Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
The requested URL /joomla was not found on this server.
04 mrt 2012 14:10
Hoi,
Ik ben bezig met het maken van een website voor een bedrijf. Aangezien ik mijn web host de mogelijkheid geeft om een extra database aan te maken, heeft het betreffende bedrijf een extra databases aangemaakt via hun phpadmin.
Via filezilla heb ik de Joomla 2.5 installatie bestanden op de server van het bedrijf gezet(hiervoor heb ik hun inloggegevens gekregen). Nu wil ik starten met de installatie van joomla via naambedrijf.nl/joomla. Ik krijg echter de volgende melding:
Heeft iemand tips voor mij wat te doen?
Alvast bedankt.
Ellen
Ik ben bezig met het maken van een website voor een bedrijf. Aangezien ik mijn web host de mogelijkheid geeft om een extra database aan te maken, heeft het betreffende bedrijf een extra databases aangemaakt via hun phpadmin.
Via filezilla heb ik de Joomla 2.5 installatie bestanden op de server van het bedrijf gezet(hiervoor heb ik hun inloggegevens gekregen). Nu wil ik starten met de installatie van joomla via naambedrijf.nl/joomla. Ik krijg echter de volgende melding:
Heeft iemand tips voor mij wat te doen?
Alvast bedankt.
Ellen
- Ellen
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
04 mrt 2012 14:13
Hallo Ellen,
Probeer het eens met:
www.naambedrijf.nl/index.php
Mocht de installatie in een aparte map staan, dan kun je het als volgt proberen:
www.naambedrijf.nl/mapnaam/index.php
Probeer het eens met:
www.naambedrijf.nl/index.php
Mocht de installatie in een aparte map staan, dan kun je het als volgt proberen:
www.naambedrijf.nl/mapnaam/index.php
- Otto
- Bezoeker
04 mrt 2012 14:13
In welke map op de ftp heb je Joomla gezet.
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van dit forum eens. www.paradisehosting.nl | KvK nummer: 08138792 Oost Nederland | Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
|
- webbiertje
- Joomla!NL vriend(in)
04 mrt 2012 14:16
Ik heb de map joomla direct op de server geplaatst. Ook heb ik het geprobeerd door alle losse bestanden van Joomla direct op de server te plaatsen. Beide werken niet.
- Ellen
- Nieuw op Joomla!NL
04 mrt 2012 14:18
Heb ik ook al geprobeerd. Werkt jammer genoeg ook niet.
Het vreemde is dat ik geen problemen heb met mijn eigen website. Ik heb hier ook geprobeerd Joomla op te installeren dit gaf geen problemen, was alleen gestopt met de installatie omdat ik zelf geen extra databases kan aanmaken.
Het vreemde is dat ik geen problemen heb met mijn eigen website. Ik heb hier ook geprobeerd Joomla op te installeren dit gaf geen problemen, was alleen gestopt met de installatie omdat ik zelf geen extra databases kan aanmaken.
- Ellen
- Nieuw op Joomla!NL
04 mrt 2012 14:21
Ja, maar in welke map in de ftp heb je dat gedaan. Bijvoorbeeld de map httpdocs,www, public_html.
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van dit forum eens. www.paradisehosting.nl | KvK nummer: 08138792 Oost Nederland | Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
|
- webbiertje
- Joomla!NL vriend(in)
04 mrt 2012 14:37
Ik ben nog niet zo bekend in de HTML/php wereld dus weet niet precies wat je bedoeld.
In de bijlage een afbeelding van filezilla waarin ik de map Joomla heb versleept. Misschien helpt je dit?
Op mijn eigen website werkt domeinnaam.nl/joomla wel. Ik heb echter wel een ander mappen structuur (map img, css, js etc)
Bedankt in iedergeval voor je moeite.
In de bijlage een afbeelding van filezilla waarin ik de map Joomla heb versleept. Misschien helpt je dit?
Op mijn eigen website werkt domeinnaam.nl/joomla wel. Ik heb echter wel een ander mappen structuur (map img, css, js etc)
Bedankt in iedergeval voor je moeite.
- Ellen
- Nieuw op Joomla!NL
04 mrt 2012 14:43
Als je de map domains opent, wat zie je daar? Wat ik kan zien is dat de map Joomla niet in de juiste map op je ftp staat.
|
- webbiertje
- Joomla!NL vriend(in)
04 mrt 2012 14:47
Ik begrijp het! De map joomla moet inderdaad onder domain staan. Bedankt voor je hulp.
Ondertussen heb ik de offline versie met Xamp ook aan de praat gekregen, dus ik kan eindelijk beginnen!
Ondertussen heb ik de offline versie met Xamp ook aan de praat gekregen, dus ik kan eindelijk beginnen!
- Ellen
- Nieuw op Joomla!NL
04 mrt 2012 15:51
Hallo Ellen,
Namens het Joomla!NL team heet ik je nog even van harte welkom op dit forum.
Is deze vraag beantwoord?
Mochten er nieuwe vragen komen kan je altijd een nieuwe topic openen.
Kunnen we dus deze topic sluiten?
Namens het Joomla!NL team heet ik je nog even van harte welkom op dit forum.
Is deze vraag beantwoord?
Mochten er nieuwe vragen komen kan je altijd een nieuwe topic openen.
Kunnen we dus deze topic sluiten?
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
- Algemeen Moderator
Tijd voor maken pagina: 0.691 seconden