Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Installeren joomla 2.5

Installeren joomla 2.5

29 feb 2012 21:35
Hi,

Ben nieuwe en dus onervaren gebruiker. Ik heb 2.5 gedownload maar zie nergens een exe file. De bedoeling is om deze versie op mijn PC te zetten on te oefenen.
Iemand een simpele oplossing voor een sim... ziel
  • chock
  • chock's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

Installeren joomla 2.5

29 feb 2012 21:59
Dag Chock

De start is niet echt simpel want Joomla kent geen exe bestand en wordt geinstalleerd op een server. Dus moet je van je computer ook een server maken (zoals je aangaf alleen voor intern gebruik. Daarvoor heb je verschillende programma's 2 bekende zijn Xampp en Wamp. Zodra jij je computer als server kunt gebruiken dan moet je eerst een (lege) database maken en daarna Joomla installeren. Kijk ook eens www.joomlacursus.be/joomla-15/joomla-installeren.html en er zullen zeker meer sites zijn. Let op men gaat vaak uit van installatie bij een hoster dat gaat anders dan op je eigen computer. Om wat te experimenteren zou je eerst eens met Bitnami kunnen oefenen die een eigen installer heeft zie: bitnami.org/stack/joomla

Jan
  • jan
  • jan's berichtenfoto
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL

Installeren joomla 2.5

29 feb 2012 22:04
Ok bedankt. Dan kan ik beter op de echte server een subdomein aanmaken en daar op installeren, denk ik
  • chock
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

Installeren joomla 2.5

29 feb 2012 22:38
Onderzoek eerst of je hoster Joomla ondersteunt!

Jan
  • jan
  • jan's berichtenfoto

Installeren joomla 2.5

29 feb 2012 22:41
Dat doet het. Er draait op het hoofddomein al een website met joomla 1.5
  • chock
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

Installeren joomla 2.5

01 mrt 2012 10:43
Geen probleem lijkt me dan om op een subdomein 2.5 te installeren. Het hoofddomein zou bij voorkeur ook ge-update mogen worden maar zowel de template als de extra componenten/plugins moeten dan aangepast worden.

succes, Jan
  • jan
  • jan's berichtenfoto

Installeren joomla 2.5

01 mrt 2012 14:20
Hoi Jan,

Bedankt voor je snelle reacties. Ik begrijp dat ik een programma als bijvoorbeeld filezilla kan gebruiken om joomla te downloaden op de server. Weet jij waar ik uitleg hierover kan vinden ?

VrGr,

Cees
  • chock
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

Installeren joomla 2.5

01 mrt 2012 15:58
Dag Cees

Hierbij hoe het voor mij werkt;
- Inloggen bij de Host
- subdomein maken (bij mij wordt er dan een subdirectory met die naam gemaakt in de "root"directory /httpdocs)
- nieuwe database toevoegen
Als dat gelukt is:
- met filezilla alle uitgepakte Joomla bestanden kopiëren naar de subdirectory
- als ik daarna via mijn browser naar (naam) subdomein.(naam) hoofddomein ga dan start de installatie van Joomla
- en kom je al in het begin van de installatie uit bij het invoeren van de naam en eventueel wachtwoord van de database die je bij je Host gemaakt hebt.
- als het allemaal goed gaat dan krijg je ook nog het invoeren van de FTP laag, die is gelijk aan die je gebruikt voor Filezilla.
- Als afsluiting krijg je het bericht om de map "Installatie"te verwijderen voordat je verder gaat. Ik kies er altijd voor om de naam van die map te wijzigen, want als ik Joomla opnieuw wil installeren hoef ik alleen maar de oude naam terug te zetten en het bestand configuration.php te verwijderen of te hernoemen.

Jan
  • jan
  • jan's berichtenfoto
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.664 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie