

Henk
  • Francoo
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

21 feb 2012 20:47
Uit je reactie maak ik op dat je de Joomla bestanden niet onder de directory Subdomein hebt staan? Bij mijn Hoster is e.e.a. recent gewijzigd. Voorheen moet is ik een nieuwe directory maken onder directory Subdomains/httpdocs/, nu is dat veranderd en moet ik onder de standaard directory httpdocs/ een nieuwe directory maken van het subdomein en daar de Joomal installatie bestanden plaatsen. Zo zie je maar dat dit nogal kan verschillen dus niet zo eenduidig een antwoord op je vraag te geven. Van je Hoster mag je daaromtrent een instructie verwachten.
Aandachtspunt bij mij was wel dat, niet altijd, het configuratie.php bestand van het hoofd domein werd gewijzigd. Daar maak ik nu eerst een kopie van, het is ook aan te bevelen een recente backup van je site te hebben.

Jan
  • jan
  • jan's berichtenfoto

21 feb 2012 20:58
Backupje gemaakt en toen maar geprobeerd.

Nieuwe db aangemaakte via backend provider. Daar aangegeven dat alles in sub directory moet. Deze valt dus in de mappenstructuur van je hoofddomein. Dus var/www/html/ hoofddomein en var/www/html/test voor subdomein test.riddersvandeijssel.nl

Daarna in test de bestanden van joomla 2.5 geplaatst en geïnstalleerd.
Tot nu werkt dit prima.
  • Francoo
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.742 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie