Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Versie bugje in admin panel / languages

07 mrt 2012 02:24
Hey folks,

Net geupgraded naar 2.5.2 nadat ik de melding in mijn mailbox kreeg van installatron. Updaten ging perfect zoals gewoonlijk. Echter bij inloggen in het admin pannel nu geeft de knop die de versie controleert aan "Joomla! 2.5.1Update Nu". Echter in installatron kan is echter zichtbaar dat er wel degelijk bijgewerkt werd naar 2.5.2. Wie moet ik nu geloven? Als ik op de knop klik wordt ik naar de versie pagina verwezen met een link naar de update extension.xml die volgende inhoud weergeeft.

Joomla! 1.7
Joomla! 1.7 CMS
joomla
file
1.7.0
www.joomla.org/

joomlacode.org/gf/download/frsrelease/15...to_1.7.0_Package.zip

stable

Sam Moffatt
sammoffatt.com.au
Testing

Joomla! 2.5
Joomla! 2.5 CMS
joomla
file
2.5.1
www.joomla.org/

joomlacode.org/gf/download/frsrelease/16...e-Update_Package.zip

stable

Sam Moffatt
sammoffatt.com.au
Testing

Joomla! 2.5
Joomla! 2.5 CMS
joomla
file
2.5.1
www.joomla.org/

joomlacode.org/gf/download/frsrelease/16...le-Patch_Package.zip

stable

Sam Moffatt
sammoffatt.com.au
Testing

Een bijkomend vraagje is dat ik na een upgrade steeds standaard de engelse versie terugkrijg en ik manueel het up-to-date language pack moet installeren. Niet dat dat zo'n ramp is (ben begonnen met de engelse versie), mijn "probleem" is dat ik nu reeds volgens de langauge manager met 3 English (United Kingdom) languages zit voor admin & site. Via FTP is echter duidelijk maar 1 en-GB folder. Weet iemand wat hier ook gaande is?
  • Ch3vr0n
  • Ch3vr0n's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker

07 mrt 2012 13:56
Hi Ch3vr0n,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.

Ben niet zo'n fan van Installatron. Maar welke versie staat er in de footer van je administrator pagina's?
En je moet idd nog even het laatste NL-taalpakket installeren denk ik. Kan altijd en kan geen kwaad.
Voor die 3 GB languages, kijk eens of het helpt als je bij extensiebeheer bij het tabblad database kiest voor repareren.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team

07 mrt 2012 22:20 - 07 mrt 2012 22:45
Installatron is een plugin dat ik als webhoster zelf voorzie aan de klanten toe en zelf ook gebruik. Verdomd makkelijk. Wat de versie in de footer betreft, der staat er geen. Er staat enkel "Joomla!® is vrije software vrijgegeven onder de GNU Algemene Publieke Licentie. " en naast de knop van "alle extensies zijn up-to-date" en de knop er links naast "Joomla2.5.1! Upgrade Nu"

Der zat idd foutje in de database:

Waarschuwing: Database is niet up-to-date!
2 Databaseproblemen gevonden

* Databaseschema versie (Geen) komt niet overeen met CMS versie (2.5.2).
* Database update versie (2.5.0) komt niet overeen met CMS versie (2.5.2).

Na reparatie

* Databaseschema versie (in #__schemas): 2.5.2-2012-03-05.
* Update versie (in #__extensions): 2.5.2.
* Database driver: mysql.
* 62 database wijzigingen controleren geslaagd.
* 19 database wijzigingen hebben de tabelstructuur niet aangepast en zijn overgeslagen.

3GB Taalpakketten blijven echter. Geinstalleerde taalpakket was al versie 2.5.2v2

Een paar extra testjes gedaan. Backup teruggezet van 2.5.0 en kreeg nog steeds die versie fout in db "Database update version (2.5.0) does not match CMS version (2.5.2)." Terwijl de installed versie 2.5.0 was.

Der was nog niet zoveel content dus ga gewoon nen fresh install doen met 2.5.2.

Update bij fresh install van 2.5.2 krijgk ook de melding "Database schema version (None) does not match CMS version (2.5.2)." maar de versie check knop in admin pannel zegt wel up to date.

NL taalversie is 2.5.2, en-GB eigen aan joomla blijft op 2.5.0. zou daar het probleem liggen (voor ik deze keer ook op "fix" druk)?
  • Ch3vr0n
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker

08 mrt 2012 09:32
Dat zou het probleem niet moeten zijn. Op al mijn 2.5.2 sites is de GB language versie ook 2.5.0, dus vermoed dat het nog een foutje in de joomla core is en dat de taal wel geupdate wordt, maar dat het niet goed gaat met het tonen van het versienummer.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto

08 mrt 2012 11:12 - 08 mrt 2012 11:14
Hallo Ch3vr0n,

Mag ik vragen of je installatron gebruikt hebt om terug te gaan met je back up naar 2.5.0?

Bij mij is de upgrade van 2.5.0 naar 2.5.2 ook niet goed gegaan (via installatron) mijn website is niet meer te zien op internet en ik kan dus ook niet in het admin gedeelte komen.

Dacht zet ik de backup van 2.5.0 terug via installatron dan ben ik weer terug bij af maar doe ik later wel een upgrade. Maar installatron waarschuwt "Het terugzetten van individuele bestanden, mappen of tabellen is niet aangeraden tenzij de bestanden en mappen van de backup van dezelfde versie van de applicatie zijn." ( en ja het is weer een versie hoger dus ik durf het niet aan...)

Als het bij jouw wel gelukt is durf ik het te proberen misschien..

08 mrt 2012 18:26
Terug zetten ging bij mij probleemloos. Maar als Site niet te bereiken is op het Internet dan denk ik eerder dat er een server instelling of dns instelling niet goed staat. Weet niet of het terug zetten van een backup dat zal oplossen. Die waarschuwing is normaal, die zegt gewoon dat er bestanden zullen worden overschreven en dat je best geen backups terugzet naar een installatron installatie die niet met installatron zijn gemaakt. Das alles.
  • Ch3vr0n
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.898 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie