Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
foutmelding 2 installatie.
29 feb 2012 14:36
hallo,
ik begin net met joomla 2.5 nu heb ik opnieuw xampp op mijn pc gezet, maar helaas lukt de installatie niet. ik krijg als ik bij stap 4 verder wil dit boven in beeld te zien.:
Er kan geen verbinding worden gemaakt met de database. Foutnummer: 2
wat moet ik hier aan doen ?
alvast bedankt voor de hulp
ik begin net met joomla 2.5 nu heb ik opnieuw xampp op mijn pc gezet, maar helaas lukt de installatie niet. ik krijg als ik bij stap 4 verder wil dit boven in beeld te zien.:
Er kan geen verbinding worden gemaakt met de database. Foutnummer: 2
wat moet ik hier aan doen ?
alvast bedankt voor de hulp
- JPShowtrade
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
29 feb 2012 14:38
Als je http://localhost intypt krijg je dan links een menu-item phpmyadmin en werkt dat?
En wat vul je in bij je database gegevens?
En wat vul je in bij je database gegevens?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
29 feb 2012 14:44
menu php werkt en dit vul ik in:
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Login of registreer om deze te zien.
- JPShowtrade
- Nieuw op Joomla!NL
29 feb 2012 14:49
Als je dan ook databases te zien krijgt achter dat menu-item dan snap ik het niet.
Ervan uitgaande dat je wachtwoordveld ook echt leeg is, zoals in je screenshot, dan zou het gewoon moeten werken.
Ervan uitgaande dat je wachtwoordveld ook echt leeg is, zoals in je screenshot, dan zou het gewoon moeten werken.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
29 feb 2012 14:52
ik zie nu wel dat bij php gegevens staat dat ik geen recht heb om een nieuwe data base aan te maken ... kan dit er iets mee te maken hebben ?
- JPShowtrade
- Nieuw op Joomla!NL
29 feb 2012 14:56
Huh? Nog nooit meegemaakt met xampp. Kijk eens in phpmyadmin bij tabblad privileges. Staan als het goed is twee users. User root kiezen en editten, dan kan je die alle rechten geven als het goed is.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
29 feb 2012 15:04
ik kan privileges niet vinden waar staat dat? ook staat er bij gebruiker al : root@localhost.
kan ik de database die ik eerder al ( verkeerd heb aan gemaakt niet via C://xampp verwijderen ?
en zo ja waar kan dat staan ?
kan ik de database die ik eerder al ( verkeerd heb aan gemaakt niet via C://xampp verwijderen ?
en zo ja waar kan dat staan ?
- JPShowtrade
- Nieuw op Joomla!NL
29 feb 2012 15:15
map xampp/mysql/data
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
Tijd voor maken pagina: 0.699 seconden